اپلیکیشن‌های اندروید

اپلیکیشن‌های اندروید را چگونه در ویندوز 11 دانلود و نصب کنیم؟

یکی از بهترین ویژگی‌های ویندوز 11 پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید است اما برای دانلود و نصب آن‌ها باید یک حساب کاربری آمازون داشته باشید.

سازگاری اپلیکیشن‌های اندروید با ویندوز 11 تایید شده است اما آیا می‌توان هر نوع اپلیکیشنی را بر روی آن نصب کرد؟

ویندوز 11 ویژگی‌های هیجان انگیز تازه‌ای دارد، از جمله پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی که قرار است این کار با همکاری شرکت آمازون صورت بپذیرد. این خبر سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرد، آیا به گوشی هوشمند خود نیاز داریم؟ آیا گوگل پلی در دسترس خواهد بود؟ آیا دانلود و نصب اپ‌ها در چارچوب خاصی انجام می‌گیرد؟

هنگامی که مایکروسافت از اپلیکیشن‌های اندروید صحبت کرد، همه فکر می‌کردند که گوگل پلی را در ویندوز 11 مشاهده کنند اما خیلی زود مشخص شد که به جای آن، باید از اپ استور آمازون استفاده کنیم. گزینه اول مایکروسافت به احتمال زیاد گوگل بوده اما آن‌ها با این مسئله مخالفت کرده‌اند. در هر صورت، برای استفاده از اپ‌های اندروید، حالا باید در کنار حساب کاربری مایکروسافت، یک حساب کاربری آمازون هم داشته باشید اما با دردسر زیادی رو به رو نمی‌شوید (در ادامه به آن می‌پردازیم). در ضمن نیازی به گوشی هوشمند خود ندارید و لازم نیست که برای اجرای بعضی از نرم افزارها، آن‌ها را به نسخه موبایلی متصل کنید.

اپلیکیشن‌های اندروید

باید اعتراف کرد که اپ استور آمازون با گوگل پلی قابل مقایسه نیست و شاید بسیاری از اپ‌های محبوب و مورد علاقه‌ی شما را نداشته باشد اما…

برای نصب اپلیکیشن‌های اندروید محدودیتی وجود ندارد

مخاطبان اجازه دارند تا هر نوع اپلیکیشنی را بر روی ویندوز نصب کنند، حتی اپ‌هایی که در اپ استور آمازون در دسترس نیستند. این کار اگرچه ممکن است امنیت ویندوز شما را به خطر بیندازد اما اتفاق خوبی جلوه می‌کند. ناگفته نماند که این مسئله تنها توسط یکی از کارمندان مایکروسافت تایید شده و این شرکت هنوز به صورت رسمی از آن حرف نزده است.

اما اگر تغییری ایجاد نشود، خبر خوش این است که محدودیتی در نصب اپلیکیشن‌ها نخواهید داشت و با استفاده از فایل‌های APK، هر نوع بازی یا نرم افزاری را می‌توانید نصب کنید (مایکروسافت پروسه نصب این نوع فایل‌ها را باید مشخص کند). البته این کار گاهی چندان نتیجه بخش نخواهد بود، چرا که نمی‌توان تضمین کرد این اپ‌ها به خوبی بر روی ویندوز 11 اجرا شوند. در سوی دیگر، اپ‌های فروشگاه آمازون به احتمال زیاد برای ویندوز بهینه‌سازی می‌شوند و سازگاری بهتری با آن خواهند داشت.

 

اپلیکیشن‌های اندروید

فروشگاه مایکروسافت در کانون توجه خواهد بود

همان طور که بالاتر هم اشاره شد، باید حساب کاربری آمازون بسازید اما برای نصب اپ‌ها، به فروشگاه‌ اختصاصی آن‌ها هدایت نمی‌شوید، بلکه نرم افزارها یا بازی‌ها در همان فروشگاه مایکروسافت بالا می‌آیند و اجازه دانلود پیدا می‌کنید (باید به حساب کاربری مایکروسافت خود نیز وارد شده باشید). اکثر اپ‌های بزرگ همانند توئیتر، تک‌تاک، دیزنی‌پلاس و غیره به راحتی در دسترس هستند و تنها با چند کلیک، آن‌ها را بدون هیچ مشکلی در اختیار خواهید داشت. سازوکار نصب این اپ‌ها نیز دقیقا مشابه نرم افزارهای معمولی ویندوز است و پس از فشردن دکمه نصب، به صورت خودکار انجام می‌شود.

اگر اپ‌های مذکور از کیبورد پشتیبانی کنند، کار راحت‌تر هم می‌شود اما از حالا باید انتظار اتفاقات عجیب، کراش کردن و عدم کارکرد صحیح نرم افزارهای مختلف را داشته باشید. فراموش نکنید که این آثار برای موبایل ساخته شده‌اند و در یک پتلفرم جدید شاید به همان اندازه کارآمد نباشند. در سوی دیگر، اگر از لپ‌ تاپ‌هایی استفاده می‌کنید که مجهز به صفحه نمایش لمسی هستند، بهترین تجربه از اپلیکیشن‌های اندروید را خواهید داشت.

ویندوز 11 قرار است در سه ماهه پایانی سال 2021 عرضه شود. صاحبان ویندوز 10 می‌توانند آن را بدون هزینه اضافی دریافت کنند اما به نظر می‌رسد که برای دانلود رایگان این به‌روزرسانی باید تا اوایل سال 2022 منتظر بمانید. در حال حاضر، سیستم مورد نیاز این ویندوز کمی مخاطبان را دچار مشکل کرده و برای نصب آن، رایانه شما باید به یک ماژول پلتفرم مطمئن (TPM) مجهز باشد که اکثر سیستم‌ها آن را ندارند و باید به صورت جداگانه خریداری شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*