روتر هواوی AX3

آشنایی با روتر هواوی AX3 ؛ انتخابی ایده‌آل برای مصرف اداری و خانگی

روتر هواوی AX3 به دلیل برخورداری از امکانات پیشرفته‌ای چون وای فای 6 ، انتخابی ایده‌آل برای مصارف خانگی و اداری محسوب می‌شود. در ادامه با ویژگی‌های این روتر هواوی آشنا می‌شویم.

شرکت چینی هواوی پیش از درخشش در بازار گوشی های موبایل همواره جزو شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری‌های ارتباطی و مخابراتی بوده و اکنون با ترکیب سابقه زیاد خود با فناوری‌های روز توانسته به خوبی به نیازهای مختلف کاربران پاسخ دهد. در همین راستا قصد داریم شما را با روتر هواوی AX3 Dual Core آشنا کنیم.

آشنایی با روتر هواوی AX3

پیش از انتخاب یک روتر مناسب باید به چند پرسش مهم پاسخ دهید؛ برای مثال روتر را برای رفع چه نیازهایی می‌خواهید؟ برای امور ارتباط ساده، انتقال داده و یا گیمینگ؟ همچنین قصد دارید از آن در چه مکانی استفاده کنید؟ خانه، محل کار یا شرکتی با چند اتاق؟ پس از پاسخ به این پرسش‌ها می‌توانید به بررسی مدل‌های موجود در بازار بپردازید، اما روتر هواوی AX3 Dual Core یک دستگاه مناسب برای کاربران بوده که می‌تواند به تمام نیازهای آنها پاسخ دهد.

طراحی جذاب و مینیمال

روتر هواوی AX3

هواوی برای تمام محصولات خود اصل سادگی و جذابیت در طراحی را رعایت می‌کند و روتر هواوی AX3 نیز از همین ویژگی‌ها بهره می‌برد. این روتر به گونه‌ای طراحی شده تا کاربران بتوانند از آن در هر محیطی استفاده کنند. روتر هواوی AX3 با ظاهر ساده و ضخامت کم در کنار آنتن‌هایی با طراحی ویژه می‌تواند نمای جذابی را به وجود آورد. از این رو کاربران بدون این که این دستگاه را مخفی کنند می‌توانند از آن برای محیط خانگی استفاده کرده و آن را با سایر لوازم منزل هماهنگ کنند.

مجهز به وای فای 6؛ سرعت چشمگیر

این روتر هواوی از ارتباط بی‌سیم وای فای نوع ax یا همان Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند که مهم‌ترین ویژگی‌ این دستگاه محسوب می‌شود. این فناوری نسبت به نسل قبلی ارتقا پیدا کرده و کاربران هنگام استفاده از روتر هواوی AX3 به خوبی این تغییرات را حس خواهند کرد.

هواوی WiFi AX3 قادر است سرعتی تا 3 برابر بیشتر از مدل‌های مشابه با وای فای 5 را به کاربران ارائه دهد. این سرعت در شرایط مطلوب به حدود 1.2 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که البته اگر یک ارتباط تک جریانه (Single Stream) برقرار باشد و با دسترسی به پهنای باند 160 مگاهرتزی دستگاه و همچنین استفاده از مدولاسیون پیشرفته دیجیتال QAM-1024 می‌توان به چنین سرعتی دست یافت.

روتر هواوی AX3 به عنوان ارزان‌ترین و همچنین کارآمدترین دستگاه برای دستیابی به ارتباط وای فای 6 محسوب می‌شود. گفتنی است برای دستیابی به بالاترین سرعت در این ارتباط باید از سایر دستگاه‌ها که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، استفاده شود.

گیمینگ حرفه‌ای و استریم بدون تاخیر و افت سرعت

روتر هواوی AX3

استریمینگ محتوا یا گیمینگ یکی دیگر از مهم‌ترین دلایلی محسوب می‌شود که کاربران را به خرید روترهایی با پهنای باند بالا ترغیب می‌کند. کاربران برای استریمینگ محتوا یا گیمینگ باید به سریع‌ترین ارتباط و کمترین تاخیر در ارسال و دریافت داده دسترسی پیدا کنند. در همین راستا شرکت هواوی با استفاده از تراشه 2 هسته‌ای مخصوص خود که تحت برند Gigahome تولید شده شرایطی را فراهم کرده تا حداکثر سرعت تا 3.0 گیگابیت بر ثانیه برای کاربران فراهم شود. این پهنای باند جذاب که از ارتباط با سرعت 574 مگابیت بر ثانیه روی باند 2.4 گیگاهرتز و 2402 مگابیت بر ثانیه روی باند 5 گیگاهرتز حاصل می‌شود، استریم و گیمینگ بدون هیچ نوع لگ و تاخیری را به همراه خواهد داشت.

خط ارتباطی با ظرفیت 4 برابر بیشتر

استفاده از مدولاسیون ارتباطی OFDMA به عنوانی یکی دیگر از ویژگی‌های خاص روتر هواوی AX3 محسوب می‌شود. این ویژگی تا 4 برابر در یک فرکانس ثابت، ظرفیت خط را افزایش خواهد داد؛ به بیانی دیگر با استفاده از روتر هواوی AX3 کاربران می‌توانند در یک لحظه و یک خط حدود 128 دستگاه را به یکدیگر متصل کنند.

