ساعت های هوشمند هواوی

انواع حسگرها و قابلیت‌های پیشرفته پایش سلامتی در ساعت های هوشمند هواوی

ساعت های هوشمند هواوی علاوه بر قابلیت‌های ارتباطی و چند رسانه‌ای به گستره وسیعی از حسگرهای مختلف و قابلیت‌های پیشرفته پایش سلامتی مجهز هستند.

امروزه ساعت های هوشمند فقط وسیله‌ای ابتدایی برای نمایش ساعت یا ویژگی‌های معمولی مانند ارتباطات و چندرسانه‌ای نیستند و علاوه بر این قابلیت‌ها، به دستگاه‌هایی فوق‌العاده کاربردی جهت پایش و نظارت بر وضعیت سلامتی تبدیل شده‌اند. ساعت های هوشمند هواوی جزو بهترین و پرفروش‌ترین اسمارت واچ‌های موجود در بازار هستند که گستره وسیعی از سنسورهای مختلف و قابلیت‌های پیشرفته پایش سلامتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

همه کاربران امکان دسترسی به دستگاه‌های پزشکی و پایش سلامتی را ندارند و از طرف دیگر ممکن است در هر ساعت از شبانه‌روز به این دستگاه‌ها نیاز نداشته باشیم و به همین دلیل حمل آنها غیرممکن و غیر عاقلانه به نظر می‌رسد. در این وضعیت، ساعت های هوشمند تبدیل به ابزارهای بسیار کاربردی شده‌اند که همواره همراه کاربران هستند و علاوه بر قابلیت‌های معمول خود، دستیارهای مفیدی برای پایش وضعیت سلامتی محسوب می‌شوند. این گجت‌های بسیار کاربردی و دوست داشتنی با قابلیت‌های خود می‌توانند ضمن رصد وضعیت کلی سلامتی، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی نیز هشداردهنده‌های مهمی باشند.

ساعت های هوشمند هواوی با برخورداری از مجموعه کاملی از حسگرهای مختلف، توانایی شناسایی و پایش پارامترهای مهم سلامتی از جمله اندازه‌گیری دمای پوست بدن، ضربان قلب، نوار قلب، سنجش سطح اکسیژن خون یا SpO2 و پارامتر حداکثر نرخ مصرف اکسیژن یا VO2Max را دارند. قابلیت پایش وضعیت خواب، همراهی در حرکت‌ها و تمرین‌های ورزشی و طیف وسیعی از کاربردهای دیگر نیز در این گجت‌ها وجود دارند که باعث می‌شوند این ساعت‌ها به کامل‌ترین ابزارهای ورزشی و پایش سلامتی تبدیل شوند. لازم به گفتن نیست که در نظر داشتن مداوم این پارامترهای سلامتی می‌تواند علائم بسیاری از بیماری‌ها را پیش از رسیدن به وضعیت حاد، آشکار کند و به کاربر اطلاع دهد.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که همواره برای مطمئن شدن از پارامترهای دقیق سلامتی باید از دستگاه‌های اختصاصی برای این امور استفاده شود و به همین خاطر، استفاده از دستگاهی مانند ساعت هوشمند همیشه نمی‌تواند به صورت کامل و قطعی وضعیت یک پارامتر سلامتی را گزارش کند و در صورت لزوم حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و آزمایش‌های تخصصی را پشت سر بگذارید. اما در ادامه به برخی از قابلیت‌های مهم اشاره می‌کنیم که در ساعت های هوشمند هواوی برای پایش وضعیت سلامتی ارائه می‌شوند.

پایش سلامتی در ساعت های هوشمند هواوی

اندازه گیری سطح اکسیژن خون یا SpO2

ساعت های هوشمند هواوی

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیشتر از هر زمان دیگری پارامتر سطح اکسیژن خون را در رسانه‌ها و از زبان متخصصان می‌شنویم. این پارامتر نشان دهنده سطح اشباع اکسیژن در خون است و ساعت های هوشمند هواوی با استفاده از الگوریتم‌هایی، داده‌های دریافتی از حسگر نصب شده در زیر بدنه ساعت که با اسکن رنگ پوست بدن به دست می‌آیند را به صورت عددی بین صفر تا صد و بر حسب درصد نشان می‌دهند.

در صورتی که این پارامتر به زیر ۹۰ درصد کاهش پیدا کند، بسیار خطرناک است و باید فورا به پزشک مراجعه کنید. یکی از اولین علائم در بیماران کرونایی، کاهش سطح اشباع اکسیژن خون محسوب می‌شود. فناوری TruSeen در اسمارت واچ های هواوی یکی از اصلی‌ترین ابزار برای اندازه‌گیری این قابلیت به صورت پیوسته است که با دقت مناسب، گزارش سطح اکسيژن خون یا SpO2 را ارائه می‌دهد.

اندازه گیری ضربان و نوار قلب

ساعت های هوشمند هواوی

یکی از نخستین نشانه‌ها در بسیاری از بیماری‌ها، ایجاد تغییر و به هم خوردن نظم در ضربان و تپش قلب است. به همین خاطر بسیاری از پزشکان در هنگام مراجعه بیمار، در اولین اقدام ضربان قلب بیمار را اندازه‌گیری می‌کنند. در بعضی اوقات هم نوار قلب به کمک پزشکان می‌آید و به منظور افزایش دقت در تشخیص وضعیت بیمار، گزارشی از ریتم تپش قلب بیمار را به پزشک ارائه می‌کند.

