اظهارات جنجالی سناتور اسبق آمریکا درباره بشقاب پرنده‌ها

سناتور اسبق آمریکا: به‌زودی حقیقت یوفوها را کشف می‌کنیم

سناتور اسبق آمریکا هری راید (Harry Reid) در گفت‌وگوی جنجالی از آشکار شدن حقیقت یوفوها برای مردم در آینده نزدیک خبر داده.

سناتور اسبق آمریکا هری راید (Harry Reid)(رهبر اسبق حزب دموکرات سنا ایالات متحده)، خواستار همگام سازی تحقیقات پیرامون یوفوها با علم و فناوری روز است. وی پیشتر در مصاحبه‌ی جنجالی گفته بود که هرگز سعی نداشته است که وجود حیات خارج از زمین را ثابت کند، اما اگر روزی علم بتواند از پس ثابت کردن آن بربیاد، مشکلی با آن ندارد.

همان طور که برگزاری جلسه گروه ویژه پدیده های هوایی ناشناس نزدیک است، نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است که هنوز هیچ کسی هنوز نمی‌داند ماهیت اشیا پرنده ناشناس در حقیقت چیست، اما ممکن است به پاسخ نهایی بسیار نزدیک باشیم.

با این حال، برخی از مقامات اسبق دولت ایالات متحده خاطر نشان کردند که برای رسیدن به نتیجه نهایی شاید زمان بیشتری نیاز باشد. گزارش‌های مقامات اسبق و کنونی دولت ایالات متحده حاکی از آن است که سازمان‌های جاسوسی و نظامی این کشور، مانع از تلاش برای دستیابی به نتایج تحقیقات رسمی دراین‌باره می‌شوند.

سناتور اسبق آمریکا درخصوص منطقه مرموز 51

منطقه 51

حتما تابحال نام منطقه مرموز 51 به گوش‌تان خورده است؛ منطقه فوق‌العاده محافظت شده در نوادا که به استناد برخی از گزارش‌ها، مرکز تحقیقات و ماموریت فضایی ایالات متحده است. همچنین، هیچ شخصی عادی اجازه ورود به این محل را تحت شرایطی ندارد. سناتور اسبق آمریکا پس از بازدید از منطقه 51 (سایت مخفی آزمایش نیروی هوایی در جنوب نوادا) اظهار داشت:

«چیزی که من دیدم، باعث شگفت شگفتی بود؛ گرچه بسیار از آن‌ها باید طبقه بندی باقی بمانند. در یک بازدید، مسافت کوتاهی را تا جایی که در آن جا هواپیمای جدید رادار گریز قرار داشت، طی کردم. به دلایل امنیتی، خلبان‌ها تنها قادر به پرواز در شب بودند؛ دقیقا در کنار همان ستاره‌های آسمان نوادا که من در بچگی به آن چشم دوخته بودم!»

سپس، وی اعلام کرد که طبقه بندی ماندن منطقه 51 نوادا می‌بایستی تا سال 2013 صورت می‌گرفت. وی دراین‌باره اظهار داشت:

«با اینکه توسعه منطقه 51 دهه‌ها در اوج جنگ سرد با شوروی انجام شده بود، دولت ایالات متحده به دلایل امنیتی و سیاسی این منطقه مرموز تا سال 2013 به صورت عمومی فاش نکرد. اگر دولت ایالات متحده، زودتر این کار را انجام می‌داد، کاملا به ضرر امنیت ما بود؛ چراکه اولویت دولت ما ایجاد تعادل بین دموکراسی و حفاظت از اطلاعات محرمانه است.»

راید اخیرا در یک اظهار نظر جنجالی گفته است که شرکت لاکهید مارتین (Lockheed Martin)(سازنده جنگنده F22 نسل پنجم نیروی هوایی ایالات متحده) از برخی از قطعات یوفوهای ناشناس استفاده در ساخت جنگنده‌های خود استفاده کرده است، اما وی هرگز شواهد آن را ندیده است. اظهار نظر جنجالی وی، واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت، تا آن‌جا برخی از مقامات شرکت لاکهید مارتین هم به سخنان وی واکنش نشان دادند. وی در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت:

«برای دهه‌ها، به من گفته شد که شرکت لاکهید مارتین از قطعات بازیابی شده یوفوها استفاده می‌کند؛ من سعی کردم از پنتاگون اجازه بررسی آن را کسب کنم، اما آن‌ها مخالف بازدید من بودند. من نمی‌دانم آن اعداد چی بودند یا چه طور طبقه بندی می‌شدند؛ آن‌ها هرگز آن را در اختیار من نگذاشتند.»

