راک‌استار غرق در ثروت؛ فروش بازی GTA 5 از 150 میلیون نسخه عبور کرد

فروش بازی GTA 5 از مرز ۱۵۰ میلیون نسخه عبور کرده است. پنجمین قسمت از سری جی تی ای، راک‌استار را به دریای بی‌کرانی از پول و سرمایه وصل کرد!‌

شرکت Take Two Interactive در جدیدترین گزارش از درآمد سه ماهه اخیر خود، ارقام جدیدی را از بازی GTA 5 و Red Dead Redemption 2 منتشر کرد. آخرین قسمت منتشرشده از سری Grand Theft Auto، تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه فروخته و مجموع فروش این سری محبوب و پرطرفدارا را به بیش از ۳۵۰ میلیون نسخه رسانده است. فروش قسمت پنجم، آخرین‌بار در ماه می سال ۲۰۲۱ از ۱۴۵ میلیون نسخه عبور کرده بود. نکته مهم و قابل توجه، به تاریخ انتشار این بازی برمی‌گردد. هشت سال از انتشار GTA V می‌گذرد اما کماکان فروش فوق‌العاده‌اش ادامه دارد.

بازی GTA 5

آمار فروش آثار شاخص استودیو راک‌استار تنها در بازی GTA 5 خلاصه نمی‌شود. بازی رد دد ریدمپشن ۲ تا امروز بیش از ۳۸ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته و مجموع فروش این فرنچایز را به چیزی نزدیک به ۶۰ میلیون رسانده است. طبق آمار و داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط گروه NPD، این بازی به عنوان دومین اثر پرفروش ایالات متحده در طول سه سال گذشته شناخته می‌شود. Red Dead Redemption 2 در اکتبر سال ۲۰۱۸ برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان عرضه شد و در سال ۲۰۱۹، برای پی‌سی و استیدیا به انتشار درآمد.

راک‌استار هنوز برنامه‌ای برای انتشار بازی رد دد ریدمپشن ۲ بر روی کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت ندارد. اما بازی GTA 5 قرار است در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۰ آبان ۱۴۰۰) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ منتشر شود. این نسخه شامل محتواهای اختصاصی از بازی GTA Online خواهد بود که می‌تواند توجه کاربران کنسول‌های نسل نهمی را به خود جلب کند.

در مجموع به نظر می‌رسد تا زمان انتشار قسمت ششم سری Grand Theft Auto، بازی GTA 5 کماکان به فروش خود ادامه دهد. شاید در طول دو سال آینده، فروش این عنوان جذاب و پرطرفدار از مرز ۲۰۰ میلیون نسخه هم عبور کند. باید صبر کنیم و ببینیم در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

شما کدام نسخه از سری Grand Theft Auto را بیشتر می‌پسندید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.