محدودیت های ثبت نام

حذف برخی از محدودیت های ثبت نام برای محصولات سایپا و ایران خودرو

کمیته خودرو تصمیم گرفته برخی از محدودیت های ثبت نام خودرو را از طرح‌های فروش فوق‌العاده و پیش فروش بعدی ایران خودرو و سایپا حذف کند.

کمیته خودرو از زمانی که دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا طرح‌های فروش‌ فوق العاده و پیش فروش‌های یک‌ساله خود را آغاز کردند، یک‌سری محدودیت‌هایی را به منظور از بین بردن تقاضاهای کاذب و رسیدن خودرو به دست مصرف کننده حقیقی اعمال کرد. عدم تعلق خودرو به متقاضی که دارای پلاک شخصی فعال باشد، شرط رهن یک ساله برای سند، صدور فاکتور نزد شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در ۴۸ ماهه گذشته، اختصاص شماره تلفن و شماره حساب به فرد متقاضی و تعلق تنها یک دستگاه اتومبیل به هر کد ملی از جمله این محدودیت‌ها به شمار می‌روند.

در طرح‌های سال ۱۳۹۹ که زمان آغاز آن‌ها مصادف با عید فطر بود، متقاضی می‌توانست تا سه ماه به شبکه خدمات پس از فروش مراجعه کند، این در صورتی است که این مهلت در فروش اسفند و بعد از آن به پنج ماه رسید. شرکت‌ها سایپا و ایران خودرو به تازگی دو طرح از طرح‌های فروش فوق‌العاده خود را به همراه قرعه کشی‌های آن‌ها به انجام رسانده‌اند و این دو شرکت قصد دارند به منظور کنترل و از دست نرفتن آرامش بازار و همچنین از بین بردن سیاست‌های منفعت‌طلبانه، طرح‌های پیش فروش جدید خود را با حذف بعضی از محدودیت‌ها آغاز کنند.

کمیته خودرو بعضی از محدودیت های ثبت نام خودرو را حذف کرد

قائم مقام فروش شرکت سایپا ضمن تأیید صحت این خبر، عنوان کرد حذف یک‌سری از محدودیت های ثبت نام اعمال شده از سوی کمیته‌ خودرو که برای تحت کنترل قرار دادن بازار وضع شده بود، باعث می‌شود افراد بیشتری بتوانند در طرح‌های فروش خودرو ثبت نام کنند و این مسئله از افزایش کاذب قیمت خودرو در بازار جلوگیری می‌کند.

از آنجایی که کمیته خودرو تصمیمات‌ این‌چنینی را برای هر دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور (ایران خودرو و سایپا) اعمال می‌کند،‌ این مسئله از شرکت خودروسازی ایران خودرو نیز پرسیده شد و این شرکت در پاسخ عنوان کرد که تصمیم مذکور را حتی برای طرح‌های فروش‌ فوق‌العاده نیز اجرایی خواهد کرد. علاوه بر ایران خودرو این مسئله از کمیته خودرو هم سؤال شد؛، اما این کمیته تا به امروز به این مسئله واکنشی نشان نداده است. این در شرایطی است که با وجود ابلاغ این تصمیم به شرکت‌های خودروسازی، می‌توان به این نتیجه رسید که این مسئله واقعیت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. میخوان دوباره دلال ها فعال بشن .هرچند خود شرکتای سایپا و ایران خودرو دوتا دلال بزرگ دولتی هستن