راید و برنامه شناسایی تهدیدات هوافضا پیشرفته

آن زمان که سناتور اسبق آمریکا به موضوع عدم پذیرفتن شدن موضوع یوفوها در دولت ایالات متحده پی برد، وی به دولت این کشور هشدار داد که این موضوع می‌تواند امنیت ملی کشورش را برهم زند. به علاوه، از آن جایی که کشورهای پیشرفته دیگر رقیب هم چون روسیه و چین به طور رسمی دراین‌باره تحقیق می‌کنند، این موضوع می‌تواند مانع از پیشرفت‌های فنی برای ایالات متحده شود.
به همین علت، راید به همراه دو سناتور دیگر در آن زمان تصمیم گرفت کارگروه ویژه برنامه شناسایی تهدیدات هوافضا پیشرفته ایالات متحده را به‌وجودآورد. او دراین‌باره می‌گوید:

«من معتقدم كه اطلاعاتی از تحقیقات پنهانی دولت ایالات متحده درباره پدیده‌های هوایی ناشناس كشف شده است كه می‌توان آن را بدون آسیب رساندن به امنیت ملی برای عموم افشا کرد.»

راید در سال 2007 برای عملیاتی که خود آن را «عملیات مخفی پنتاگون» می‌نامید، درخواست بودجه کرد؛ وی هدف از انجام آن را شناسایی تهدید هوافضا پیشرفته اعلام کرد. بسیاری از همکاران راید خواستند که از موضوع یوفوها دور بماند، اما وی بی‌اعتنا به گفته آنان، کارش را ادامه داد. این برنامه در سال 2012 به پایان رسید، اما کارگروه ویژه پدیده هوایی هم‌چنان درباره یوفوهای ناشناس مطالعه می‌کنند.

 راید از چه چیزی الهام گرفت؟

راید در مصاحبه با تایمز از نحوه علاقه‌مند شدن خود به یوفوها گفت؛ وقتی که خبرنگاری به اسم جورج نپ (George Knapp) از وی برای حضور در کنفرانس یوفوها در سال 1996 دعوت کرد. در آن جا وی از رویکرد آکادمیک و عملی حضار تحت تاثیر قرار گرفت. سناتور اسبق آمریکا فکر می‌کرد محور اصلی از برگزاری چنین کنفرانسی گفت‌وگو درباره اشیا ناشناس پرنده است، اما در کمال تعجب، هدف تنها توجه بر «پیشرفت فناوری و امنیت ملی» بود!

به دنبال این تجربه، راید به موضوع یوفوها علاقه‌مند شد و پس از گفت‌وگویی که با جان گلن (John Glenn) (اولین آمریکایی که توانست زمین بچرخد) و سناتور اسبق اوهایو (Ohio) داشت، خود موضوعات مربوط به یوفوها را با جدیت بیشتری دنبال می‌کرد. گلن ادعا می‌کرد یوفوها و اشیا ناشناس مرسوم به «کرم شب تاب» را رویت کرده است. بعدا، کرم شب تاب به بخارهایی اطلاق شد که از بدن وی و سفیه فضایی خارج می‌شد.

هدایت تحقیقات علمی بر روی یوفوها

یوفوها

 

وقتی راید از سن‌وسال کمتری برخوردار بود، وی براین‌باور بود که هدایت تحقیقات بر روی یوفوها حتما باید همراه با علم‌ و فناوری روز صورت بگیرد. امروزه، او باور دارد که رویکرد تحقیقاتی امری ضروری است.
«من باور دارم که هدایت تحقیقات بر روی یوفوها حتما باید همراه با علم‌ و فناوری روز صورت بگیرد. معطوف کردن توجه‌مان به مردان سبز (انسان‌های افسانه‌ای) و تئوری‌های جاسوسی سودی برای ما ندارد. البته هر چه که قدر بیشتر تحقیقات علمی بر روی اشیا ناشناس پرنده انجام شود، عده‌ی بیشتری از مردم به وجود یوفوها ایمان می‌آورند. در کل، موضوع وجود یوفوها را باید به یک باور علمی صادقانه در مقابل یک باور صادقانه به موجودات فرازمینی تقسیم کرد. من طرف علم هستم.»

