پژو پارس LX

با مزایا و معایب پژو پارس LX آشنا شوید

اگر قصد خرید پژو پارس LX، پرفرو‌ش‌ترین مدل از پژو پارس را دارید در این مطلب با مزایا و معایب این محصول ایران خودرو آشنا می‌شوید.

شرکت ایران خودرو در ابتدا قصد داشت که پژو 406 را به بازار عرضه کند؛ اما بنا بر دلایلی موفق به این کار نشد و تصمیم گرفت تا پژو پارس را به جای 406 به تولید برساند. ایران خودرو برای این که بتواند فروش این خودرو را بالا نگه دارد و طرفداران آن را همچنان حفظ کند،‌ این اتومبیل را در طول سال‌های قبل در تیپ‌های متنوع و با موتورهای گوناگون روانه بازار کرده است. پژو پارس در ابتدا با موتورهای 8 و 16 سوپاپ روانه بازار شد؛ اما ایران خودرو پس از مدتی تصمیم گرفت تا موتور 1.8 لیتری پژو را برای این اتومبیل تعبیه کند و پس از آن نیز موتور 1.6 لیتری TU5 را روی این خودرو قرار داد. لازم به ذکر است که موتور TU5 با پژو 206 وارد بازار ایران شد و رفته رفته به دلیل مصرف سوخت کم و کیفیت مناسب به طرفداران زیادی در بازار ایران دست پیدا کرد.

ایران خودرو تا به امروز مدل‌های دنده‌ای زیادی را از این اتومبیل تولید کرده است که یکی از بهترین و گران‌ترین آن‌ها پژو پارس LX است. با وجود این که زمان تقریبا زیادی از معرفی خودرو پژو پارس LX می‌گذرد و در طول این مدت خودروهای بسیار مدرن‌تر و زیباتری مانند دنا نیز وارد بازار شده‌اند، اما این خودرو همچنان توانسته تا طرفداران خود را حفظ کند و در کورس رقابت باقی بماند.

پژو پارس LX

طراحی ظاهری پژو پارس LX

شرکت خودروسازی پژو زمانی که در بازار ایران مشغول به فعالیت بود،‌ به این موضوع پی برد که تولید خودرو پژو 406 در ایران برای آن‌ها به صرفه نیست و به همین خاطر تصمیم گرفت تا با دست بردن در ظاهر پژو 405،‌ اتومبیلی نزدیک به 406 به وجود بیاورد. می‌توان گفت این تصمیم پژو عقلانی بود، چرا که بسیاری از افراد پس از تولید پارس از آن استقبال کردند و حتی آن را بهتر از پژو 406 دانستند. بیشترین شباهت پارس به پژو 406 را می‌توان در قسمت جلوی این اتومبیل مشاهده کرد، قسمتی که در بردارنده جلوپنجره تک خط، چراغ‌های کریستالی اخمو و پروژکتورهای بزرگ روی سپر است.

قسمت کناری پژو پارس با پژو405 تفاوت چندانی ندارد و فقط تغییرات اندکی کرده است. علاوه بر این قسمت‌هایی از خودرو مانند آینه‌ها نیز با تغییر مواجه شده و ظاهر مدرن‌تری را به خود گرفته‌اند. طراحی قسمت عقب این اتومبیل نیز تقریبا شبیه به پژو 406 بوده و باعث شده که این خودرو در نمای پشت نیز از پژو 405 مدرن‌تر شود.

اگرچه امروزه ظاهر پژو پارس تقریبا قدیمی شده و کسی با دیدن آن جذب نمی‌شود؛ اما باز هم این خودرو طرفدارهای خود را دارد و از نظر ظاهری نیز چندان بد به نظر نمی‌رسد. از این رو اگر شما به دنبال خرید خودرو زیبا هستید می‌توانید به سراغ پژو پارس LX بروید.

