قیمت گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۳

قیمت گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ ؛ گران‌تر از دوربین DSLR سونی آلفا ۶۴۰۰

پس از گذشت چنین ماه از رونمایی رسمی، سرانجام قیمت گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ – Sony Xperia 1 III به عنوان پرچمدار توانمند سونی مشخص شد.

پیش فروش جدیدترین گوشی پرچمدار شرکت سونی آغاز شد تا سرانجام قیمت گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ مشخص شود. موبایلی که در فناوری دوربین و نمایشگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ادعا می‌کند که قادر به رقابت با گوشی‌های گلکسی سامسونگ و آیفون اپل است. سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ به عنوان نخستین گوشی اندرویدی با لنز تله فوتو متغیر در ماه آوریل معرفی شد. این گوشی دارای قابلیت زومی است که می‌تواند بین دو فاصله کانونی مختلف تغییر پیدا کند.

معرفی گوشی Sony Xperia 1 III

یک ماژول تله فوتو تکی با حسگر Dual PDAF (فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه) در این گوشی می‌تواند بین فواصل کانونی ۷۰ و ۱۰۵ میلی‌متر جابجا شود. در نتیجه، معادل زوم ۲.۹ و ۴.۴ برابری را برای نمای کلوزآپ بدون کاهش کیفیت تصویر ارائه می‌کند.

این تنها فناوری ویژه دوربین گوشی اکسپریا ۱ مارک ۳ نیست. این لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با یک دوربین واید ۱۲ مگاپیکسلی Dual PDAF با لرزشگیر اپتیکال و گشودگی دیافراگم f/1.7، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق گسترده Dual PDAF با گشودگی دیافراگم f/2.2 و همچنین یک حسگر سه‌بعدی iToF برای ثبت جزئیات عمق میدان همراه است. از لنزهای ZEISS با پوشش *T و پردازنده موبایل BIONZ در این دوربین استفاده شده که می‌تواند ۶۰ بار در ثانیه فوکوس خودکار (AF) و نوردهی خودکار (AE) را محاسبه کرده، در حالیکه ۲۰ بار در ثانیه محاسبات فوکوس خودکار و نوردهی خودکار را همراه با کاهش نویز پیشرفته انجام می‌دهد.

از امکانات دوربین‌های سونی آلفا مثل فوکوس خودکار Eye AF (فوکوس خودکار با ردیابی چشم) در لحظه با پشتیبانی از انسان و حیوان نیز در این گوشی استفاده شده است. این نخستین باری است که از یک سیستم ردیابی در لحظه در گوشی‌های اکسپریا سونی استفاده می‌شود. در اینجا از فناوری‌های Optical SteadyShot و FlawlessEye نیز برای بهبود پایداری فیلمبرداری در محیط‌های تاریک استفاده شده است. آخرین گوشی پرچمدار سونی اکسپریا قادر به فیلمبرداری 4K HDR با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای در حالت Cinema Pro، فیلمبرداری اسلوموشن با ۵ برابر سرعت کم‌تر و همینطور فیلمبرداری در دو فرمت H.264 و H.265 است.

قیمت گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۳

سونی در پرچمدار خودش فقط به دوربین‌ها توجه نداشته است. روی قاب جلویی این گوشی نیز یک نمایشگر ۶.۵ اینچی 4K از نوع اولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی، نرخ لمس ۲۴۰ هرتزی و پشتیبانی از HDR حضور دارد. یک گزینه افزایش‌دهنده گاما کم نیز در اینجا تعبیه شده که می‌تواند جزئیات بیشتری را از مناطق تاریک صفحه بدون روشن کردن بیش از حد صفحه به نمایش بگذارد.

با اتصال یک آداپتور HDMI به USB-C نیز شما می‌توانید از گوشی اکسپریا ۱ مارک ۳ خود به عنوان نمایشگر جانبی دوربین DSLR خود استفاده کنید. این آداپتور از وضوح Full HD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه‌ای پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب پخش زنده داشته باشید.

در قلب تپنده این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده و امکانات خوبی از جمله یک اسلات کارت میکرو اس دی و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم در دسترس کاربران قرار می‌دهد. پرچمدار سونی از یک باتری ۴.۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد که با توان ۳۰ وات به صورت سیمی شارژ می‌شود. علاوه بر این از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۳

تا پیش از این قیمت گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ مشخص نبود. اکنون به لطف آغاز پیش فروش این گوشی، ما می‌دانیم که پرچمدار جدید سونی با قیمت ۱.۲۹۹ دلاری وارد بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*