راید براین باور است که موارد بسیاری درباره این پدیده وجود دارد که در حال حاضر، انسان‌ها قادر به تشخیص آن‌ها نیستند. بنابراین، وی مطمئن نیست که یوفوها واقعاً منشا فرازمینی دارند یا اینکه توسط کشورهای بلوک شرق همچون روسیه و چین ساخته شده‌اند. با این وجود، وی خوش‌بین است؛ به نظر وی منشا فرازمینی بشقاب پرنده‌‎ها را محتمل‌تر می‌داند. راید در مصاحبه با مادربرد در سال 2020 اظهار داشت:

«دنیای که ما امروز از آن آگاه هستیم، بسیار پهناور است؛ آنقدر بزرگ است که نمی‌توانم آن را درک کنم. اگر این طور فکر کنیم که ما انسان‌ها تنها گونه زنده در این حیات هستیم، خیلی باید کوته فکر باشیم. هیچ کس نمی‌داند در کل هستی، چند گونه وجود دارد، اما مطمئنا بیشتر از یک گونه (انسان) است!»

رابرت بیگلو و رابرت رنج

تایمز در سال 2017 از برنامه محرمانه «برنامه رمزآلود بشقاب پرنده» پرده برداشت که بودجه آن 22 میلیارد دلار تخمین زده شده است. بخش اعظمی از این بودجه به دوست قدیمی جمهوری خواه راید، رابرت بیگلو (Robert Bigelow) داد شد. بیلگو برای ساخت صنایع دستی قابل توسعه برای استفاده انسان در فضا با ناسا همکاری می‌کرد. به گفته جورج نپ، بیگلو ممکن است بیش از هر شخص دیگر در طول تاریخ، بر روی یوفوها سرمایه گذاری کرده باشد.

بیگلو در سال ۲۰۰۴، محدوده ۴۸۰-acre Skinwalker Ranch واقع در ایالت اوتا (Utah) را خرید. بخاطر افسانه انسان‌های عجیب‌وغریب، این منطقه از پیشینه مرموزی برخوردار بود؛ بسیاری از مردم اوتا، این منطقه را سحرآمیز می‌دانستند. قبل از ورود بیگلو به این منطقه، صاحبان اسبق تری و گوئن شرمن (Terry و Gwen Sherman) رویت سه نوع بشقاب پرنده و گاوهای مثلثی شکل را گزارش داده بودند.

طبق گزارش وایس، اغلب تحقیقات کارگروه ویژه بشقاب پرنده ایالات متحده در این منطق مرموز مرموز در ایالات اوتا انجام شد؛ گرچه راید ادعا می‌کند که هرگز این منطقه را از نزدیک ندیده است. راید در مصاحبه‌ای علت این موضوع را نامناسب درخواست از دولت ایالات متحده برای بردن وی به آن منطقه دانست. وی در مصاحبه با شبکه ۶۰ Minutes، اظهار داشت که به بازدید فرازمینی‌ها با یوفوها از زمین اعتقاد دارد.

لکه‌ی ننگ و تابویی که همچنان ادامه دارد

لو الیزوندو (Lue Elizondo) رهبر اسبق برنامه شناسایی تهدیدات هوافضا پیشرفته و پنتاگون کریستوفر ملون (Christopher Mellon) مسئول اسبق اطلاعات براین باورند که کارگروه ویژه پدیده های هوایی ناشناس با مشکلات بسیاری روبرو است. الیزوندو براین باور است که تابوی صحبت درباره بشقاب پرنده در بین مردم از بین رفته است، اما دولت ایالات متحده هنوز آزادانه دراین‌باره صحبت نمی‌کند

«برای دهه‌ها، بسیاری از افراد به منظور حفظ فرصت شغلی خود، از صحبت درباره یوفوها خودداری می‌کردند، اما صحبت درباه‌ این موضوع دیگر لکه‌ی ننگی برای جامعه به شمار نمی‌آید.»

