پیام خودکار در اینستاگرام

آموزش مرحله به مرحله ارسال پیام خودکار در اینستاگرام

به تازگی قابلیتی به Instagram اضافه شده است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، اقدام به ارسال پیام خودکار در اینستاگرام کنند.

افرادی که در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام دارای کسب و کار آنلاین هستند روزانه با پیام‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند که از طرف مخاطبان برای آن‌ها ارسال شده است و برای مدیریت آن‌ها کار بسیار سختی را در پیش دارند. بعضی از اوقات پاسخ پیام‌های دریافت شده درست شبیه به هم است و به همین خاطر دریافت کننده پیام می‌تواند بدون هیچ دردسری پیام‌ها را خوانده و برای آن‌ها پاسخ مرتبطی را در نظر بگیرد. اما در اینجا یک سؤال مهم پیش می‌آید که پیام‌ها را باید در کجا ذخیره کرد و چگونه آن‌ها را برای کاربر مد نظر ارسال کرد؟

اینستاگرام این مسئله را مورد بررسی قرار داده و قابلیتی جدید را به برنامه اضافه کرده است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن پاسخ‌هایی که قصد دارند برای کاربران ارسال کنند را آماده کرده و در قسمت پاسخ خودکار نگهداری کنند. در ادامه نیز هر موقع که پیامی برای کاربر ارسال شد وی می‌تواند با استفاده از شورت کد تعریف شده،‌ پاسخ آماده‌ای که مد نظر دارد را ارسال کند. لازم به ذکر است که تنها در صورتی می‌توان از قابلیت ارسال پیام خودکار استفاده کرد که اکانت بیزینسی باشد.

چگونگی ارسال پیام خودکار در اینستاگرام

اگر قصد دارید که قابلیت ارسال پاسخ خودکار را فعال کنید،‌ باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1- ابتدا باید روی علامت سه خط سمت راست و بالای صفحه مربوط به پروفایل خود بزنید.

2- پس از لمس سه خط بالای صفحه، با صفحه جدیدی مواجه می‌شوید که دارای چند گزینه است که باید از میان آن‌ها گزینه Settings را انتخاب کنید.

ارسال پیام خودکار

3- پس از انجام مراحل بالا صفحه‌ای حاوی چند گزینه برای شما به نمایش در می‌آید که باید از میان آن‌ها گزینه Creator را انتخاب کنید.

پیام خودکار در اینستاگرام

4- پس از انتخاب این گزینه با چندین گزینه جدید مواجه می‌شوید که باید از میان آن‌ها برای فعال‌سازی قابلیت پیام خودکار اینستاگرام روی گزینه Saved Replies بزنید.

ارسال پیام خودکار

5- هم‌اکنون با صفحه جدیدی رو‌به‌رو می‌شوید که باید در آن روی لینک New Saved Reply بزنید تا بدین وسیله شرایط برای نوشتن نخستین پاسخ آماده محیا شود.

ارسال پیام خودکار6- پس از انجام مراحل بالا صفحه جدید حاوی دو باکس برای شما به نمایش در می‌آید که باید در اولی محتوای پیام آماده را بنویسید و در دومی شورت کد پیام را بنویسید. زمانی که شما بخواهید به پاسخ آماده‌ای که نوشته‌اید دسترسی پیدا کنید باید از شورت کد استفاده کنید. در نتیجه باید از یک کلمه مهم پیام آماده خود استفاده کنید.

ارسال پیام خودکار

7- پس از ذخیره‌سازی تغییراتی که انجام داده‌اید، می‌توانید برای استفاده از پیام آماده خود در هر زمان که تمایل داشتید، وارد دایرکت اینستاگرام شوید. به منظور انجام این کار باید چت مورد نظر خود را باز کرده و سپس شورت کدی که انتخاب کرده‌اید را بنویسید. پس از نوشتن شورت کد،‌ با علامتی مواجه می‌شوید که باید برای وارد شدن پاسخ خودکار روی آماده شدن آن کلیک کنید.

ارسال پیام خودکار

8- پس از انجام مرحله بالا متن کامل برای شما به نمایش در می‌آید که باید برای ارسال آن به مخاطب مدنظر گزینه Send را انتخاب کنید.

پیدا کردن پیام های آماده

لازم به ذکر است که امکان دسترسی به لیست تمام پیام های آماده در اینستاگرام برای شما وجود دارد و شما می‌توانید از بین آن‌ها پیامی که قصد دارید برای مخاطب ارسال کنید را انتخاب کنید. برای انجام این کار باید فرآیند زیر را به ترتیب طی کنید:

1- ابتدا در قسمت دایرکت و در کنار قسمت تایپ متن، علامت + را لمس کنید تا بدین وسیله گزینه‌های جانبی دایرکت اینستاگرام برای شما به نمایش در بیاید.

پیام خودکار در اینستاگرام

2- پس از انجام مرحله با چند گزینه مواجه می‌شوید که باید از میان آن‌ها روی علامتی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید بزنید.

پیام خودکار در اینستاگرام

3- پس از انتخاب گزینه بالا تمام پاسخ‌های آماده برای شما به نمایش در می‌آید که شما می‌توانید از میان‌ها پیامی که قصد دارید ارسال کنید را انتخاب کرده و سپس برای مخاطب مد نظر خود یک پیام خودکار در اینستاگرام بفرستید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*