بهترین بازی های موبایل

بهترین بازی های موبایل با قابلیت پشتیبانی از کنترلر که باید تجربه کنید

در این مقاله به معرفی بهترین بازی های موبایل با قابلیت پشتیبانی از کنترلر – Controller پرداخته‌ایم؛ آثاری که می‌توانید آن‌ها را با دسته انجام دهید.

در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های موبایل با قابلیت پشتیبانی از کنترلر آشنا شوید؛ از ماینکرفت و لیمبو تا دد سلز و کسلوانیا.

صنعت بازی همواره در تسخیر کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی بوده است اما در سال‌ها اخیر، عناوین موبایلی هم موفق شده‌اند تا سهم مناسبی از بازار بدست بیاورند. تعداد کسانی که بر روی گوشی‌های هوشمند بازی می‌کنند، حالا به پلتفرم‌های محبوب نزدیک است و بازار بازی‌های موبایل از نظر تجاری در حال حاضر عملکرد حیرت انگیزی داشته و میلیاردها دلار درآمد دارد.

بهترین بازی های موبایل با قابلیت پشتیبانی از دسته 

در این میان اما نمی‌توان محدودیت‌های ایجاد شده از سوی صفحه نمایش لمسی را نادیده گرفت. در همین راستا، بسیاری از بازی دوستان ترجیح می‌دهند که آثار موبایلی را با کنترلر انجام دهند. عناوین زیادی وجود دارند که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند اما بعضی از آن‌ها بهتر بهینه‌سازی شده‌اند و می‌توانند تجربه جذاب‌تری برای مخاطبان باشند. در ادامه می‌توانید تعدادی از این آثار را بشناسید.

– بازی Stardew Valley

بهترین بازی های موبایل

«استاردو ولی» را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های مستقل یک دهه اخیر توصیف کرد. در این بازی نقش آفرینی و مدیریتی، شما می‌توانید مزرعه دلخواه خود را بسازید، محصولات زراعی تولید کنید، حیوان اهلی پرورش دهید، غذا بپزید، ماهیگیری کنید و در مجموع، هرکاری که می‌خواهید انجام دهید. این بازی از گرافیک پیکسلی استفاده می‌کند که شاید در مقایسه با آثار مدرن، در ابتدا جذاب نباشد اما خیلی زود متوجه می‌شوید که تا چه اندازه چشم نواز است.

بازی Stardew Valley به خوبی برای صفحه نمایش لمسی بهینه‌سازی شده اما یک کنترلر می‌تواند کمک کند تا در انجام کارها سریع‌تر باشید و زمان بیهوده هدر نرود. در این اثر کوچک و دوست داشتنی، نه تنها می‌توانید با شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC) تعامل داشته باشید بلکه حتی می‌توانید ازدواج کرده و یک خانواده تشکیل دهید. انجام این بازی به صورت دونفره نیز امکان پذیر است.

– بازی Star Wars: Knights Of The Old Republic 2

بهترین بازی های موبایل

کمتر کسی انتظار داشت که این بازی برای گوشی‌های هوشمند پورت شود اما این اتفاق رخ داد و نسخه‌ی موبایلی آن هم کیفیت قابل توجهی دارد. «سلحشوران جمهوری قدیم 2» از نظر گرافیکی درخشان نیست اما پیچیدگی مکانیک‌های گیم پلی باعث شده تا انجام آن با صفحه نمایش لمسی سخت باشد.

اما تجربه این اثر با کنترلر، دقیقا مشابه نسخه اصلی است و شما را راضی می‌کند. این نسخه پورت، تغییرات زیادی نسبت به نسخه اصلی نداشته و خوشبختانه سازندگان از آسان‌سازی مکانیک‌ها امتناع کرده‌اند. سلحشوران جمهوری قدیم 2 اگرچه نزدیک به 17 سال قبل منتشر شده اما هنوز هم جذاب جلوه می‌کند و با آن سرگرم خواهید شد.

– بازی Limbo

بهترین بازی های موبایل

این بازی سیاه و سفید پازلی، قدرتِ استودیوی پلی دد (Playdead) را به همگان نشان داد و خیلی زود توانست طرفداران زیادی بدست بیاورد. «لیمبو» پس از اینکه برای موبایل‌ها منتشر شد، حتی به محبوبیت بیشتری هم رسید، اگرچه انجام آن بر روی صفحه نمایش لمسی، گاهی آزاردهنده است. برای عبور از بعضی از بخش‌ها یا حل کردن تعدادی از پازل‌ها، نیازمند به دقت بالایی هستید که این دقت در صفحه نمایش لمسی وجود ندارد. استفاده از کنترلر، بازی را از هر نظر آسان‌تر می‌کند و کنترل شخصیت اصلی راحت‌تر می‌شود.

