گفت‌وگوی شان کاهیل و کریستوفر ملون درباره بشقاب پرنده‌ها

فرمانده نیروی دریایی آمریکا: فناوری یوفوها 1000 سال از درک و توانایی انسان‌های امروزی فراتر است

یکی از فرماندهان سابق نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه ای از تجربه شخصی مواجهه خود با اشیا ناشناس پرنده می‌گوید، فناوری یوفوها 1000 سال از درک و توانایی انسان‌های امروزی فراتر است.

شان کاهیل (Sean Cahil) در سال 2004 فرمانده ارشد بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده، هنگامیکه بشقاب پرنده‌ها قرص نعنا شکل را رویت می‌کرد، سوار بر کشتی جنگی USS Princeton بود. کاهیل در مصاحبه‌ایی دراین‌باره گفته بود که فناوری بشقاب پرنده‌های ناشناس قرص نعنا شکل به قدری عجیب و مرموز بود که در صورت بروز درگیری نظامی در آن زمان، کشتی جنگی ما قادر به دفاع از خود هم نبود!

وی در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان، همراه با کریستوفر ملون (christopher mellon) (معاون سابق دستیار وزیر دفاع در امور اطلاعات ایالات متحده) از تجربه رویت اشیا ناشناس و توانایی‌های مرموز آن‌ها صحبت کرد. کاهیل اظهار داشت:

«آنچه که ما در یوفو نعنا شکل رویت کردیم و آن طور که آقای لوئیز الیزوندو (افشاگر بشقاب پرنده) به عنوان پنج مورد طبقه‌بندی شده توصیف می‌کند، فناوری‌ای است که حداقل 100 تا 1000 سال از درک و توانایی انسان‌های امروزی فراتر است.»

دسته بندی یوفوها

یوفوها

برای اولین بار به لوئیز الیزوندو (مأمور سابق ضد جاسوسی ارتش ایالات متحده و کارمند سابق دفتر معاون وزیر دفاع در امور اطلاعات) درباره برنامه مخفی بشقاب پرنده‌ها که توسط سناتور سابق هری راید (Harry Reid) که بعدا برنامه پیشرفته برنامه های سیستم های سلاح هوافضا نامیده شد در سال 2008 میلادی اطلاع داده شد. سپس این برنامه به برنامه شناسایی تهدید هوایی پیشرفته – AATIP تبدیل شد.

الیزوندو در طول حضور خود در برنامه شناسایی تهدید هوایی پیشرفته – AATIP، لیستی از پدید‌ه‌های هوایی ناشناس چالش‌برانگیز تهیه و طبقه‌بندی کرد که در ذیل آورده شده است:

  • آسانسور ضد جاذبه
  • شتاب ناگهانی و آنی
  • سرعت های مافوق صوت طبقه‌بندی نشده (مسیرهای بخار یا رونق صوتی)
  • کم قابل رویت بودن
  • فراطبیعی (قابلیت حرکت بین هوا و دریا)

قابلیت‌های بشقاب پرنده‌ قرص نعنا شکل

براساس گفته‌های شان كاهیل، یوفوهای قرص نعنا شکل، قادر به انجام هر یک از طبقه بندی‌های فوق بودند. کاهیل دراین‌باره اظهار داشت:

«اول از هر چیزی، شی ناشناس پرنده بسیار مسطح بود، آن طوری که به نظر نمی‌رسید موجودی که ما بتوانیم آن را تشخیص بدهیم، سوار بر آن بوده باشد. همچنین، شی ناشناس با سرعت مافوق صوت حرکت می‌کرد و خلبانان را مجاب کرد که به نقطه CAP (گشت هوایی جنگی) خود برسند. به نظر می‌رسید یوفو اطلاعاتی در خصوص خلبان‌ها و قابلیت‌های جنگنده‌‌ها از پیش می‌دانست. در حال حاضر، ما توانایی انجام قابلیت‌های مشابه‌ای را نداریم.»

یوفوهای عجیب و غریب

فایل صوتی عجیب پرواز یوفو در آسمان اورگان آمریکا منتشر شد

همان طور که می‌دانید، در هفته‌های اخیر، بازار اخبار مربوط به بشقاب پرنده و حضور فرازمینی‌ها در زمین، بسیار داغ بوده است؛ همین موضوع سبب شد که مجری مشهور آمریکایی کریس کومو (Chris Cuomo) از کریستوفر ملون (Christopher Mellon) (معاون سابق دستیار وزیر دفاع در امور اطلاعات در دولت های کلینتون و جورج دبلیو بوش و بعداً در امور امنیتی و اطلاعاتی) در این خصوص سوالاتی بپرسد. ملون در این گفت‌وگو از آسیب پذیر بودن انسان‌ها و زمین در مقابل یوفوها گفت. وی اظهار داشت:

«این آسیب پذیری برای سال‌ها ادامه داشته است؛ کنگره آمریکا درس‌های زیادی دراین‌باره آموخته. حالا، دولت ایالات متحده سعی دارد دراین‌باره واکنش نشان دهد. گرچه ما دراین‌باره پیشرفت‌های زیادی داشته ایم، اما این موضوع همچنان بسیار نگران کننده است.»

