رجیستری تبلت

طرح رجیستری تبلت و ساعت هوشمند به‌زودی آغاز خواهد شد

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق اعلام کرد طرح رجیستری تبلت ، ساعت هوشمند و سایر دستگاه‌های سیم کارت خور به‌زودی آغاز خواهد شد.

طی سال‌های گذشته قاچاق گوشی های موبایل با آمار حدود 2 میلیارد دلار جایگاه نخست لیست کالاهای قاچاق به کشور را به خود اختصاص داده بود، اما با اجرای طرح رجیستری قاچاق موبایل به صفر رسید. از این رو با توجه به اینکه طرح رجیستری برای موبایل نتایج مثبتی را به همراه داشت، مسئولان مربوطه اجرای این طرح را برای بخش موبایل‌واره‌ها شامل تبلت، ساعت هوشمند و سایر دستگاه‌های سیم کارت خور ضروری می‌دانند؛ زیرا فعالان صنفی برآورد می‌کنند حجم قاچاق در بازار تبلت و سایر دستگاه‌های سیم کارت خور حدود 300 میلیون دلار است و طرح رجیستری می‌تواند از قاچاق این کالاها جلوگیری کند.

لزوم اجرای طرح رجیستری تبلت و ساعت هوشمند

حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص رجیستری تبلت و سایر دستگاه‌های سیم کارت خور گفت:

جلسه‌ای که 11 خردادماه با دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری اجرای ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق و همچنین ابلاغی بوده که در قانون بودجه ۱۴۰۰ بر اساس بند ح تبصره ۸ قانون ابلاغ شده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری دستگاه‌های متبوع، فاز دوم طرح رجیستری که مشمول موبایل واره‌ها می‌شود را هر چه سریع‌تر عملیاتی کند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه بیان کرد ستاد مبارزه با قاچاق طبق ابلاغ قانون بودجه 1400 و طبق ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق این موضوع را مورد پیگیری قرار داده و هدف اجرای طرح این است که موبایل‌واره‌ها نظیر ساعت هوشمند، تبلت، مبدل تلفن ثابت به سیار و سایر دستگاه‌های سیم کارت‌خور هر چه سریع‌تر ثبت و ضبط و مانند گوشی موبایل رجیستری شوند.

دهقانی نیا افزود از وزارت ارتباطات انتظار داریم تا هر چه سریع‌تر جدول زمانی این طرح را به شهروندان اطلاع دهد تا شهروندان با قرار دادن سیم کارت در تبلت و سیم کارت آنها را رجیستری کنند. وی تاکید کرد طبق قانون بودجه این طرح باید مدتی قبل آغاز می‌شد و در حال حاضر این طرح بیش از 2 ماه به تاخیر افتاده است، به همین دلیل وزارت ارتباطات باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را به انجام برساند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان خاطرنشان کرد:

اگر از قبل موبایل‌واره‌ای وارد شده باشد یا در منزل افراد از این دستگاه‌ها وجود دارد، باید در آنها سیم کارت قرار داده و آنها را روشن کنند؛ اگر انجام ندهند با مشکلات مربوط به عدم رجیستری مواجه خواهند شد. هدف ما پیشگیری از سوءاستفاده و شفاف‌سازی فضا و قطع قاچاق است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*