شیرینی فندقی ، نام رمز نسخه جدید سیستم عامل اندروید

گوگل علاقه زیادی به استفاده از نام خوراکی های خوشمزه ( خصوصا خوراکی های شیرین ) در نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید دارد و تمامی نسخه ارائه شده از این پلفرم با نام های این چنینی عرضه شده اند.مدتی است که خبر داریم نسخه بعدی این سیستم عامل با نام اندروید M قرار است در کنفرانس I/O گوگل معرفی شود.اکنون در تعدادی از پروژه های گوگل نام رمز این نسخه از اندروید را شیرینی فندقی یا Macadamia Nut Cookie گذاشته اند.البته با توجه به سابقه گوگل در نام گذاری اندروید ، بعید به نطر می رسد که ” شیرینی فندقی ” نام نهایی نسخه جدید این سیستم عامل باشد.

تاکنون همیشه نام هایی که در نهایت برای نسخه جدید اندروید انتخاب می شدند با نام های رمز آن ها تفاوت داشته است. به عنوان مثال اندروید کیت کت در ابتدا با نام Key Lime Pie شناخته می شد اما هنگام رونمایی از عبارت KitKat برای توصیفش استفاده شد. نمونه دیگر نیز همین اندروید Lollipop است که در ابتدا با نام Lemon Meringue Pie در خبرگزاری ها حضور یافت.

سال گذشته در مراسم I/O، نگاهی به اندورید آب نبات چوبی انداخته شد و مشخصات طراحی آن مشخص شد. اما نام نهایی آن چندین ماه بعد به همگان معرفی شد. این بار هم به احتمال زیاد نسخه‌ی جدید سیستم عامل با نام M باقی خواهد ماند تا گوگل تصمیم بگیرد، جزییات نهایی آن را فاش کند.

منبع : phonearena

درباره آیدا صالحی

آیدا صالحی در رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر تحصیل کرده و عاشق تکنولوژی و مباحث علمی است.طراحی وب سایت ، برنامه نویسی و ترجمه متون انگلیسی هم از دیگر فعالیت های او می باشد.وی به عنوان نویسنده در وب سایت گجت نیوز مشغول فعالیت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. تشکر ،اولین بارم بود به سایتتون سر زدم،فک نمیکردم به جز زومیت و نارنجی خدا بیامرز سایت فناوری خوبی پیدا کنم،،ایشاا.. همیشه موفق باشید و خبرهای به روز بزارید

  2. سلام خانم ایداصالحی چنتاسوال ازتون داشتم من گوشم ایفون۵اس هست چندوقتی هست هی میزنه ارورکد١٠٠٩دلیلش چیه؟؟دومیش دیروزیک اروری تانگوم دادبعدازاین که حدود٢٠تا عکس گذاشتم این ارورو دادبعدامدم بیرون برنامروبستم دوباره رفتم داخل کلاً هرچی عکس و فیلم داشتم پاک شده بودتوتانگو دلیلش چی بود؟؟؟؟؟اگرکمکم کنیدممنون میشم

    • در مورد سوال اولتون باید بگم که این مشکل مربوط میشه به عدم دسترسی گوشی به یمک آدرس اینترنتی خاص.که معمولا به دلیل ایجاد محدودیت هایی نظیر فیلترینگ یا تحریم به وجود می آید.
      در مورد سوال دومتون هم متاسفانه اصلا با اپلیکیشن تانگو کار نکردم که بتونم پاسختون رو بدم.ببخشید

  3. ویندوزفون ترجیح میدم به اندروید.
    ببخشید خانم صالحی ،من علاقه دارم برنامه نویس بشم،خارج از دانشگاه هم میشه اموزش دید،مثلا یادگیری زبان C# ،C++ ممنون میشم راهنماییم کنید.