فضای کابین پژو پارس ال ایکس

پژو پارس LX

تریم داخلی و داشبورد پژو پارس در زمان عرضه به بازار ایران درست شبیه به پژو 405 بود و این خودرو در داخل تنها تفاوت‌های اندکی با پژو 405 داشت که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به فرمان جدید، پشت آمپر جدید و استفاده از قطعات طرح چوب اشاره کرد. با این وجود شرکت ایران خودرو پس از وضع استانداردهای جدید مبنی بر این که باید برای سرنشین‌ها جلو کیسه هوا تعبیه شود، مجبور شد تا داشبورد پارس و 405 را به یک داشبورد جدید تغییر دهد. داشبورد جدید نسبت به داشبورد قبلی زیباتر است و می‌شود روی آن ایربگ سرنشین کناری هم سوار کرد. از این رو می‌توان گفت که فضای کابین پژو پارس با تغییرات بیشتری در مقایسه با قسمت خارجی این خودرو همراه شده و مدرن‌تر شده است.

دیجیتالی شدن پنل تنظیمات سیستم تهویه و به کار بردن پنل بزرگ برای دیسپلی سیستم صوتی با امکان نصب مانیتور چند رسانه‌ای فابریک نمونه‌های دیگری از تغییرات مثبت داشبورد جدید پژو پارس هستند. علاوه بر این ایران خودرو رودری‌های پژو پارس را نیز با تغییراتی مواجه کرده و همچنین غربیلک فرمان آن را نیز به‌روزرسانی کرده و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی را روی آن قرار داده است. ایران خودرو طراحی پس زمینه صفحه کیلومتر این اتومبیل را نیز تغییر داده و مدرن‌‌تر کرده است. با وجود این که پژو پارس در فضای کابین با تغییرات مثبت زیادی همراه شده، اما بی کیفیت بودن اجرا و مونتاژ باعث شده تا کیفیت پژو پارس حتی از بعضی از خودروهای چینی نیز پایین‌تر باشد.

با امکانات رفاهی و ایمنی پژو پارس ال ایکس آشنا شوید

پژو پارس LX یکی از نسخه‌های میان رده پژو پارس محسوب می‌شود و به همین خاطر نمی‌توان توقع داشت که آپشن‌های اتومبیل‌های مدرن بازار از جمله پژو 207 صندوق‌دار در آن وجود داشته باشد؛ اما با این وجود امکانات این اتومبیل از پژو 405 بیشتر است.

برای نمونه‌ای از آپشن‌های رفاهی پژو پارس LX می‌توان به بلوتوث هندزفری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تاشوندگی برقی آینه‌های کناری، قابلیت تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو، دماسنج برقی، سنسورهای دنده عقب، روکش چرمی فرمان و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان اشاره کرد.

پژو پارس از نظر ایمنی آپشن‌های زیادی ندارد و تنها دارای ترمز ABS و دو کیسه هوا است. البته وضعیت ایمنی در تصادف این اتومبیل مناسب نیست و این خودرو به علت قدیمی بودن طراحی اتاق نمی‌تواند در تصادف‌ها مقاومت چندانی را از خود نشان دهد.

پژو پارس LXآشنایی با ویژگی‌های فنی پژو پارس LX

مدل‌هایی از پژو پارس که با پیشرانه XU7 وارد بازار شد مصرف سوخت و استهلاک بالایی داشت و علاوه بر این از مشکلات فنی زیادی نیز از جمله سوزاندن واشر سرسیلندر رنج می‌برد که این مسئله باعث شد تا مالکان این خودرو سریعا به فکر فروش اتومبیل خود بیفتند و دیگر هم سراغ پژو پارس نروند. اما پژو پارس LX که با پیشرانه TU5 که یک موتور 16 سوپاپ است روانه بازار می‌شود دیگر از این مشکل‌ها برخوردار نیست و مصرف سوخت پایین‌تر و استهلاک کمتری هم نسبت به پژو پارس سال دارد. کمتر بودن استهلاک پژو پارس LX باعث شده تا این نسخه از پارس در مقایسه با پژو پارس سال 30 میلیون تومان گران‌تر باشد، در حالی که این دو مدل از پژو پارس از نظر آپشن‌های رفاهی شبیه به یکدیگر هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*