دوز دوم واکسن کرونا

دوز دوم واکسن کرونا در ایران هفته آینده تامین خواهد شد

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد دوز دوم واکسن کرونا به طور قطع در هفته آینده تامین خواهد شد و جای نگرانی نیست.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جدیدترین مصاحبه خود با اشاره به این که واکسن‌های کرونایی که تا به امروز در کشور تزریق شده وارداتی هستند، عنوان کرد که هم‌اکنون کشور ما به علت بدقولی شرکت‌های طرف قرارداد و مشکلات ایجاد شده در دنیا به منظور تأمین واکسن کرونا با کمبود واکسن مواجه شده است.

این در صورتی است که قرار بود طی هفته پیش سه میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور ما شود، اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد. رئیسی ادامه داد کشور ما واکسن‌هایی که از سبد کواکس خریداری کرده را نیز به شکل کامل دریافت نکرده و آن‌ها در انجام تعهدات خود کوتاهی کردند.

تأمین دوز دوم واکسن کرونا در هفته آتی

رئیسی اضافه کرد امکان بیشتر کردن فاصله موجود در میان دوز اول و دوز دوم واکسن‌های کرونای تزریق شده در داخل کشور وجود دارد و به طور قطع دومین دوز واکسن کرونا طی هفته آتی تأمین خواهد شد و در ارتباط با این موضوع جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه و در ارتباط با زمان‌بندی تزریق دز دوم واکسن کرونا بیان کرد که حد فاصل تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم به افرادی که در دوز نخست با این واکسن در برابر کرونا واکسینه شد‌ه‌اند بین هفت تا هشت هفته است. همچنین افرادی که در دز نخست با واکسن اسپوتنیک در برابر کرونا واکسینه شده‌اند می‌توانند پس از گذشت چهار تا ۱۲ هفته از تزریق دوز اول، دومین دوز را دریافت کنند.

واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال چه زمانی آغاز می‌شود؟

معاون وزارت بهداشت با اشاره به این که واکسن کرونا به افراد واکسیناسیون کرونا افراد بالای ۷۰ سال انجام شده است، اظهار کرد که تاکنون تزریق واکسن کرونا به افراد ۶۵ تا ۷۰ سال شروع نشده است، چرا که وزارت بهداشت قصد دارد تا ابتدا دز دوم واکسن کرونا را به تمام افراد بالای ۷۰ سال کشور تزریق کند و پس از دریافت محموله جدید واکسن توسط کشور، تزریق واکسن به افراد ۶۰ سال به بالا را آغاز کند.

علیرضا رئیسی در پایان عنوان کرد قرار است نتایج واکسن کوو ایران برکت تا هفته آینده آماده شود و در صورتی که مجوز استفاده از آن توسط کمیته اخلاق صادر شود، ادامه واکسیناسیون عمومی با واکسن کرونا ایرانی امکان‌پذیر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*