اکسپریا 1 مارک 3

گوشی اکسپریا 1 مارک 3 سونی حداقل دو آپدیت مهم اندرویدی دریافت می‌کند

برخلاف شایعات پیشین، سونی اعلام کرد که گوشی اکسپریا 1 مارک 3 – Sony Xperia 1 III حداقل دو آپدیت مهم اندرویدی را دریافت خواهد کرد.

در حالی که گفته می‌شد گوشی اکسپریا 1 مارک 3 تنها یک به‌روزرسانی اندرویدی را دریافت می‌کند، سونی این مسئله را تکذیب کرده و از نقشه‌هایش برای آینده‌ی این موبایل هوشمند گفت.

مدتی قبل شایعاتی از یک وب‌سایت هلندی منتشر شد که حاکی از دریافت تنها یک به‌روزرسانی اندرویدی از سوی گوشی اکسپریا 1 مارک 3 بود. اتفاقی که ناامیدکننده به نظر می‌رسید، آن هم در دورانی که شرکت‌های مختلف در تلاش هستند تا چرخه‌ی پشتیبانی از محصولات خود را گسترش دهند و آپدیت‌های بیشتری را برای گوشی‌ها منتشر کنند. در سوی دیگر، پشتیبانی از حداقل دو آپدیت اندرویدی، به یک استاندارد تبدیل شده و حتی گوشی‌های مقرون به‌صرفه و میان‌رده نیز از آن بهره می‌برند.

اکسپریا 1 مارک 3

طبق اعلام سونی، گوشی پرچمدار جدید آن‌ها «حداقل» دو آپدیت اندرویدی دریافت خواهد کرد. گوشی اکسپریا 1 مارک 3 قرار است در ماه اوت (اواسط مرداد الی شهریور) با اندروید 11 پیش فرض وارد بازار شود، آن هم در آستانه‌ی انتشار اندروید 12. تا اینجا می‌دانیم که نسخه‌ی آزمایشی چهارم از این سیستم عامل جدید نیز در همان ماه اوت منتشر خواهد شد و به گفته‌ی گوگل، نسخه 12 تقریبا به ثبات رسیده و در مراحل نهایی قرار دارد.

در نتیجه، اتفاق عجیب و حتی مضحکی بود که اکسپریا 1 تنها اندروید 12 را دریافت کند و به کار خود پایان دهد! این گوشی حداقل باید تا اندروید 13 قابل به‌روزرسانی باشد و سونی نیز بر روی همین مسئله تاکید داشته است. حالا شاید تنها سوال این باشد که آیا آپدیت‌های اندرویدی بیشتری برای این گوشی منتشر می‌شوند یا خیر.

طبق اطلاعات منتشر شده، گوشی Sony Xperia 1 III از تراشه اسنپدراگون 888 و پردازنده گرافیکی Adreno 660 استفاده می‌کند و دارای 12 گیگابایت رم و حافظه داخلی 256/512 گیگابایتی خواهد بود. صفحه نمایش 6.5 اینچی اولد با رزولوشن 4K، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع، از دیگر ویژگی‌های این موبایل هوشمند است. همان طور که بالاتر ذکر شد، در ماه اوت می‌توانید منتظر عرضه رسمی این گوشی پرچمدار باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*