بهترین بازی های عاشقانه

بهترین بازی های عاشقانه که باید تجربه کنید

اگر از طرفداران عناوین داستانی و رومانتیک هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های عاشقانه چند سال اخیر آشنا شوید.

در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین بازی های عاشقانه پرداخته‌ایم که محتواهای رومانتیک‌ آن‌ها می‌تواند مخاطبان را راضی کند.

گاهی فراموش می‌کنیم که بازی‌ها نیز پتانسیل بالایی در عرضه‌ی داستان‌های عاشقانه دارند و می‌توانند بازی‌دوستان را تحت تاثیر قرار دهند. هر سلیقه‌ای که داشته باشید، بعضی از این آثار قدر هستند تا شما را احساسی کنند و لحظات دراماتیک یا خاطره انگیزی را تجربه خواهید کرد.

بهترین بازی های عاشقانه با داستان‌های فراموش‌نشدنی

اما در این میان، بعضی‌ از بازی‌ها عملکرد بهتری در عرضه‌ی محتواهای عاشقانه دارند و فراتر از داستان، اِلمان‌های مرتبط با آن را وارد گیم‌پلی نیز می‌کنند. برای مثال، به بازیکنان حق انتخاب می‌دهند و تصمیماتی که می‌گیرید، در اتفاقات آتی تاثیرگذار خواهد بود و حتی می‌توانید آغازگر یک رابطه‌ی رومانتیک میان شخصیت‌ها باشید یا جلوی یک رابطه را بگیرید.

بعضی از بازی‌هایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، به طور کامل پیرامون عشق نیستند اما عناصر کافی در این زمینه‌ را دارند تا نظر شما را جلب کنند. اگر در جستجوی آثار عاشقانه‌ی حماسی و به‌یادماندنی هستید، تعدادی از آن‌ها را می‌توانید در فهرست زیر پیدا کنید.

– بازی Stardew Valley

بهترین بازی های عاشقانه

«استاردو ولی» یکی از پرطرفداران‌ترین عناوین شبیه‌ساز کشاورزی است که با گرافیک پیکسلی جذاب و گیم‌پلی آرامش بخشی که دارد، می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند. یکی از نکات برجسته‌‌ی بازی اما آزادی عمل بازیکنان در برقراری روابط عاشقانه است. شما می‌توانید با آدم‌های مختلفی ازدواج کنید، طلاق بگیرید و حتی عاشق فرد دیگری شوید. بازی اگر چه یک خط داستانی مشخص ندارد اما در بخش روابط، قابل قبول است و لحظات بامزه‌ای را برای بازیکنان رقم می‌زند.

البته وظیفه‌ی اصلی شما، مدیریت یک مزرعه است که باید به آن رونق ببخشید. بازی هدفی را برای شما مشخص نمی‌کند و همه چیز به خودتان بستگی دارد که می‌خواهید چه کاری انجام دهید و چگونه پیش بروید. بازی Stardew Valley دارای عمق و پیچیدگی‌های زیادی است و برای اینکه به یک مزرعه‌دار موفق تبدیل شوید، باید در مسیر سخت و پرچالشی قدم بگذارید. در این اثر علاوه بر ازدواج و کشاورزی، می‌توانید معدن کاری یا ماهیگیری کنید، حیوان پرورش دهید، معجون بسازید و به انجام کارهای متفرقه بپردازید.

این بازی بر روی گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

– بازی Life Is Strange

بهترین بازی های عاشقانه

«لایف ایز استرنج» اگرچه به عنوان یک بازی عاشقانه‌ی خالص بازاریابی نشده اما گیم پلی آن پیرامون تصمیم‌گیری جریان دارد و در همین راستا، به شما اجازه داده می‌شود تا با شخصیت‌های مختلف، وارد رابطه شوید.

این بازی به شکل اپیزودیک ساخته شده و می‌توان ادعا کرد از نظر داستانی، یکی از بهترین بازی های عاشقانه چند سال اخیر است. شما در نقش دخترکی به نام «مکس» بازی می‌کنید که می‌تواند زمان را به عقب بازگرداند اما هر وقت که چیزی را در گذشته تغییر می‌دهد، اثر پروانه‌ای را فعال می‌کند. به همین دلیل، هر تغییر کوچک در گذشته، منجر به یک تغییر بزرگ در آینده می‌شود. در بازی باید تصمیمات مهم و سرنوشت‌سازی بگیرید که تا مدت‌ها در ذهن‌تان باقی خواهد ماند. بازی Life Is Strange برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Catherine: Full Body

بهترین بازی های عاشقانه

«کاترین» در سال 2011 منتشر شد و کسانی که آن‌ را تجربه کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که معمولا از تصمیماتی که می‌گیرید، خیلی زود پشیمان می‌شوید! «فول بادی»، یک بازسازی خوب از نسخه‌ی اصلی است که خطوط داستانی و انتخاب‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ علاوه بر این‌ها، گیم پلی بازی نیز جذابیت‌های زیادی را دارد. کاترین، سوالات تأمل برانگیزی را پیرامون روابط عاشقانه و خواسته‌های خودخواهانه مطرح می‌کند و می‌توان در رابطه با محتواهای آن به گفتگو پرداخت.

