تولید باران مصنوعی

امارات با تولید باران مصنوعی بر گرما، خشکی و کم آبی غلبه می‌کند

امارات متحده عربی از سال 2017 با صرف بودجه 15 میلیون دلاری روی تولید باران مصنوعی توانست بر خشکی و گرمای شدید این کشور غلبه کند.

طبق گزارش‌هایی که در سال 2019 منتشر شد، کشور امارات متحده عربی به عنوان دهمین کشور خشک و کم آب جهان محسوب می‌شود. در همین راستا مقامات این کشور برای افزایش ذخایر آبی خود پروژه‌های متعددی را آغاز کردند که یکی از آنها صرف بودجه‌ای 15 میلیون دلاری روی دستگاه‌های باران ساز بود؛ از این رو امارات با هزینه زیاد و به کمک تولید باران مصنوعی توانست مشکل کم آبی خود را به میزان چشمگیری برطرف سازد.

جزئیات تولید باران مصنوعی در امارات

تولید باران مصنوعی

اخیرا تصاویری از بارش‌های موسمی در حومه دبی منتشر شد که نشان می‌دهد امارات توانسته به کمک تولید باران مصنوعی بر گرما غلبه کند. همچنین شهروندان این شهر نیز از دیدن چنین بارش‌هایی آن هم در اوج تابستان غافل‌گیر شدند. مقامات امارات اعلام کردند برای کاهش دمای نزدیک به 50 درجه سانتی‌گرادی این کشور، وجود چنین بارش‌هایی در دبی و حومه این شهر راهکار بسیار مناسبی است و به همین دلیل عملیات بارورسازی ابرها به صورت مداوم طی تابستان به انجام خواهد رسید.

تولید باران مصنوعی

میزان بارش در امارات به صورت معمول حدود 10 سانتی‌متر است، اما مرکز ملی هواشناسی امارات اعلام کرد با عملیات بارورسازی ابرها و تولید باران مصنوعی توانستیم میزان بارندگی در این کشور را به میزان چشمگیری افزایش دهیم. گفتنی است امارات در روش تولید باران مصنوعی با هواپیماهای بدون سرنشین در میان ابرها بارهای الکتریکی پخش می‌کند که جذب آنها توسط ابرها باعث ایجاد بارش خواهد شد.

تولید باران مصنوعی

کشور امارات برای جلوگیری از خشکی و گرما در این کشور از سال 2017 روی 9 پروژه مختلف باران ساز حدود 15 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد و اکنون کنترل و مدیریت سیستم تغییر بارهای الکتریکی ابرهای امارات بر عهده محققان دانشگاه ردینگ انگلستان قرار دارد. مارتن آمبام، یکی از اعضای ارشد این پروژه مدتی قبل اعلام کرد امارات دارای ابرهای کافی برای ایجاد باران است و ما به همین دلیل فقط با شوک الکتریکی باعث بارورسازی ابرها می‌شویم و در این عملیات‌ها از هیچ نوع مواد شیمایی استفاده نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ایرانم با قطع اینترنت بر آگاهی غلبه میکند.

  2. کاش ایرانم یاد بگیره اینجوری میشه خوزستان و جاهای دیگه و نجات داد

  3. متاسفم برای ایران که ادعاش….
    کاش مسئولین ما به جای اختلاس و دزدی،کمی هم به فکر این گربه ی بدبخت که چند دهه س تبدیل به موش شده،بودند