محفظه SSD ایسوس

بررسی اجمالی محفظه SSD ایسوس ؛ ROG STRIX Arion

در این مطلب نگاه کوتاهی به محفظه SSD ایسوس ROG STRIX Arion می‌اندازیم و ویژگی‌های آن را به طور اجمالی بررسی می‌کنیم.

با توجه به افزایش نیاز کاربران به ذخیره سازها، دیگر کمتر کسی به سمت و سوی هارد دیسک‌های مکانیکی برای پردازش‌هایی که فایل‌های سنگینی دارند می‌روند. اغلب مصرف کنندگان امروز از درایوهای حالت جامد استفاده می‌کنند و در این بازه زمانی نیز ایسوس یک محفظه SSD بسیار زیبا را به سبد محصولات خود افزوده است. در حقیقت این اولین محصول ایسوس در دسته بندی تجهیزات ذخیره سازی است. این نکته را نیز بهتر است در ابتدای بررسی خاطر نشان کنیم که تمامی استانداردهای موجود (از کوچکترین ۲۲۳۰ الی ۲۲۸۰) قابل نصب بر روی محفظه هستند.

امکان دسترسی به حافظه ذخیره سازی بسیار سریع با رابط USB 3.1 و همچنین طراحی زیبای این محصول که جلوه‌های بصری متفاوتی به لطف نورپردازی RGB دارد دو نکته اساسی است که اغلب رسانه‌های بین‌المللی در مورد این محصول به آن اشاره داشتند و همچنین دو نکته و مزیت اساسی این محصول است. در حقیقت شما با تهیه چنین محصولی قادر هستید تا درایو M.2 SSD NVMe خود را به راحتی به کار بگیرید و در کمترین فضای مورد نیاز با خود حمل کنید. دو رابط کابل USB 3.1 Type A و Type C در اختیار شما است تا این محفظه را به هر دستگاهی که می‌خواهید متصل کنید.

پهنای باند این محفظه SSD به حداکثر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که از طریق استاندارد USB 3.1 در دسترس خواهد بود. یکی از نکات جالب دیگر ROG STRIX Arion این است که ایسوس برای سه قسمت مختلف از پدهای حرارتی استفاده کرده است. پد اول که طول بیشتری نیز دارد به صورت کامل حافظه جامد (NVMe M.2 SSD) نصب شده را خنک نگه می‌دارد؛ همچنین متریال فلزی بخشی که به این پدهای حرارتی نصب شده خود نیز در دفع دمای تولید شده از سوی المان‌های مهم تاثیر چشمگیری دارد. علاوه بر این تمامی SMDها و کنترلرهای مهم که در کنار حافظه ذخیره نیز قرار گرفته توسط دو پد حرارتی دیگر خنک می‌مانند. همچنین با پشتیبانی کامل از NVMe می‌توان به حداکثر پهنای باند برای حافظه‌های نسل جدید دسترسی داشت. اما با توجه به استانداردهای جدید، این محفظه متاسفانه از رابط PCIe 3.0 به صورت مستقیم پشتیبانی نمی‌کند.

در متعلقات این محصول دو دفترچه راهنما، یک کارت به همراه سوزن برای باز کردن درب پشتی، دو کابل USB 3.1 Type C و USB 3.1 Type A، یک قاب و یک گیره برای نصب قرار گرفته شده است.

محفظه SSD ایسوس

نورپردازی RGB این محصول یکی از جذابیت‌هایی است که خود می‌تواند به راحتی مصرف کنندگان را جذب کند. برای این موضوع ایسوس در گذشته تحت نرم افزار Aura Sync راهکاری برای تنظیم و شخصی‌سازی این محصول فراهم کرد؛ در حال حاضر این قابلیت تحت نرم افزار Armory Create در دسترس قرار گرفته و تحت آن می‌توان به ۶ جلوه بصری متفاوت و جذاب و همچنین امکان تغییر رنگ بر اساس دلخواه مصرف کننده دسترسی داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*