پخش ویروس کرونا

محققان از احتمال پخش ویروس کرونا توسط گرده درختان خبر دادند

بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد ویروس کرونا می‌تواند توسط گرده درختان در محیط پخش شود و احتمال ابتلا به ویروس کرونا در مناطق شلوغ را افزایش دهد.

دانشمندان در بررسی‌های جدید خود دریافتند گرده درختان قادر به حمل صدها ذره ویروس بوده و می‌تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا در مناطق شلوغ را به میزان چشمگیری افزایش دهد. محققان اعلام کردند ذرات ویروس کرونا که بعد از سرفه یا عطسه توسط فرد آلوده در هوا جریان پیدا می‌کند، توسط نسیم به ذرات گرده‌ای درختان متصل شده و با استشمام توسط افراد دیگر می‌تواند آنها را به کرونا مبتلا کند.

پخش ویروس کرونا توسط گرده درختان

محققان دانشگاه نیکوزیا قبرس در یک مطالعه با شبیه‌سازی درخت بید توانستند نحوه پخش دانه‌های گرده در نسیم ملایم به سمت جمعیت را مورد بررسی قرار دهند. طبق نتایج این بررسی‌ها، نسیم می‌تواند گرده‌ها را ظرف مدت 1 دقیقه به سرعت در میان جمعیت پخش کند و باعث آلودگی محیط شود. از این رو محققان هشدار دادند در مناطقی که سطح گرده آن زیاد است، باید فاصله اجتماعی بیشتری را رعایت کرد.

در مقاله این محققان که در مجله Physics of Fluids منتشر شده آمده که نسیم ملایم قادر است گرده گل را ظرف مدت 1 دقیقه از جمعیت 20 متر دورتر عبور دهد و به شکل بالقوه کرونا را در محیط پخش کند. طبق اعلام این محققان، فاصله اجتماعی دو متر که معمولا برای کاهش خطر ابتلا به کروناویروس توصیه می‌شود، برای تمام شرایط به خصوص در کنار درختان گرده‌افشان کافی نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*