گرمای زمین

ناسا در خصوص افزایش بی سابقه گرمای زمین هشدار داد

محققان ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) هشدار دادند گرمای زمین به دلیل عدم تعادل انرژی از سال 2005 به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

بررسی‌های جدید محققان ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) نشان می‌دهد عدم تعادل انرژی کره زمین طی یک دوره 14 ساله یعنی از سال 2005 تا 2019 دو برابر شده است. در همین راستا نورمن لوئب (Norman Loeb)، نویسنده اصلی تحقیق و محقق ناسا، افزایش گرمای حبس شده در زمین را بی‌سابقه دانسته است. گفتنی است عدم تعادل انرژی در واقع میزان گرمای جذب شده توسط زمین از خورشید نسبت به مقدار تشعشعات مادون قرمز حرارتی برگردانده شده از زمین به فضا محسوب می‌شود.

افزایش گرمای زمین به دلیل فعالیت‌های انسانی

مدتی قبل محققان سوئیسی با انتشار گزارشی تاکید کردند فعالیت‌های انسانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین کاتالیزورها محسوب می‌شود. بر اساس این گزارش، در بین سال‌های 1991 تا 2018 بیش از یک سوم مرگ و میرهایی که گرما در آنها تاثیرگذار بوده است، به گرمایش جهانی ناشی از فعالیت‌های انسانی مربوط می‌شود.

محققان ناسا در همین راستا اعلام کردند گازهای گلخانه‌ای که از فعالیت‌های انسانی تولید می‌شوند باعث به دام انداختن گرما در اتمسفر شده و با ذوب کردن برف و یخ می‌توانند بخار آب بیشتری را به جو وارد کنند که نتیجه آن مانع خروج تابش خورشید از زمین خواهد شد. محققان اعلام کردند تغییر فاز اقیانوس آرام از مرحله خنک به مرحله گرم نیز تحت تاثیر همین فرایند قرار گرفته است. محققان این یافته‌های خود را به کمک داده‌های ماهواره‌ها و شبکه شناور اقیانوسی تهیه کردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*