محدودیت کمتر در اتصال تعداد دستگاه‌ها با سرعت بالا

روتر هواوی AX3

هنگامی که در یک شبکه بی سیم یک دستگاه جدید به بستر ارتباطی اضافه می‌شود، احتمال دارد به دلیل برخی محدودیت‌های ارتباطی سرعت ارتباط سایر دستگاه‌ها کاهش پیدا کند، از این رو هواوی با فناوری OFDMA برای کاربران امکانی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند به شکل همزمان با نهایت ظرفیت از یک شبکه استفاده کنند. این فناوری امکان اتصال همزمان تا 128 دستگاه را فراهم می‌کند و تراشه Gigahome Dual Core 1.2 GHz قادر است در هر حالتی سرعت اتصال دستگاه‌ها را در سطح حداکثر نگه دارد.

تاخیر بسیار پایین‌تر

روتر هواوی AX3 تاخیری تا دو سوم کمتر از سایر دستگاه‌ها به همراه خواهد داشت. در این حالت اگر کاربران بخواهند اتصال میان دستگاه‌های مختلف را جابه‌جا کرده یا تغییر دهند، تاخیر بسیار کمی به وجود خواهد آمد.

دوست‌دار محیط زیست با مصرف انرژی کمتر

روتر هواوی AX3 به دلیل برخورداری از تراشه پیشرفته‌تر، فناوری سطح بالاتر وای فای 6 و مجموعه بهینه‌سازی‌های انجام شده نسبت به سایر دستگاه‌ها 30 درصد مصرف کمتری خواهد داشت. هواوی با استفاده از الگوریتم‌های هوشمندانه برای حالت آماده به کار (استندبای) توانسته به شکل اتوماتیک میزان مصرف تراشه و روتر را به شکل 24 ساعته رصد کند که چنین موضوعی باعث می‌شود تا کاربران بتوانند در این روزهای بحرانی مصرف برق هزینه‌های قبض مصرفی خود را بهتر مدیریت کنند.

بدون مشکل در عبور از دیوارها

روتر هواوی AX3

قابلیت نفوذ بالای امواج در موانعی نظیر دیوارها به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وای فای 6 محسوب می‌شود. به کمک این قابلیت اگر روتر کاربر در اتاق دیگری باشد یا میان روتر و کاربر دیوار وجود داشته باشد، کاربر با مشکل ارتباطی مواجه نخواهد شد. این روتر با افزایش توان ارسال سیگنال تا 6 دسی‌بل در پهنای باند بسیار باریک 2 مگاهرتزی که به کمک فناوری Dynamic Narrow Band فراهم شده می‌تواند بالاترین سطح نفوذ را ارائه دهد.

هماهنگی باورنکردنی با دستگاه‌های هواوی

روتر هواوی AX3

روتر هواوی AX3 برای علاقه‌مندان به برند هواوی و مالکان گوشی، تبلت، لپ تاپ و تلویزیون هواوی یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود؛ چراکه این روتر با سایر دستگاه‌های هواوی هماهنگی خاصی داشته و قادر است سرعت به مراتب بیشتری نسبت به محصولات سایر شرکت‌ها به کاربران هواوی ارائه دهد.

همچنین به آن دسته از کاربران گوشی هوشمند، تبلت یا سایر دستگاه‌های با ارتباط وای فای 6 ساخت هواوی توصیه می‌شود حتما از این روتر استفاده کنند؛ چرا که این اقدام کاربران سازگاری بالای مودم‌های دو دستگاه (تراشه‌های وای فای یکسان و پهنای باند وسیع 160 مگاهرتزی در هر دو سمت) را به همراه خواهد داشت و باعث می‌شود کاربران به بالاترین سرعت این بستر تا 2 برابر سریع‌تر از سایر رقبا دسترسی پیدا کنند.

HUAWEI Share؛ با یک چشم به هم زدن به دیگر دستگاه‌ها متصل شوید

از یکی از بهترین قابلیت‌های دستگاه‌های هواوی می‌توان به بستر ارتباطی هواوی Share اشاره کرد که کاربران به کمک آن می‌توانند در سریع‌ترین حالت ممکن بین دو یا چند دستگاه اتصال ایجاد کرده و به انتقال اطلاعات بپردازند. از این رو کاربران فقط با نزدیک کردن گوشی یا تبلت خود به روتر هواوی AX3 می‌توانند به واسطه تنظیمات ظاهر شده روی دستگاه به اشتراک‌گذاری داده‌های دستگاه خود با طرف مقابل بپردازند و همچنین تنظیماتی را از طریق نرم افزار کاربردی HUAWEI AI Life اعمال کنند.

انعطاف در پیکربندی شبکه

روتر هواوی AX3

کاربران برای مکان‌هایی که ارتباط دستگاه‌ها با فواصل زیادی از یکدیگر انجام می‌شود باید از چند روتر استفاده کنند، اما روتر هواوی AX3 می‌تواند در شبکه‌هایی با پیکربندی مختلف به آسانی هماهنگی مورد نیاز کاربر را به وجود آورد. این روتر هواوی می‌تواند با دستگاه‌های قدیمی‌تر جفت شود و کاربران می‌توانند برای انجام اینکار از دکمه H روی روتر و فناوری WPS استفاده کنند.

به طور کلی اگر قصد خرید یک روتر حرفه‌ای با قیمت مناسب را دارید، باید روتر هواوی AX3 را نیز در گزینه‌های مورد بررسی خود قرار دهید. این روتر از ویژگی‌هایی چون وای فای 6، تاخیر اندک، پهنای باند و سرعت بالا، مصرف بهینه انرژی و طراحی زیبا بهره می‌برد که چنین مواردی آن را به یک روتر ایده‌آل برای خانه یا دفتر کار کاربران تبدیل می‌کند. گفتنی است این روتر هواوی در بازار ایران نیز عرضه شده و کاربران ایرانی می‌توانند آن را با گارانتی و خدمات پس از فروش رسمی خریداری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*