ملون (Mellon) که سابقه خدمت در دولت‌های رئیس جمهور بیل کلینتون و جورج دبلیو بوش را در کارنامه دارد، براین باور است که از بین رفتن تابوی صحبت مقامات سیاسی دولت ایالات متحده درباره یوفوها، نیازمند زمان بیشتری است. وی در مصاحبه با ان‌بی‌سی اظهار داشت:

«می امیدوارم ارتش ما به گونه‌ایی که لیاقتش را دارد، مورد حمایت دولت قرار بگیرد. این موضوع صراحتا به این معنا است که حتی اشیا ناشناس پرنده‌ای که آزادانه فضای هوایی ما را نقض می‌کنند و کشتی و خدمه جنگی ارتش ایالات متحده را در معرض خطر قرار می‌دهند، می‌بایستی هر چه سریع‌تر تحت پیگرد قرار بگیرند. مردم ما دراین‌باره نگران هستند و تاکنون هیچ تلاشی برای رفع نگرانی آن‌ها انجام نشده است.»

مردم آمریکا باید بدانند …

امروز راید در 81 سالگی امیدوار است که کارگروه ویژه پدیده های هوایی ناشناس، بتواند پاسخی منطقی برای مردم ایالات متحده فراهم کند.

«مردم ایالات متحده حق دارند درباره اشیا ناشناس پرنده بیشتر بدانند و خوشبختانه این موضوع به زودی اتفاق می‌افتد ؛ راید»

راید در سال گذشته میلادی طی یادداشتی اظهار داشت:

«با در نظر گرفتن این موضوع که کشورهای رقیب ایالات متحده، تحقیقات گسترده‌ای درباره اشیا ناشناس پرنده آغاز کرده‌اند، اگر دولت ما تحقیقات خود را متوقف یا کند کند، این موضوع می‌تواند کاملا به ضرر ما تمام شود!»

الیزوندو اعتقاد دارد که نتایج گزارش کارگروه ویژه پدیده های هوایی ناشناس، باید به تاخیر بیافتد. به نظر وی، با اختصاص زمان و بودجه بیشتر، به جای تنها پوشش دادن اتفاقات، می‌توان به شواهد بیشتری درباره اشیا پرنده ناشناس دست پیدا کرد. نظر شما درباره اظهارات جنجالی سناتور اسبق ایالات متحده درباره یوفوها چیست؟ نظر خود را با گجت نیوز، به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. کاملا مشخصه فرازمینیا مارو خیلی وقته زیر نظر دارن و ما براشون باغ وحش کیهانی هستیم (ارجاع به نظریه باغ وحش کیهانی)

    • مگر ما حیوانیم؟؟
      ای نادان ما اشرف مخلوقات و بهترین خلق آفریده شده و باهوش ترین موجود در کل کهکشان هستیم.
      فقط انسان ها هستند که شهر های رباتیک و شهر های زیر دریا ساختند.
      مثل شهر رباتیک عربستان و یا شهر های زیر دریای دبی.
      کدوم موجودی تونسته به فناوری زیر دریایی ها و جنگنده ها و فضاپیماها و ماهواره های اکتشافی و ماشین های پرنده دست پیدا کنه؟؟
      فقط ما انسان ها این ویژگی و توانایی رو داشتیم و داریم.
      کدوم موجودی تونسته بمب اتم یا سلاح های الکترومغناطیسی بسازه؟
      ما حتی با هوشمون از خاک تمام سیاره های کهکشان با استفاده از امواج رادیویی، اطلاعات پیدا کردیم.
      در آینده هم فضا پیماهای با سرعت نور هم خواهیم ساخت و سفر به تمام نقاط کهکشان به واقعیت. تبدیل خواهد شد.

  2. “اشیا ناشناس پرنده‌ای که آزادانه فضای هوایی ما را نقض می‌کنند و کشتی و خدمه جنگی ارتش ایالات متحده را در معرض خطر قرار می‌دهند، می‌بایستی هر چه سریع‌تر تحت پیگرد قرار بگیرند”
    وقتی با سلاح برتر توپ و تفنگ سرخ‌پوستان امریقا را قتل عام نمودی و تاراج سرزمین‌شان را به مسابقه گذاشتی، به عقلت نرسید که دنیا صاحب دارد؛ نه؟ امّا دیگر وقتشه که تحت پیگرد قرار بگیری