فروش گوشی های آیفون توسط ال جی

ال جی از فروش گوشی های آیفون در فروشگاه‌هایش منصرف شد!

ال جی قرار بود گوشی های آیفون را در فروشگاه‌هایش بفروشد؛ اما ظاهراً دولت کره جنوبی با اجرای یک قانون جدید جلوی این تصمیم LG را گرفته است.

ال جی قصد داشت گوشی های آیفون را در فروشگاه‌های بزرگ خودش به فروش برساند. اما ظاهراً اعتراض‌های گسترده‌ای که انجام شده باعث منصرف شدن ال جی از این اقدام شده است.

دولت کره جلوی فروش گوشی های آیفون توسط ال جی را گرفت

دولت کره جنوبی سیاستی را با هدف محافظت از فروشگاه‌های کوچک در نظر گرفته که باعث جلوگیری از فروش محصولات رقیب در فروشگاه‌های غول‌های بزرگی همچون سامسونگ و ال جی می‌شود. در واقع مقامات کره‌ای نگران هستند که فروشگاه‌های بزرگ‌تر با این اقدام باعث ربودن مشتریان فروشگاه‌های کوچک‌تر می‌شوند و با توجه به همه‌گیری کرونا، این وضعیت باعث آسیب‌های جدی به فروشگاه‌های کوچک سطح کشور کره می‌شود.

البته سامسونگ هم به عنوان رقیب اصلی اپل یکی از مخالفان بزرگ این طرح بوده است؛ زیرا این شرکت به سختی در تلاش است تا تاج پادشاهی اپل بر بازار گوشی‌های 5G را تصاحب کند. در حال حاضر ال جی بیش از ۴۰۰ فروشگاه بزرگ موسوم به Best Shop در سراسر کشور کره جنوبی دارد.

اما خود ال جی نیز برای فروش گوشی های آیفون نگرانی‌هایی داشته است. فروش محصولات شرکت آمریکایی اپل باعث دور کردن نیروی انسانی و منابع کانال توزیع از محصولات خود شرکت ال جی خواهد شد. ضمن اینکه احتمال تأثیرگذاشتن فروش گوشی‌های هوشمند روی فروش لوازم خانگی نیز وجود دارد (به خصوص در مواردی که برخی امکانات هوشمند بین آن‌ها مشترک هستند)؛‌ به همین خاطر فروش گوشی‌های هوشمند دیگر برندها می‌تواند به سایر بخش‌های شرکت ال جی و حتی دیگر شرکت کره‌ای یعنی سامسونگ آسیب برساند.

داستان‌هایی در خصوص اختلاف نظر بین اپل و ال جی نیز وجود دارد که می‌تواند باعث انصراف موقتی ال جی از فروش محصولات این شرکت آمریکایی شده باشد. گفته می‌شود ال جی در نظر داشته محصولات اپل در تمام فروشگاه‌های Best Shop خود موجود باشد، در حالی که اپل تصمیم داشته محصولاتش را فقط در ۲۰۰ فروشگاه Best Shop موجود کند. ظاهراً عقیده اپل فروش محصولاتش توسط ال جی فقط در مراکز مهم کره جنوبی بوده است.

با تمام این تفاسیر ال جی حتی آموزش فروش محصولات اپل از جمله آیفون،‌ آیپد و اپل واچ به کارمندانش را هم به حالت تعلیق درآورده است. مشخص نیست که این طرح مجدداً بعد از پایان همه‌گیری کروناویروس انجام خواهد شد یا ال جی به طور کلی از این تصمیم پشیمان شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*