البته بازی Catherine، با دیگر عناوین عاشقانه‌ی بازار متفاوت است و به ما می‌گوید که عشق تا چه اندازه‌ می‌تواند پیچیده باشد و بسیاری از انسان‌ها، هرگز آن را به درستی درک نمی‌کنند. همان طور که بالاتر هم اشاره شد، در بازی، انتخاب‌های متعددی دارید. می‌توانید انتخاب کنید که «وینسنت» چه کارهایی انجام دهد و نتیجه‌اش، سکانس‌های سینمایی متفاوتی است. اگر نسخه اصلی را بازی کرده‌اید، انجام این نسخه‌ی ریمستر نیز توصیه می‌شود.

این بازی تنها برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا منتشر شده است اما نسخه‌ی اصلی را بر روی رایانه‌های شخصی هم می‌توانید پیدا کنید.

– بازی Florence

بهترین بازی های عاشقانه

«فلورنس» به ما یادآوری می‌کند که حتی یک بازی ساده هم می‌تواند ارزشمند باشد و حرف‌های مهمی بزند. این بازی در واقع یک داستان کوتاه است که زندگی‌ عاشقانه‌ی دختری به نام فلورنس را روایت می‌کند.

فلورنس پیچیدگی خاصی ندارد اما برای پیشروی در بخش داستانی آن، باید پازل‌های کوچکی را تکمیل نمایید. این پازل‌های آسان، نمادی برای روابط عاشقانه هستند و گاهی گفتگویی در یک قرار عاشقانه و گاهی یک دعوای ناخواسته در فروشگاه را شامل می‌شوند. بازی Florence با آثار پازلی معمول بازار، متفاوت است و تمرکز ویژه‌ای بر روی داستان‌گویی دارد. اولویت اصلی بازی، گیم‌ پلی نیست اما این بخش‌ هم شاید بتواند شما را راضی کند و حتی اگر هم در این زمینه موفق نشود، داستان آن، کاستی‌ها را جبران می‌کند.

با جلوه‌های بصری زیبا، مینی گیم‌های کوچک و لحظات احساسی، فلورنس در رابطه با این مسئله است که عشق همیشه با شما مهربان نیست اما ارزشش را دارد. این بازی برای گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد.

– بازی ATRI -My Dear Moments

بهترین بازی های عاشقانه

گاهی تنها چیزی که نیاز دارید، یک بازی عاشقانه‌ است که حال شما را بهتر کند. ماجراهای «اتری» در آینده‌ی نزدیک اتفاق می‌افتد، جایی که سطح دریا در حال بالا آمدن است و دنیا در آستانه‌‌ی زیر آب رفتن قرار گرفته است. شما در نقش پسری به نام نتسوکی (Natsuki) بازی می‌کنید که در جستجوی گنج مادربزرگ‌اش است که در زیر آب مخفی شده. او در این مسیر، با یک ربات انسان‌نما به نام اتری آشنا می‌شود و ماجراجویی‌های تازه‌ای را تجربه می‌کند.

بازی ATRI در کنار یک داستان فوق العاده، پرداخت شخصیت عمیقی دارد و سبک انیمه‌ای آن یادآور آثار استودیوی جیبلی است. فراموش نشود که با یک رمان بصری/تصویری (Visual novel) رو به رو هستیم و گیم‌ پلی اثر تنها به تصمیم‌گیری‌ خلاصه می‌شود. البته انتخاب‌های شما تاثیر زیادی در داستان، خصوصا در بخش‌های پایانی خواهد داشت. اگر در جستجوی یک بازی دلنشین هستید و آثار انیمه‌ای را می‌پسندید، اتری را حتما تجربه کنید. این عنوان تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی To The Moon

بهترین بازی های عاشقانه

جانی وایلز (Johnny Wyles) فرصت زیادی برای زندگی کردن ندارد و دو دانشمند به او پیشنهاد می‌دهند تا به وسیله‌ی رویاهای مصنوعی، آخرین آرزوی خود را برآورده کند. با این خلاصه‌ی داستان، احتمالا می‌توانید حدس بزنید که «به سوی ماه» یک اثر خوشایند و خوش‌بینانه نیست.

