بی وای دی F3 اتوماتیک

خودرو بی وای دی F3 اتوماتیک در شرکت کارمانیا تولید می‌شود

بر اساس جدیدترین اخبار، شرکت کارمانیا قصد دارد تا تولید اتومبیل بی وای دی F3 اتوماتیک را در کنار بی وای دی تانگ بنزینی آغاز کند.

به تازگی دو دستگاه بی وای دی تانگ بنزینی توسط شرکت کارمانیا به کشور وارد شده و این شرکت به دنبال آن است که بتواند مجوزهای لازم برای شماره‌گذاری و مونتاژ این اتومبیل را کسب کند. مطابق با اخبار منتشر شده هدف شرکت کارمانیا از مونتاژ این اتومبیل، انجام تعهدات عقب افتاده‌ای است که این شرکت به مشتریان خود دارد.

برخی از اخبار حاکی از آن هستند که شرکت کارمانیا قصد دارد تا تولید بی وای دی F3 را نیز در کنار بی وای دی تانگ بنزینی مجددا آغاز کند. گفتنی است که به احتمال فراوان شرکت کارمانیا این بار بی وای دی F3‌ اتوماتیک را روانه بازار خواهد کرد.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، کمپانی خودروسازی بی وای دی این سدان را با یک‌سری تغییرات همراه کرده است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به تغییر در سیستم انتقال قدرت در بازار بعضی از کشورها و همچنین بهبود در زمینه آلایندگی و پایین آوردن مصرف سوخت اشاره کرد. از این رو شرکت کارمانیا به احتمال فراوان مونتاژ خودرو بی وای دی F3 را با ویژگی‌های جدید انجام خواهد داد.

هنوز مشخص نیست شرکت کارمانیا قصد دارد تا این اتومبیل را با چه قیمت روانه بازار کند؛‌ اما با توجه به قیمت جهانی این اتومبیل و رقبایی که در بازار ایران دارد احتمالا قیمت آن پایین‌تر از 500 میلیون تومان خواهد بود.

بی وای دی F3 اتوماتیک

با مشخصات فنی بی وای دی F3 اتوماتیک آشنا شوید

خودرو بی وای دی جدید که در سال 2016 میلادی روانه بازار جهانی شد، با دو گیربکس 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه قابل خریداری بود. شرکت کارمانیا در آغاز فرآیند مونتاژ این اتومبیل آن را با گیربکس دستی به بازار عرضه کرد و قصد داشت تا مونتاژ و عرضه نسخه اتوماتیک آن را نیز آغاز کند. اما به علت جنبه‌های استهلاکی گیربکس‌های دو کلاچه، بیان می‌شد که شرکت کارمانیا و همچنین کمپانی بی وای دی قصد دارند تا این اتومبیل را با یک سیستم انتقال قدرتی که استهلاک پایین‌تری داشته باشد روانه بازار کند. اعمال مجدد تحریم‌های بین‌المللی باعث شد تا شرکت کارمانیا دیگر نتواند این اتومبیل را در نسخه اتوماتیک تولید کند؛ اما هم‌اکنون خبرهای جدید از آغاز تولید بی وای دی F3 اتوماتیک توسط شرکت کارمانیا به گوش می‌رسد.

نسخه اتوماتیک بی وای دی F3 از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره‌مند است که می‌تواند قدرت 107 تا 109 اسب بخار را به همراه گشتاور 145 نیوتن‌متر به تولید برساند. این موتور که از فناوری‌های بسیاری از جمله زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بهره‌مند است، می‌تواند با استانداردهای آلایندگی یورو 5 و یورو 6 به بازار معرفی شود.

کمپانی بی وای دی در حال حاضر این اتومبیل را با یک گیربکس CVT به بازار بعضی از کشورها عرضه می‌کند و احتمالا شرکت کارمانیا نیز مونتاژ این اتومبیل را با همین گیربکس انجام می‌دهد. از آنجایی که کمپانی بی وای دی برای اتومبیل F3 اتوماتیک گیربکس CVT در نظر گرفته است می‌توان متوجه شد که این اتومبیل با سرعت زیادی در حال اقتصادی شدن است و نمی‌توان خیلی از رانندگی کردن با آن لذت برد.

اما از طرفی دیگر مصرف سوخت این نسخه از بی وای دی به دلیل بهره‌مندی از گیربکس CVT نسبت به نسخه‌های پیشین کمتر شده است. علاوه بر این استفاده از گیربکس CVT در این نسخه از بی وای دی باعث شده تا شتاب ثانویه آن نسبت به نسخه‌های قبلی بهتر شود؛ به طوری که می‌تواند شتاب در حرکت بهتری را در محدود گشتاور حداکثری از خود نشان دهد.

امکانات رفاهی و ایمنی بی وای دی اف ۳

بی وای دی F3 اتوماتیک

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که این اتومبیل در زمینه امکانات ایمنی و رفاهی در مقایسه با نسخه‌های پیشین چندان فرقی نکرده است. برای نمونه‌ای از امکانات ایمنی و رفاهی بی وای دی F3 اتوماتیک می‌توان به تریم داخلی چرم مصنوعی، کامپیوتر سفر، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، استارت دکمه‌ای، سنسور نور، سانروف، آینه‌های تاشو برقی، ترمز BA، EBD و ABS، دو کیسه هوا، دوربین عقب و دوربین زیر آینه شاگرد، سنسور پارک عقب، تهویه الکتریکی دستی،‌ رینگ آلومینیومی و چراغ روشنایی روز اشاره کرد. علاوه بر این برای ‌F3 اتومات آپشن‌های سامانه کنترل حرکت در سربالایی و سیستم کنترل پایداری الکتریکی نیز در نظر گرفته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*