طول عمر انسان ها

طول عمر انسان ها تا سال 2100 به 130 سال می‌رسد

محققان در بررسی‌های جدید خود دریافتند طول عمر انسان ها روند افزایشی پیدا کرده و تا سال 2100 رکورد پیرترین فرد جهان به 130 سال خواهد رسید.

آمارها نشان می‌دهد طی چند دهه قبل تعداد افرادی که بیش از 100 عمر می‌کنند افزایش پیدا کرده است و افراد 100 ساله حدود نیم میلیون نفر از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، اما فقط تعداد کمی از این افراد توانستند 110 سال یا بیشتر عمر کنند. ژان کالمان (Jeanne Calment) فرانسوی با عمر 122 سال لقب پیرترین فرد جهان را به خود اختصاص داده بود و در سال 1997 نیز فوت کرد. هم‌اکنون کانه تاکانا (Kane Tanaka) ژاپنی با 118 سال به عنوان پیرترین فرد زنده جهان شناخته می‌شود.

افزایش طول عمر انسان ها به 130 سال

مایکل پیرس (Michael Pearce)، دانشجوی دکترای رشته آمار در دانشگاه واشنگتن و آدریان رافتری (Adrian Raftery)، استاد جامعه‌شناسی و آمار با استفاده از مدل‌های آماری توانستند حداکثر طول عمر انسان ها را اندازه‌گیری کنند. این دو محقق به کمک آمار بیزی (Bayesian) که ابزاری معمول در آمار مدرن محسوب می‌شود پیش‌بینی کردند رکورد عمر 122 سال فعلی شکسته می‌شود و در آینده حداقل یک نفر می‌تواند 125 تا 132 سال عمر کند.

رافتری و پیرس که برای محاسبه طول عمر افراد در آینده از داده‌های موسسه‌ مکس‌پلانک استفاده کردند بر این باورند که به احتمال صد درصد رکورد فعلی پیرترین فرد جهان شکسته می‌شود. آنها پیش‌بینی کردند احتمال رسیدن به سن 124 سال حدود 99 درصد، احتمال رسیدن به عمر 127 سال حدود 68 درصد و احتمال رسیدن به عمر 130 سال حدود 13 درصد است. همچنین در این مقاله آمده است احتمال رسیدن به سن 135 سال محال خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*