به اعتقاد ملون، اقدامات اشیا ناشناس پرنده تا به امروز تهاجمی نبوده، اما حضور آن‌ها در زمین روز به روز پررنگ‌تر شده است!

«رویت بشقاب پرنده‌ها، یک خطر یا بحران حتمی نیست؛ تابحال از اشیا ناشناس پرنده هیچ خشونتی سرنزده است، اما حضور آن‌ها پررنگ‌تر شده است. در گاهی موارد اضطراری، آن‌ها در اطراف کشتی‌های جنگی ما در سواحل کالیفرنیا و حتی اطراف فضاهای دفاع موشکی استراتژیک حضور پیدا کرده‌اند.»

ملون از آن جایی که حضور پهپادهای جنگی در این سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است، براین باور است که موضوع رویت اشیا ناشناس، باید با جدیت دنبال شود.

چه چیزی درباره یوفوها تغییر کرده است؟

کومو در ادامه گفت‌وگوی خود با ملون از دلایل مطالعه بر روی اشیا ناشناس پرسید. ملون در پاسخ به پرسش وی از ناامیدی‌ ایلیزوندو از AATIP گفت. از آن جایی که خلبان‌های نیروی دریایی ایالات متحده به طور مکرر رویت یوفوها را در سواحل شرقی گزارش می‌دادند، برنامه الیزوندو از منابع کمی برخوردار بود و توسط دولت ایالات متحده پشتیبانی نمی‌شد.

وی با ناامیدی از این گروه در سال 2017 بازنشسته شد و به گروه «آکادمی ستارگان» که توسط تام دلونگ (Tom Delonge) تاسیس شده بود، پیوست. در آن سال، یک گزارش نیویورک تایمز مورد توجه کنگره قرار گرفت. در این گزارش آمده بود که 22 میلیون دلار صرف برنامه شناسایی پیشرفته تهدید هوافضا شده که سبب شد برنامه محرمانه پنتاگون در معرض دید جهانیان قرار بگیرد.

دستیابی به اطلاعات اشیا ناشناس پرنده

اسناد پروژه کتاب آبی در مورد یوفوها و موجودات فضایی، ‌در اختیار عموم قرار گرفت

یک ماه پس از آن زمان بود که قوه مجریه ایالات متحده، بالاخره به طور رسمی بعد از گذشت نیم قرن، گزارش UAP – Unidentified Aerial Phenomena Task Force (گروه ویژه پدیده های هوایی ناشناخته) و فعالیت‌های مربوط به این پدیده را عموما منتشر کرد.

در این حین، خبرنگاران نیویورک تایمز و پلی‌تیکو در تیتر اصلی اخبار جزئیاتی از چگونگی علاقه‌مند الیزوندو، روزنامه نگار جورج نپ (George Knapp)، دلونگ، ملون و بسیاری دیگر به یوفو، منتشر کردند که توجه بسیاری از کاربران را به همراه داشت. دلونگ امروزه براین باور است که برخلاف گذشته، گفت‌وگوهای مربوط به بشقاب پرنده، شکل جدید و جدی‌ای به خود گرفته‌است. وی در مصاحبه با پلی‌تیکو اظهار داشت:

«شما به ندرت امروزه مطالبی که مربوط به پدیده‌های گروه ویژه پدیده های هوایی ناشناخته 70 سال پیش است را می‌خوانید. ما امروزه شاهد هرجه بیشتر اجتماعی شدن اشیا ناشناس پرنده به روشی قابل قبولی هستیم؛ من در مورد تحقیقات که در مورد این پدیده که در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد، بسیار خوش بین هستم.»

گزارش گروه ویژه پدیده های هوایی ناشناخته

بعد از ماه‌ها اننظار، چلسه گروه ویژه پدیده های هوایی ناشناخته بالاخره برگزار شد و برخلاف انتظارات، هیچ نتیجه خاصی را به همراه نداشت. کاهیل، پیش از برگزاری این جلسه از معلوم نبودن نتایج گفته بود. به گفته وی، رویت یوفوها، ممکن است فقط بخش بسیار ناچیزی از واقعیت باشد.

«به نظر من، ما به‌زودی خواهیم فهمید که این پدیده طیف بسیار زیادی از چیزهای دیگر را شامل می‌شود. در لبه های این طیف، فناوری هم سطح دشمنان ما در زمین قرار دارد، در آن طرف دیگر طیف، موارد بسیاری دیگری وجود دارد که ما هنوز آن را درک نکرده‌ایم و طبقه بندی هم نشده‌اند.»

گرچه کاهیل هنوز درباره ماهیت اصلی اشیا ناشناس پرنده مطعم نیست، اما وی باور دارد که فناوری یوفوها، فراتر از توانایی انسان‌ها است.

