پلتفرم شاد

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بخش فنی پلتفرم شاد بازدید کردند

برخی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول و بخش فنی پلتفرم شاد بازدید کردند و با ساختار فنی و مهندسی آن آشنا شدند.

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد در ظهر روز گذشته، دوشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۰، یک هیات از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول و بخش فنی پلتفرم شاد بازدید کردند. در این بازدید، مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت همراه اول و تعدادی از مدیران این اپراتور، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را همراهی کردند.

آقای اخوان بهابادی در جریان این بازدید به توسعه پلتفرم آموزشی شاد در دوران کرونا و کمک آن به امر آموزش دانش آموزان اشاره کرد و گفت این زیست‌بوم دیجیتال یک ابزار بومی و مبتنی بر ظرفیت‌های ارتباطی ملی است که قطعا و صرفا به دوران کرونا تعلق ندارد. به گفته مدیرعامل همراه اول تمام سرمایه‌گذاری لازم از جمله فراهم کردن زیرساخت و توسعه نرم افزار برای اجرای شبکه شاد انجام شده و این شرکت تا ۱۵ سال خدمات پشتیبانی رایگان برای این محصول انجام می‌دهد و در انتها نرم افزار در اختیار وزارت آموزش و پرورش کشور قرار می‌گیرد. وی در ادامه افزود:

تا امروز علاوه بر هزینه‌هایی که در شاد انجام دادیم، حتی یک ریال هم درآمد کسب نکردیم و ریالی از دولت پول نگرفتیم. اما وزارت آموزش و پرورش خیالش راحت است که یک دیتابیس قوی و خوب از اطلاعات دانش آموزان و معلمان کشورمان را در اختیار دارد.

در این مراسم بازدید، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون آموزش و پرورش از اقدامات فنی صورت گرفته به منظور توسعه این پلتفرم آموزشی به همت جوانان نخبه ایرانی تقدیر کردند و پیشنهادها و نظرهای خود را جهت ارتقا و بهبود سرویس‌های لحاظ شده روی این بستر به تیم توسعه دهنده شاد ارائه دادند.

بیش از ۱۴ میلیون کاربر در پلتفرم شاد

شبکه شاد به عنوان بزرگترین اپلیکیشن تعامل کشور شناخته می‌شود که توسط تیم فنی همراه اول برای وزارت آموزش و پرورش پیاده‌سازی شده است. در حال حاضر بیش از ۱۴ میلیون کاربر شامل دانش آموز، معلم و مدیر در این زیست‌بوم دیجیتال فعالیت می‌کنند و حدود ۳۸ میلیارد پیام و ۱۴ میلیارد فایل در آن جابه‌جا شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*