در لیمبو همه چیز بی معنی به نظر می‌رسد، حتی بخش‌های پایانی اما کافی است که آن را یک بار دیگر با دقت تجربه کنید تا متوجه نکات بسیاری شوید. همانند اینساید (Inside)، این بازی هم از فضای نسبتا ترسناکی بهره می‌برد اما از نظر طراحی، مینیمال‌تر است.

– بازی VVVVVV

بهترین بازی های موبایل

یک بازی پلتفرمر نوآورانه که چندان دیده نشد اما کم‌نظیر است و تنها بر روی یک مکانیک گیم پلی تمرکز دارد: معکوس کردن جاذبه. برای عبور از اتاق‌ها و مراحل بازی، باید میان حرکت دادن شخصیت و تغییر جاذبه، تعادل ایجاد کنید و همه چیز در این اثر، به زمان‌بندی درست مرتبط است.

انجام بازی‌های مرتبط با زمان‌بندی، همیشه با کنترلر بهتر است و بر روی صفحه نمایش لمسی معمولا واکنش‌های آهسته‌تری دارید. تجربه این بازی با دسته، آن را به نسخه‌های کنسولی نزدیک می‌کند اما اگر به دنبال چالش‌های اضافی هستید، شاید بهتر باشد به سراغ کنترلر نروید!

– بازی Roblox

بهترین بازی های موبایل

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سندباکس چند سال اخیر که دارای صدها دنیای مختلف است که در هر کدام از آن‌ها با مینی‌گیم‌های تازه‌ای رو به رو می‌شوید. اگر هرگز «روبلاکس» بازی نکرده‌‎اید، باید بدانید که رایگان است و می‌تواند برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب باشد. همه چیز را هم کنار بگذاریم، همان مینی گیم‌ها به تنهایی ارزش‌اش را دارند که این بازی را امتحان کنید.

مشابه عناوین بالا، انجام بازی بر روی صفحه نمایش لمسی توصیه نمی‌شود و از جذابیت‌های اثر کم می‌کند اما اگر از کنترلر استفاده می‌کنید، احتمالا مدت زمان زیادی را در دنیای روبلاکس سپری خواهید کرد.

– بازی Minecraft

بهترین بازی های موبایل

«ماینکرفت» را همه می‌شناسند؛ یک اثر منحصربه‌فرد که نشان داد با خلاقیت و نوآوری می‌توان مخاطب را جذب کرد و لزومی ندارد یک بازی حتما گرافیک بالایی داشته باشد تا موفق شود. ماینکرفت یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ است و این محبوبیت، دلایل واضحی دارد. این بازی از فرمول‌های آشنایی استفاده می‌کند که نمونه‌اش را به وفور دیده‌اید: گشت و گذار، ساخت و ساز، معدن کاری و غیره اما همه چیز به بهترین شکل ممکن ارائه شده و ماینکرفت آن قدر اعتیادآور است که از کودک تا بزرگسال را می‌تواند از درس و زندگی بیندازد.

نسخه موبایل ماینکرفت تفاوت‌های ملموسی با ورژن‌های کنسولی و رایانه‌ای دارد اما اگر می‌خواهید تجربه خود از این بازی را به نسخه اصلی نزدیک کنید، باید به سراغ یک کنترلر بروید.

– بازی Brawlhalla

بهترین بازی های موبایل

بازی «براول هالا» یک اثر پلتفرمر مبارزه‌ای است که شباهت‌های زیادی هم به بازی اسمش بروز (Smash Bros) دارد و به صورت رایگان برای تمامی پلتفرم‌ها منتشر شده است.

اگر با بازی‌های مبارزه‌ای آشنایی دارید، احتمالا می‌دانید که همیشه با کنترلر می‌توانید بهترین عملکرد را در آن‌ها داشته باشید. انجام این گونه آثار حتی با ماوس و کیبورد هم توصیه نمی‌شود. در این میان، صفحه نمایش لمسی چیزی جز شکست برای شما به همراه نخواهد داشت و کیفیت مبارزات را تا حدود زیادی پایین می‌آورد. پیچیدگی‌های گیم پلی را نیز فراموش نکنید، براول هالا بر خلاف ظاهر کارتونی‌اش، بسیار سخت و چالشی است و برای پیروزی در مبارزات، باید تاکتیک‌های مختلفی را به کار بگیرید.