من نمی‌خواهم اسم شخصی یا سازمانی را بیاورم، اما به نظر من، در حال حاضر، فناوری اشیا ناشناس پرنده نمی‌تواند توسط هیچ انسانی ساخته شده باشد! در آن طرف، کاهیل با وجود فناوری  فوق‌العاده پیشرفته و عجیب‌وغریب اشیا ناشناس، براین باور است که الزاما آن‌ها نباید ریشه فرازمینی داشته باشند!

«آنچه که در حال حاضر می‌توانیم دراین‌باره بگوییم این است که ما هیچ چیزی نمی‌دانیم؛ این مسئله موجب می‌شود همه‌ی ما برای فهمیدن این موضوع با یک‌دیگر همکاری کنیم.»

ریشه فرازمینی

در طرف دیگر، ملون ادعا می‌کند که هیچ دلیلی مبنی بر ریشه فرازمینی اشیا ناشناش وجود ندارد. ملون درباره ریشه اشیا ناشناس می‌گوید:

«هیچ دلیل علمی برای تردید درخصوص این احتمال وجود ندارد. این یک فرضیه است که می‌تواند واقعیت‌ها را توضیح دهد؛ حقایق می‌بایستی در دراختیار مردم قرار بگیرد. تا به امروز، ما میلیاردها دلار برای کشف تمدن‌های فرازمینی خرج کرده‌ایم و فضاپیماهایی داریم که از منظومه شمسی خارج شده‌اند. اگر وجود حیات خارج از زمین حقیقت داشته باشد، ممکن است اشخاصی به غیر از انسان‌ها، قبل از ما آن‌ها را پیدا کنند!»

با وجود برخی از گزارش‌ها مبنی بر رویت بشقاب پرنده‌ها با اشکال مختلف، هنوز هیچ ارتباط رسمی‌ای بین فرازمینی‌ها و انسان‌ها برقرار نشده است؛ برخی از کارشناسان براین باورند که انسان‌ها شاید برای آن‌ها به منزله حیوانات باغ وحشی‌اند که از هوش کمتری برخوردارند! کاهیل دراین‌باره می‌گوید:

« اگر آن‌ها به همان اندازه‌ایی که ما فکرشان را می‌کنیم، از هوش بالایی برخوردار باشند، خیلی باید ساده انگار باشیم اگر فکر کنیم  می‌توانیم انگیزه آن‌ها را حدس بزنیم!»

شاید هم همان طور باشد که رئیس سابق امنیت فضایی فلسطین اشغالی- هایم اشد (Heim Eshed) گفته است! وی در مصاحبه‌ای جنجالی گفته بود:

« آن‌ها (فرازمینی‌ها و بشقاب پرنده‌ها) منتظر بودند تا انسان به درک و توانایی‌ای برسد که بتواند از پس ساخت فضاپیما و رسیدن به فضا بربیاید»

نظر شما درباره وجود فرازمینی‌ها و بشقاب پرنده‌های ناشناس در زمین چیست؟ نظرات خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اخه اینا نمیگن ابعاد اون یوفوها چقدر بوده ممکنه ساخته دست خود بشر باشه

    اگه در ابعاد خیلی بزرگ باشن بعیده بشر بتونه بسازه

    ولی هیتلر هم در اون زمان که هیچکس فکرش رو نمیکرد به فناوری و ساخت هواپیماهایی رسیده بود که

    بخاطر شکست در جنگ نتونست ازشون استفاده کنه و الان که عکس هاش در اومده باعث تعجب شده

    برای همین ممکنه بیشترش ساخته خود امریکا باشه

  2. سلام
    اگر نظراتم را مرور کنید خواهید دید بیشتر اطلّاع رسانی است تا نظر دهی
    در پست قبلی هم نظر ندادم بلکه خواستم زمینه را برای اطلاع رسانی بیشتر آماده کنم
    امّا بجای ابراز تعجب یا بحث علمی، اهانت شنیدم لذا مجبورم قانون تنبیه جمعی و تشویق فردی را به اجرا گذارم
    اگر نظر میخواهید اوّل باید ادب را رعایت کنید
    انتظار ندارم همۀ مراجعین‌تان مؤدب باشند ولی رعایت ادب از سوی صاحب رسانه توقع زیادی نیست
    اگر جای شما بودم نظرات حاوی توهین را هرگز نمایش نمیدادم تا جاهل ادب شود نه آنکه حرفی برای گفتن دارد، فحش بشنود و دهانش بسته شود
    اجازه ندهیم برای بالا رفتن آمار بازدیدمان، بی‌ادبی و لودگی رایج شود
    تا آنکه در خانواده نیاموخته لا اقل در جامعه بفهمد یا باید مخالف را تحمل نماید یا باید نصیحتش کند اگر نه سرش را به دیوار بکوبد بهتر است تا به بدزبانی شهره گردد و بایکوت شود
    و السلام

    • من نظرات قبلی شما را نخوندم، اما در کل شکل صحبت کردنتون بنظر منطقی میاد. اما راجع به سایت من عملکرد کلیشو میپسندم، اگرم همه نظرات متفاوت را نشر میده بد نیست، هرکسی مقدار ادب و فهم و علم خودش معلوم میشه با سخنش.