موتور بازی سازی Cocos Creator

موتور بازی سازی Cocos Creator ؛ نخستین موتور با پشتیبانی از HarmonyOS هواوی

نسخه ۳.۲ موتور بازی سازی Cocos Creator نخستین موتوری خواهد بود که از پلتفرم هارمونی او اس – HarmonyOS شرکت هواوی پشتیبانی خواهد کرد.

بعد از معرفی پلتفرم هارمونی او اس ۲ از سوی هواوی، شرکت Cocos نیز رسماً اعلام کرده است که نسخه جدید موتور بازی سازی Cocos Creator از این پلتفرم پشتیبانی می‌کند. Cocos Creator یک ابزار توسعه همه‌کاره است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بازی‌هایشان را برای تمام پلتفرم‌های مشهور از جمله آی او اس، اندروید، فیسبوک، وی‌چت، HTML 5 و همچنین دسکتاپ‌ها توسعه ببخشند. جدیدترین نسخه این موتور بازی که نسخه ۳.۲ است، روز گذشته در شانگهای رونمایی شده است. این نخستین موتور بازی سازی در جهان خواهد بود که از سیستم عامل هواوی پشتیبانی می‌کند.

نسخه جدید موتور بازی سازی Cocos Creator

این سیستم امکان راه اندازی بازی‌هایی با گرافیک سنگین در دسته‌بندی‌های مختلف از جمله عناوین ۳ بعدی و ۲ بعدی را می‌دهد. علاوه بر این، Cocos Creator 3.2 به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد با یک کلیک، بازی خود را مهیای عرضه در سیستم عامل هارمونی او اس کنند. این موتور بازی حتی از امکانات PhysX پلتفرم ByteDance برای مینی گیم‌های ByteDance نیز پشتیبانی می‌کند. Cocos Dashboard نیز یک دانلود کننده و پرتال راه‌اندازی را نیز برای موتورهای Cocos Creator و Cocos Creator 3D فراهم می‌کند.

به عبارت ساده‌تر، توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی اکنون می‌توانند به صورت کامل پروژه خود را در موتور بازی Cocos Creator آماده عرضه برای پلتفرم هارمونی او اس کنند. بنابراین به زودی شاهد پورت شدن بسیاری از بازی‌های محبوب یا حتی راه اندازی برخی عناوین انحصاری برای پلتفرم موبایل هواوی خواهیم بود که در فروشگاه اپلیکیشن‌های AppGallery این شرکت قرار می‌گیرند.

برای دانلود این موتور بازی و کسب اطلاعات بیشتر از امکانات آن می‌توانید به وب‌سایت رسمی Cocos مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*