همراه اول

دومین دوره حمایت همراه اول از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشگاهی آغاز شد

دومین دوره حمایت همراه اول از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشگاهی توسط مرکز تحقیق و توسعه این اپراتور آغاز شد.

مرکز تحقیق و توسعه اپراتور همراه اول دور دوم اعطای گرنت پژوهشی را با هدف بهره‌مندی از ظرفیت اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، ارتقای کیفیت رساله‌ها، تقویت و تشویق دانشجویان تحصیلات تکمیلی به تعریف پایان نامه‌ها مطابق با نیازمندی‌های پژوهشی همراه اول آغاز کرده است. این طرح از طرح‌های پسادکتری پژوهشگران با هدف کمک به حل مسائل پیشرو همراه اول نیز حمایت خواهد کرد.

حمایت همراه اول از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌ها

از موضوع‌های تحت پوشش این طرح می‌توان به پژوهش‌هایی در ابعاد رصد فناوری‌های نوین، تحلیل و ارزیابی آنها، ارائه طرح‌های نوآورانه و خلاقانه، اجرای نمونه پایلوت‌های فناوری و توسعه محصول متناسب با نیازمندی‌های همراه اول اشاره کرد. همچنین موضوع‌های مورد حمایت می‌بایست نیازمحور و در راستای توسعه بازار و کسب و کار همراه بوده و از قابلیت تجاری‌سازی در مراحل بعدی برخوردار باشند.

محورهای اولویت‌دار همراه اول به تفکیک حوزه‌های فناوری و موضوعات پژوهشی و کاربردی تعریف شده و در این دوره از فراخوان، ظرفیت پذیرش طرح‌های کاربردی دو برابر پژوهشی خواهد بود. دانشجویان و پژوهشگران با مراجع به نشانی bi.hamrahrd.ir می‌توانند مراحل ثبت نام را انجام داده و از دستورالعمل اعطای گرنت و محورهای اولویت‌دار آگاهی پیدا کنند. همچنین با مراجعه به بخش اکوسیستم نوآوری در سایت مرکز تحقیق و توسعه به نشانی rd.mci.ir می‌توانند اطلاعات بیشتر در این خصوص کسب نمایند.

گفتنی است دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی اصفهان، تربیت مدرس، شاهد، شهید بهشتی، صنعتی شیراز، شیراز، اصفهان، فردوسی مشهد و تبریز این امکان را دارند تا در این دوره از فراخوان مشارکت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*