خورشید گرفتگی سال 2021

ناسا عکس‌های زیبایی را از اولین خورشید گرفتگی سال 2021 منتشر کرد

اولین خورشید گرفتگی سال 2021 روز پنجشنبه 10 ژوئن برابر با 20 خرداد رخ داد. در ادامه تصاویر این پدیده نجومی که توسط عکاسان ناسا به ثبت رسیده را مشاهده می‌کنید.

علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانستند در روز پنجشنبه 10 ژوئن 2021 برابر با 20 خرداد 1400 خورشید گرفتگی جزئي معروف به حلقه آتش را رصد کنند. البته این پدیده نجومی در مناطق مختلفی نظیر کانادا، گرینلند و سیبری به آسانی قابل مشاهده بود و در سایر مناطق علاقه‌مندان فقط می‌توانستند آن را به شکل جزئی رصد کنند. این خورشید گرفتگی در بسیاری از مناطق همزمان با طلوع خورشید پدیدار شد و منظره بسیار ویژه‌ای را به وجود آورد.

خورشید گرفتگی کامل زمانی رخ می‌دهد که کره ماه بین سیاره زمین و خورشید قرار بگیرد و مانع رسیدن نور خورشید به زمین شود، اما زمانی که ماه نتواند به طور کامل از رسیدن نور خورشید به زمین جلوگیری کند، قسمت درخشانی از نور خورشید در اطراف ماه به شکل یک حلقه آتش شکل می‌گیرد و به همین دلیل این نوع کسوف را با نام خورشید گرفتگی حلقوی می‌شناسند. خورشید گرفتگی حلقوی نیز همانند خورشید گرفتگی کامل فقط در بخشی از مناطق زمین قابل رصد است. خورشید گرفتگی بعدی در تاریخ 4 دسامبر 2021 رخ خواهد داد.

تصاویر اولین خورشید گرفتگی سال 2021

بیل اینگالاس (Bill Ingalls) و اوبری جمیگنانی (Aubrey Gemignani) که به عنوان دو عکاس ویژه ناسا شناخته می‌شوند توانستند با دوربین‌های خود تصاویر زیبایی را از اولین خورشید گرفتگی سال 2021 در کنار ساختمان کنگره آمریکا و تندیس آزادی به ثبت برسانند که در ادامه تصاویر ثبت شده توسط این عکاسان ناسا را مشاهده می‌کنید:

خورشید گرفتگی سال 2021 خورشید گرفتگی سال 2021 خورشید گرفتگی سال 2021 خورشید گرفتگی سال 2021

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*