بازی بیش از 50 شخصیت دارد که هر کدامشان از اسلحه‌ها، قابلیت‌ها، نقاط قدرت و ضعف خاصی بهره می‌برند. دیگر نکته بامزه، حضور شخصیت‌های مشهور از مجموعه‌های دیگر است؛ از بازیکنان محبوب کشتی کج همانند راک و جان سینا تا پسر جهنمی، لارا کرافت، ریک گرایمز و بن 10. در ضمن این عنوان از ویژگی کراس پلی (قابلیت بازی میان پلتفرمی) نیز بهره می‌برد، بدین معنا که ممکن است در مقابل کسی قرار بگیرید که بر روی کنسول بازی می‌کند و بدون شک، صفحه نمایش لمسی شانس موفقیت را از شما می‌گیرد.

– بازی Dead Cells

بهترین بازی های موبایل

همانند استاردو ولی، «دد سِلز» هم یکی از عناوین مستقلِ درجه یک چند سال اخیر است که که توانسته نظر بازی دوستان را جلب کند. در این بازی نقش آفرینی روگ لایک (Roguelike)، اگر کشته شوید، تمام چیزهایی که به دست آورده‌اید را به راحتی از دست خواهید داد. بازیکنان باید حرکات خود را با دقت انجام دهند و واکنش‌های سریعی داشته باشند که این کار حتی با کنترلر هم آسان نیست!

در بازی Dead Cells، هدف شما این است که از یک قلعه فرار کنید و هر کدام از سیاه چال‌های پرچالش آن را با موفقیت پشت سر بگذارید. این بازی بسیار سخت طراحی شده اما خوشبختانه می‌توانید مهارت‌های شخصیت خود را ارتقا دهید که همین مسئله به بازیکنان کمک می‌کند تا مراحل را پشت سر بگذارند. دد سِلز از ساختار غیرخطی بهره می‌برد؛ مسیرهای مختلفی برای رسیدن به مقصد وجود دارد و می‌توانید مسیرهایی را برای پیشروی انتخاب کنید که با سبک بازی شما سازگارتر است. اگر می‌خواهید خشمگین نشوید و تحت فشار روانی قرار نگیرید، توصیه می‌کنیم از انجام این بازی بر روی صفحه نمایش لمسی خودداری کنید.

– بازی Castlevania: Symphony Of The Night

بهترین بازی های موبایل

«کسلوانیا: سمفونی شبانه» یک بازی کلاسیک است که در سال 1997 برای پلی استیشن 1 عرضه شد و به شکل عجیبی در ابتدای انتشار مورد توجه قرار نگرفت اما آن قدر خوب بود که به تدریج پرطرفدار شد و به فروش مناسبی رسید. این نسخه از کسلوانیا پس از گذشت دو دهه، هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های تاریخ در نظر گرفته می‌شود و مدتی است که برای اندروید و آی او اس نیز منتشر شده. همانند دد سلز، این بازی هم دقت بالایی می‌طلبد و صفحه نمایش لمسی شما را محدود می‌کند (اگرچه به خوبی برای نمایشگرهای لمسی بهینه سازی شده است). برای اینکه بیشترین لذت را از این اثر ببرید و آن را راحت‌تر به اتمام برسانید، یک کنترلر تمامی مشکلات را حل می‌کند. در ضمن این بازی با دسته‌های مختلف سازگاری کامل دارد.

سمفونی شبانه عناصر نقش آفرینی را با سبک ساید اسکرولر دو بعدی تلفیق کرده است و بازیکنان در نقش ریچارد بلمونت (Richter Belmont) قرار می‌گیرند که به سوی قلعه دراکولا می‌رود تا این خون آشام را شکست دهد. بازیکنان، در این مسیر باید آیتم‌های مختلفی را جمع آوری کنند و با چند غول آخر هم به مبارزه بپردازند.

– بازی Hyper Light Drifter

بهترین بازی های موبایل

بازی «هایپر لایت دریفر» با سبک گرافیکی 16 بیت ساخته شده و از جلوه‌های بصری رنگارنگی بهره می‌برد. شخصیت اصلی بازی، دریفتر نام دارد که به یک بیماری عذاب‌آور دچار شده است. دریفتر برای اینکه بتواند دردهایش را تسکین دهد، باید در سرزمین‌های زمان دفن شده (Buried Time) به مبارزه بپردازید. بازی هیچ دیالوگی ندارد اما جزئیات محیط به شما اجازه می‌دهد تا داستان آن را تفسیر کنید. هایپر لایت دریفر بر روی صفحه نمایش لمسی خوب است اما با کنترلر، به یک تجربه ایده آل تبدیل می‌شود.

در این بازی، رازها و مسیرهای مخفی زیادی وجود دارد که باعث می‌شود به گشت و گذار در محیط بازی تشویق شوید. گیم پلی بازی آسان است اما برای اینکه در آن حرفه‌ای شوید، به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت. مبارزات نیز لذت بخش هستند و از نابود کردن دشمنان کوچک و غول آخرهای سرسخت، حس خوبی خواهید داشت.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های موبایل با قابلیت پشتیبانی از کنترلر را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*