ابتلا به کرونا

یک مرد 72 ساله پس از 10 ماه ابتلا به کرونا بهبود یافت

یک مرد 72 ساله پس از 10 ماه ابتلا به کرونا با 42 تست مثبت و 7 بار بستری در بیمارستان سرانجام با روش کوکتل آنتی بادی بهبود یافت.

دیو اسمیت (Dave Smith) همزمان با شیوع ویروس کرونا در سال 2020 همانند بسیاری از مردم بریتانیا به این ویروس مبتلا شد، اما داستان ابتلا به کرونا برای این مرد 72 ساله با بسیاری از افراد متفاوت بود. در واقع ویروس زنده در بدن بسیاری از مردم پس از چند هفته نابود می‌شود، اما عفونت ناشی از کرونا در بدن اسمیت به مدت 290 روز باقی ماند که یک رکورد در میان مبتلایان به کرونا محسوب می‌شود.

ابتلا به کرونا به مدت 10 ماه 

دیو اسمیت از شهر بریستول انگلیس طی 10 ماه ابتلا به کرونا حدود 42 تست مثبت پی‌سی‌آر (PCR) را به ثبت رساند و در این مدت به دلیل وضعیت بد جسمانی 7 بار در بیمارستان تحت مراقبت ویژه قرار گرفت. وی در خصوص این دوران سخت خود گفت طی 290 روزی که به ویروس کرونا مبتلا بودم، چندین بار تا پای مرگ رفتم و حتی همسرم 5 بار مراسم خاکسپاری را آماده کرده بود.

دیو اسمیت 72 ساله سرانجام با روش کوکتل آنتی بادی (antibody cocktail) توانست بهبود پیدا کند؛ از این روش درمانی برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا نیز استفاده شده بود. این دارو باعث کاهش میزان مرگ و میر در میان افرادی می‌شود که در بدن آنها هیچ نوع آنتی بادی وجود ندارد. داروی کوکتل آنتی بادی متشکل از دو آنتی بادی کازیروییماب (casirivimab) و ایمدویماب (imdevimab) است که با اتصال به بخش‌های مختلفی از پروتئین سنبله ویروس از اتصال ویروس به سلول جلوگیری می‌کنند.

گفتنی است دارو کوکتل آنتی بادی در انگلستان عرضه نمی‌شود؛ چرا که این دارو از لحاظ بالینی به تایید نرسیده است، اما دیو اسمیت 72 ساله تحت برنامه استفاده دلسوزانه توانست به این دارو دسترسی پیدا کند؛ در این برنامه اگر هیچ روش درمانی تاثیرگذار نباشد، اجازه استفاده از داروهای غیر مجاز صادر می‌شود. پزشک معالج اسمیت اکنون قصد دارد برای مصرف این دارو برای سایر بیماران مشابه تاییدیه‌های لازم را دریافت کند.

کارشناسان اعلام کردند بسیاری از افراد دارای عفونت‌های مزمن با مشکل پایین بودن سطح آنتی بادی مواجه هستند که دلیل این موضوع به انجام درمانی‌هایی نظیر درمان سرطان خون یا بیماری‌های ارثی مربوط می‌شود که می‌تواند در عملکرد سلول‌های ایجاد کننده‌ی آنتی بادی اختلال ایجاد کند. این مورد برای دیو اسمیت نیز صدق می‌کند؛ چرا که وی در سال 2019 مراحل شیمی‌درمانی را گذرانده بود و توانست سرطان را شکست دهد، اما بلافاصله ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و به دلیل چنین شرایطی کرونا به مدت 10 ماه در بدن وی باقی ماند. اکنون این مرد 72 ساله به کمک داروی کوکتل آنتی بادی بهبود پیدا کرده و 45 روز پس از تجویز این دارو، تست کرونای وی منفی شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*