فانتوم ایکس

فانتوم ایکس به عنوان اولین گوشی پرچمدار تکنو از راه رسید

تکنو از اولین گوشی پرچمدار خود با نام فانتوم ایکس – Phantom X رونمایی کرد. این گوشی مجموعه دوربین تحسین برانگیزی را در خود جای داده است.

تا به امروز تکنو تمرکز خود را بر تولید گوشی‌های اقتصادی و میان رده برای بازارهای رو به رشد گذاشته بود، اما حالا این شرکت می‌خواهد گستره فعالیت‌های خود را بیشتر کند و به همین منظور نیز برند فانتوم را به عنوان برند زیر مجموعه دستگاه‌های پریمیوم خود ایجاد کرده است. فانتوم ایکس اولین گوشی این برند جدید است و هم دوربین‌های عقب گوشی و هم دوربین‌های سلفی از سخت‌افزار تحسین برانگیزی بهره می‌برند.

فانتوم ایکس

در بدنه پشتی دستگاه دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر بزرگ ۱/۱.۳ اینچی و گشودگی دیافراگم f/1.85 قرار گرفته است. اندازه هر پیکسل ۱.۲ میکرومتر است که با فناوری ترکیب پیکسل به ۲.۴ میکرومتر افزایش خواهد یافت. همچنین؛ این حسگر از فوکوس خودکار لیزری و دوال پیکسل بهره می‌برد.

پس از این نوبت به لنز تله فوتو ۱۳ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متر می‌رسد که عنوان دوربین پرتره را یدک می‌کشد. جدا از اینکه این لنز برای ثبت تصاویر پرتره مناسب است، فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متری امکان بزرگنمایی اپتیکال ۲ برابری را نیز به ارمغان می‌آورد. البته زوم ۲ برابری در مقایسه با سایر پرچمداران حاضر عدد بالایی به حساب نمی‌آید، اما خوب فانتوم ایکس اولین گوشی تکنو است که به لنز تله فوتو مجهز شده است.

فانتوم ایکس

ماژول سوم یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه است. در کنار این مجموعه دوربین یک فلاش LED چهارگانه نیز قرار گرفته است. نکته جالب این است که در اینجا خبری از حسگرهای سنجش عمق یا دوربین مجهز به هوش مصنوعی نیست. این اقدام می‌تواند همچون کلاس درسی برای سایر برندها (از جمله خود تکنو) باشد. البته؛ بحث دوربین هنوز تمام نشده است.

گوشی Phantom X از یک دوربین سلفی ۴۸ مگاپیکسلی در بدنه جلویی خود بهره می‌برد که یک ماژول فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۰۵ درجه آن را همراهی می‌کند. در کنار این دوربین‌ها نیز فلاش LED دوگانه قرار گرفته است. روی کاغذ فانتوم X یکی از تحسین برانگیزترین دوربین‌های امسال را در اختیار دارد.

فانتوم ایکس

البته بقیه مشخصات این گوشی نیز خوب به نظر می‌آیند. فانتوم از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی سوپر امولد با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و رزولوشن +FHD بهره می‌برد و نمایشگر گوشی نیز دارای لبه‌های خمیده است که نشان می‌دهد با یک دستگاه رده بالا سروکار داریم. علاوه بر این؛ در زیر نمایشگر حسگر اثر انگشت جای گرفته است که می‌تواند قفل گوشی را در ۰.۴ ثانیه باز کند.

تکنو همچنین از پوشش گوریلا گلس ۵ برای بدنه جلویی و پشتی گوشی استفاده کرده است. شاید بتوان پردازنده را به عنوان تنها بخش این گوشی نام برد که خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد. فانتوم ایکس به تراشه مدیاتک هلیو G95 مجهز شده است. این تراشه ۱۲ نانومتری دو هسته کورتکس A76 را در خود جای داده و در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 قرار گرفته است. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به ۸ گیگ رم و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی اشاره کرد. تکنو همچنین برای کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای پردازنده، از سیستم خنک کننده محفظه بخار استفاده کرده است.

فانتوم ایکس

ظرفیت باتری این گوشی ۴۷۰۰ میلی‌آمپر است و از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با تنها ۳۰ دقیقه شارژ، ۷۰ درصد ظرفیت باتری را پر کنید.

فانتوم ایکس از ماه آینده در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود، اما متأسفانه هنوز قیمت این گوشی مشخص نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. درکل گوشی سریع و روونی هست که دوربین هاش احتمالا در روز کیفیت خوبی دارند

  2. چه اسم مسخره ای گذاشتن ??? مثلاً اومدن خیلی خفن جلوه بدن گوشی رو

  3. خیلی بده این فانتوم