داستان‌ها در ذهن جانی اتفاق می‌افتد؛ جایی که او یک بار دیگر با همسر آینده‌اش ملاقات می‌‌کند و به بازنگری اتفاقات رخ داده می‌پردازد. روایت عاشقانه‌ی بازی در کنار فراز و نشیب‌های رابطه‌ی شخصیت اصلی با همسرش شاید به تنهایی کافی باشد تا شما را تا انتها بکشاند. بازی To The Moon برای رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ و گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد و باید آن را برای پرداختن به مضامین پیچیده‌ی احساسی، تحسین کرد.

– بازی Steins;Gate

بهترین بازی های عاشقانه

«اشتاینر;گیت» شاید یکی از بهترین رمان‌های مصور تاریخ باشد؛ اثری که در ژاپن موفقیت‌های چشمگیری کسب کرد و در غرب هم پرطرفدار ظاهر شد. دلیل این موفقیت‌ها البته مشخص است.

داستان در رابطه با گروهی از دانشجویان است که به وسیله‌ی یک مایکروویو شخصی‌سازی شده و یک گوشی هوشمند، راهی برای تغییر دادن گذشته پیدا می‌کنند. شخصیت اصلی، رینتارو (Rintaro) باید تصمیمات مهمی اتخاذ کند و هر کدام از این انتخاب‌ها، عواقبی دارد.

گیم پلی این بازی هم پیرامون انتخاب‌ها است و می‌توانید در مورد رابطه‌ی عاشقانه‌ی رینتارو با دو دختر دیگر، تصمیم گیری داشته باشد؛ ضمن اینکه سرنوشت تمام بشریت در دستان شماست! بازی Steins;Gate برای رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند و پلی استیشن 4 منتشر شده است.

– بازی Clannad

بهترین بازی های عاشقانه

«کلند» معمولا در فهرست بهترین رمان‌های تصویری رومانتیک قرار می‌گیرد و میراثی که بر جای گذاشته را نمی‌توان نادیده گرفت. برگ برنده‌ی بازی را باید شخصیت‌ها و داستان کم‌نظیر آن بدانیم که باعث می‌شوند تا مخاطب در تمامی دقایق، تحت تاثیر اتفاقات باشد.

داستان در رابطه با دانش آموزی به نام تومویا (Tomoya) است که در دوران مدرسه‌اش با آدم‌های مختلفی ملاقات می‌کند، از جمله پنج دختر که هرکدام‌شان مشکلی دارند. این بازی می‌تواند به یکی از تجربه‌های خاطره انگیز شما تبدیل شود و تاثیرات آن تا مدت‌ها بر روی بازیکنان باقی می‌ماند. بازی Clannad برای گوشی‌های اندرویدی، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– بازی Doki Doki Literature Club

بهترین بازی های عاشقانه

«دوکی دوکی لیتریچر کلوب» در رابطه با پسری است که عضو باشگاه ادبیات مدرسه می‌شود و با چهار دختر این گروه، تعامل برقرار می‌کند. البته فریب این داستان را نخورید، این بازی با رمان‌های تصویری معمولی بازار متفاوت است.

در کنار شخصیت‌های دوست داشتنی و متنوع، این بازی اِلمان‌های عناوین شبیه‌سازِ روابط عاشقانه را با ژانر ترسناک روان‌شناختی تلفیق کرده است، بنابراین باید آماده‌ی یک تجربه‌ی ماجراجویانه‌ی کاملا متفاوت باشید. این بازی خیلی زود پرطرفدار شد و امتیازات بالایی که دریافت کرده، نشان‌ دهنده‌ی کیفیت آن است.

بازی Doki Doki Literature Club را می‌توانید بر روی پلتفرم‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی پیدا کنید.

– سه‌گانه The Grisaia

بهترین بازی های عاشقانه

سری بازی «گریزایا» آن‌ قدر خطوط داستانی و راه‌های مختلف برای برقراری روابط عاشقانه دارد که هر بار مخاطبان‌اش را غافل‌گیر می‌کند و شاید به همین دلیل باشد که این سه‌گانه را همیشه در فهرست‌های بهترین رمان‌های تصویری عاشقانه مشاهده می‌کنیم.

شما در نقش یوجی کازامی (Yuuji Kazami) می‌کنید، تنها دانش آموز پسر یک مدرسه‌ی خصوصی که در کنار پنج دختر دیگر درس می‌خواند. خیلی زود مشخص می‌شود که این دخترها به دلایل مخفیانه‌ای وارد این مدرسه شده‌اند و یوجی شاید تنها کسی باشد که می‌تواند به آن‌ها کمک کند. سه‌گانه The Grisaia برای روایت درخشان، شخصیت‌های جذاب و آزادی بالا در برقراری روابط عاشقانه با افراد مختلف، مورد تحسین قرار گرفت و اگر بر روی کنسول نینتندو سوییچ بازی می‌کنید، نباید آن را از دست دهید.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های عاشقانه را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*