بالا رفتن ضربان قلب و به هم خوردن ریتم ضربان یا آریتمی می‌تواند نشان‌دهنده کاهش قدرت ریه‌ها در رساندن اکسیژن به خون باشد و این مساله باعث می‌شود پایش آن در کنار پارامتر سطح اکسیژن خون اهمیت بسیار بالایی داشته باشد. این پارامتر با سنسور ویژه‌ای در ساعت های هوشمند هواوی اندازه‌گیری می‌شود و برخی از ساعت‌های بالارده این شرکت نیز امکان تهیه گزارش نوار قلب یا همان ECG را دارند. به این ترتیب این ساعت‌ها می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن، کاربر را از وضعیت عملکرد قلب مطلع کند.

اندازه گیری دمای پوست بدن

ساعت های هوشمند هواوی

پدیده‌ای به نام تب در بسیاری از بیماری‌های بدن انسان مشاهده می‌شود. بنابراین شناسایی سریع دمای پوست یا تب می‌تواند به کمک‌های پزشکی برای پیشگیری از بسیاری خطرها کمک کند. ساعت های جدید هواوی برای اندازه گیری دمای پوست یا تب از حسگر ویژه اندازه گیری دما با دقت بالا استفاده می‌کنند که قادر هستند به صورت پیوسته یا در زمان‌های دلخواه کاربر، تب را اندازه گیری کرده و مقدار این پارامتر را به صورت عدد یا نمودارهای منظم به نمایش دربیاورد.

گزارش حالت‌های اضطراری

ساعت های هوشمند هواوی

حالت‌های اضطراری یا حمله قلبی هیچوقت از پیش خبر نمی‌کنند و در هر زمانی ممکن است رخ دهند. در چنین مواقعی، فقط کمک یک فرد در دسترس و قابل اعتماد می‌تواند باعث نجات جان بیمار شود. پس از بروز یک حمله قلبی، تنها چند دقیقه زمان طلایی وجود دارد که در این چند دقیقه لازم است نخستین اقدامات پزشکی جهت بهبود وضعیت و نجات فرد انجام شود و سپس بیمار فورا به مراکز درمانی رسانده شود.

ساعت های هوشمند هواوی از قابلیت شناسایی سقوط یا افتادن کاربر بهره می‌برند که هرگونه افتادن غیر عادی کاربر را شناسایی می‌کند و منوی بسیار ساده‌ای را روی صفحه به نمایش درمی‌آورد. کاربر می‌تواند با یک لمس کوچک با افراد دیگر تماس بگیرد و آنها از وضعیت اضطراری شخص باخبر شوند. همین قابلیت حیاتی بسیاری اوقات می‌تواند باعث نجات جان بیمار شود.

اندازه گیری سطح استرس

ساعت های هوشمند هواوی

نحوه تپش قلب و ترکیب آن با چند پارامتر سلامتی دیگر می‌تواند میزان استرس و اضطراب کاربر را نشان دهد. ساعت های هوشمند هواوی از این قابلیت برخوردارند که سطح استرس کاربر را در یک بازه مناسب و به صورت طبقه‌بندی شده اندازه‌گیری کرده و ارائه دهند. این امر در کنترل پدیده‌های موثر بر وضعیت روحی و جسمی کاربر بسیار مهم خواهد بود. همچنین در همین زمینه راهکارهایی مانند تمرین‌های تنفسی به منظور کاهش استرس و اضطراب نیز به کاربر ارائه می‌شود.

پایش کیفیت خواب

ساعت های هوشمند هواوی

قابلیت اندازه‌گیری سطوح مختلف خواب با الگوریتم‌های ویژه TruSleep از دیگر ویژگی‌های مهم ساعت های هوشمند هواوی محسوب می‌شود. این الگوریتم شرایط شما قبل و بعد از خواب را بررسی کرده و حتی یک چرت ساده، خواب سبک، خواب عمیق و حالت REM را شناسایی می‌کند. ساعت های هواوی علاوه بر پایش کیفیت خواب، راهکارهای مفیدی هم ارائه می‌دهند که باعث می‌شود بتوانید خواب بهتر و باکیفیت‌تری داشته باشید.

در انتها لازم است بگوییم که با در نظر گرفتن قابلیت‌ها و قیمت، هواوی ساعت های هوشمند بسیار کاربردی و مقرون به صرفه‌ای را به بازار عرضه کرده که از طیف وسیعی از سنسورها و فناوری‌های پایش سلامتی برخوردارند و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. قابلیت‌هایی مانند اندازه‌گیری اکسیژن خون و پایش خواب در برخی برندها فقط در محصولات بالارده ارائه می‌شوند، اما در ساعت های هواوی این طور نیست و کاربران می‌توانند با بودجه‌های مختلف، بهترین محصول را در بین دستبندها و ساعت های هوشمند هواوی با جدیدترین و به‌‌روزترین قابلیت‌ها انتخاب کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*