تاریخچه جستجوی گوگل

چگونه تاریخچه جستجوی گوگل را حذف کنیم؟

بسیاری از کاربران دوست ندارند شخص دیگری تاریخچه جستجو‌هایشان در گوگل را مشاهده کند. در این مطلب می‌خواهیم با نحوه حذف تاریخچه جستجوی گوگل برای بازه‌های زمانی مختلف آشنا شویم.

برنامه گوگل به کاربران اجازه می‌دهد که به راحتی تاریخچه جستجو‌های خود را مشاهده و در صورت تمایل حذف کنند. البته این کار ممکن است در برنامه و رابط کاربری مورد استفاده شما کمی متفاوت باشد؛ اما در هر صورت پاک کردن تاریخچه جستجوی گوگل به هیچ وجه کار سختی نیست.

گوگل پیش از این نیز در رویداد توسعه دهندگان خود به امکان اضافه شدن یک ویژگی جدید اشاره کرده بود که کاربران می‌توانستند با استفاده از آن سوابق جستجوی ۱۵ دقیقه اخیر خود را حذف کنند. حالا شاهد اضافه شدن این ویژگی به برنامه جستجوی گوگل در iOS هستیم و کاربران با تنها دو بار ضربه زدن به نمایشگر می‌توانند سوابق ۱۵ دقیقه اخیر را پاک کنند.

اگر در حال استفاده از نسخه رسمی برنامه iOS گوگل هستید، ایتدا روی نماد کاربر در گوشی سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و سپس گزینه «حذف کردن ۱۵ دقیقه اخیر» را انتخاب کنید. اگر چنین گزینه‌ای را مشاهده نمی‌کنید یعنی اینکه جدیدترین نسخه این برنامه را ندارید. پس بهتر است که وارد اپ استور شوید و برنامه را آپدیت کنید.

تاریخچه جستجوی گوگل

اگر از کاربران نسخه اندرویدی برنامه گوگل هستید باید همچنان تا ارائه به‌روزرسانی بعدی صبر کید. بله، کمی باورش سخت است که نسخه iOS این برنامه پیش از نسخه اندرویدی به این ویژگی مجهز شده است. البته شما همچنان می‌توانید تاریخچه جستجوی گوگل در بازه‌های زمانی مختلف را از طریق برنامه اندرویدی این شرکت پاک کنید.

برای اینکار ابتدا وارد برنامه گوگل شوید و از گوشه سمت راست پایین صفحه گزینه «بیشتر» را انتخاب کنید. سپس روی گزینه «تاریخچه جستجو» ضربه بزنید. در این بخش شما شاهد گزینه‌های مختلفی برای حذف داده‌های خود خواهید بود. در سمت راست بخش میانی نمایشگر گزینه «حذف» قرار دارد که با انتخاب آن گزینه‌هایی همچون «حذف امروز» و «حذف بازه انتخابی» نمایش داده خواهد شد.

شما همچین می‌توانید سوابق جستجوی گوگل خود را به طور کامل حذف کرده و قابلیت «حذف خودکار» را نیز فعال کنید. اگر هم نمی‌خواهید که تاریخچه جستجوی شما به هیچ وجه ثبت شود؛ کافی است به سراغ صفحه اول برنامه گوگل بروید و با انتخاب نماد کاربر در گوشه سمت راست بالای صفحه گزینه «استفاده بدون حساب کاربری» را فعال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*