کرونا 20 هزار سال قبل

ویروس کرونا 20 هزار سال قبل نیز در شرق آسیا شیوع پیدا کرده بود

محققان در بررسی‌های جدید خود دریافتند ویروس کرونا 20 هزار سال قبل نیز به صورت گسترده در کشورهای شرق آسیا شیوع پیدا کرده بود.

بررسی‌های یک گروه بین‌المللی از محققان نشان می‌دهد در میان گروه‌های محلی جمعیتی در شرق آسیا در 20 هزار سال قبل علائمی از ژنوم کروناویروس وجود دارد. بررسی‌ها حاکی از آن است که اپیدمی ویروس کرونا در شرق آسیا به مدت طولانی ادامه داشته و در نهایت طی چند هزار سال قبل نابود شده است. در همین راستا کریل الکساندروف، یکی از نویسندگان این مقاله عنوان کرد ژنوم مدرن انسان دارای اطلاعاتی از نحوه تکامل بشر است که به واسطه آن می‌توان به اطلاعاتی مربوط به ده‌ها هزار سال قبل دسترسی پیدا کرد؛ اطلاعاتی که نشان می‌دهد انسان‌ها طی چندین هزار سال قبل چه شرایطی را تجربه کردند.

شیوع ویروس کرونا در 20 هزار سال قبل

این محققان با بررسی هزار ژنوم مختلف که به 26 جامعه محلی در نقاط مختلف جهان مربوط می‌شد دریافتند کروناویروس 20 هزار سال قبل نیز در کشورهایی چون چین، ژاپن، تایوان، مغولستان، کره شمالی و کره جنوبی شیوع پیدا کرده بود. روند شیوع کرونا باستانی از 25 هزار سال پیش شروع شد و تا 20 هزار سال ادامه داشت.

البته محققان در بررسی‌های خود نتوانستند به این پرسش پاسخ دهند که آیا جوامع مختلف طی 20 هزار سال قبل فقط با یک گونه از کرونا مواجه بودند یا این ویروس توانسته بود در انواع مختلفی شیوع پیدا کند. از این رو محققان برای پاسخ به این پرسش باید مطالعات بیشتری را به انجام برسانند، اما چنین نتایجی نیز به محققان کمک خواهد کرد تا بهتر از قبل بتوانند گونه‌های ژنتیکی مرگبار کرونا و سیر تکامل آن را شناسایی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*