باارزش ترین برندهای جهان

رتبه بندی باارزش ترین برندهای جهان در سال 2021

شرکت کانتار به تازگی جدول باارزش ترین برندهای جهان را منتشر کرده است که رده‌های اول و دوم این جدول به ترتیب متعلق به برندهای آمازون و اپل است.

برندهای آمازون و اپل مطابق با رده بندی جهانی کانتار برند زی، هم‌اکنون با ارزش ترین برندهای جهان محسوب می‌شوند. این در صورتی است که برندهای چینی نیز در حال تصاحب جایگاه‌های بالاتر جدول هستند و از نظر ارزش، برندهای مشهور را پشت سر گذاشته‌اند.

باارزش ترین برندهای جهان را بشناسید

مطابق با اعلام شرکت کانتار، برند آمازون که جف بزوس آن را در سال 1994 بنیان‌گذاری کرد، هم‌اکنون با ارزشی برابر با 684 میلیارد دلار در جایگاه نخست باارزش ترین برندهای دنیا قرار دارد و رده دوم نیز با ارزشی برابر با 612 میلیارد دلار متعلق به شرکت اپل است. جایگاه سوم هم با ارزشی برابر با 458 میلیارد دلار متعلق به برند گوگل است و پایین‌تر از گوگل و در رتبه چهارم برند مایکروسافت با ارزش برابر با 410 میلیارد دلار قرار دارد.

رتبه پنجم این جدول متعلق به برند تنسنت است که به عنوان بزرگ‌ترین برند رسانه اجتماعی و بازی ویدیویی چین محسوب می‌شود. پایین‌تر از تنسنت و در جایگاه ششم برند فیس بوک با ارزش 226 میلیون دلار قرار دارد و جایگاه هفتم نیز متعلق به برند علی بابا است.

بر اساس اظهارات گراهام استپل هرست، مدیر استراتژی جهانی کانتار برند زی، برندهای چینی هم‌اکنون در حال طی کردن روند صعودی هستند و تا به امروز پیشرفت چشم‌گیری را از خود نشان داده‌اند. در این میان ارزش پنج برند Pinduoduo، میتوآن، موتای، تیک تاک و تسلا نیز دو برابر شده است. تسلا که تأسیس آن به سال 2003 بر می‌گردد، سریع‌ترین رشد را داشته و هم‌اکنون به عنوان باارزش‌ترین برند اتومبیل شناخته می‌شود. ارزش تسلا با افزایش 275 درصدی بر مبنای سالانه هم‌اکنون به 42.6 میلیارد دلار رسیده است.

برندهای چینی در حال افزایش فاصله خود با برندهای اروپایی هستند، به طوری که در حال حاضر 14 درصد از سهم 100 برند برتر دنیا متعلق به چین است که در مقایسه با یک دهه گذشته 11 درصد افزایش یافته است، این در صورتی است که برندهای اروپایی هشت درصد از سهم 100 برند برتر جهان را به خود اختصاص داده‌اند که در مقایسه با یک دهه گذشته 20 درصد کاهش پیدا کرده است. جایگاه 21 این جدول به برند لوییس ویتون تعلق دارد و گروه نرم‌افزاری SAP نیز پایین‌تر از آن و در رده 26 قرار دارد. بریتانیا تنها یک نماینده در این جدول دارد که آن هم ودافون است که موفق شده تا جایگاه 60 را به خود اختصاص دهد.

مطابق با گزارش رویترز، برندهای آمریکایی با سریع‌ترین رشد در طی یک سال گذشته موفق شده‌اند تا در صدر این جدول جای بگیرند و 74 درصد از سهم 100 برند برتر جهان را به خود اختصاص دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*