پردازشگر گرافیکی موبایلی AMD

جزئیات جدیدی از عملکرد پردازشگر گرافیکی موبایلی AMD منتشر شد

جزئیات جدیدی از عملکرد پردازشگر گرافیکی موبایلی AMD منتشر شد. این پردازشگر با نام RDNA 2 برای تراشه نسل بعدی اگزینوس سامسونگ طراحی شده است.

به نقل از یک گزارش منتشر شده از کره جنوبی، آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد پردازشگر گرافیکی موبایلی AMD که با نام RDNA 2 در نسخه بعدی تراشه اگزینوس سامسونگ حضور پیدا خواهد کرد، تا ۳۰ درصد عملکرد سریع‌تری را در مقایسه با پردازشگر گرافیکی Mali-G78 در تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ (تراشه قدرت‌بخش گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا) ارائه خواهد کرد. بنابراین حتی اگر بگوییم نسل بعدی پردازشگر گرافیکی Mali در خوشبینانه‌ترین حالت تا ۲۰ درصد سریع‌تر شود، پردازشگر RDNA-2 شرکت AMD همچنان ۱۰ درصد از آن عملکرد بهتری را ارائه خواهد کرد.

با این حال آزمون‌های انجام شده نشان می‌دهد AMD در توسعه این پردازشگر گرافیکی با مشکلات قابل توجهی روبرو است و نمی‌تواند برای مدت زمان طولانی سرعت کلاک بالای خود را حفظ کند. زیرا دومین تست ۲۰ درصد کاهش سرعت و سومین تست، ۳۰ درصد کاهش در عملکرد این پردازشگر را نشان می‌دهد.

مدیرعامل AMD در رویداد کامپیوتکس از معماری RDNA 2 این شرکت که با پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) و نرخ شیدینگ متغیر (Variable Rate Shading) برای استفاده در چیپست آینده اگزینوس سامسونگ توسعه پیدا کرده، رونمایی کرد. انتظار می‌رود شاهد حضور این پردازشگر گرافیکی در تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ که قدرت‌بخش گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها و تمام گجت‌های الکترونیکی بالارده این شرکت در سال آینده است، باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عشقس سامسونگ…همه چیز در آینده از آن سامسونگه