اولین فرد مبتلا به کرونا

احتمالا اولین فرد مبتلا به کرونا در آزمایشگاه ووهان کار می‌کرد

دکتر امبارک مسئول پیشین تحقیق درباره منشا کرونا عنوان کرد که احتمالا اولین فرد مبتلا به کرونا یکی از کارکنان آزمایشگاه ووهان چین بوده است.

دکتر پیتر امبارک، سرپرست سابق هیئت تحقیقاتی سازمان بهداشت جهانی در ارتباط با منشأ کویید-19 تا پیش از این اعلام کرد بود احتمال این که کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان سرایت پیدا کرده باشد بسیار کم است.

یکی از کارکنان آزمایشگاه ووهان اولین فرد مبتلا به کرونا بوده است

وی هم‌اکنون نظر خود را تغییر داده و عنوان کرده که ممکن است اولین فرد مبتلا به کرونا یکی از کارکنان آزمایشگاه ووهان چین بوده باشد که در نتیجه مورد آزمایش قرار دادن خفاش به این ویروس مبتلا شده است.

وی طی مصاحبه‌ای بیان کرد که ممکن است ویروس کرونا در نتیجه نمونه‌برداری از خفاش به یکی از کارکنان آزمایشگاهی در ووهان چین انتقال یافته باشد. در صورت صحت این فرضیه کرونا از یک کارمند آزمایشگاه که دائما در حال آزمایش روی خفاش‌ها بوده به جهان سرایت کرده است. البته این تنها یک فرضیه است و هیچ مدرکی برای اثبات این که اولین فرد مبتلا به کرونا از کارکنان آزمایشگاه ووهان بوده است وجود ندارد.

از زمان شیوع کرونا در ووهان همواره در ارتباط با منشأ کروناویروس شایعه‌های فراوانی وجود داشته و نظر کارشناسان با یکدیگر متفاوت بوده است؛‌ اما تعداد زیادی از کارشناسان این فرضیه که کرونا از آزمایشگاهی در ووهان سرایت کرده است را رد می‌کنند.

جو بایدن،‌ رئیس جمهور آمریکا در ماه می تیم خود را بسیج کرد که در ارتباط با منشأ کووید-19 به تحقیق بپردازند. بایدن عنوان کرد که نظریه‌‌های بسیاری از جمله شیوع کرونا از آزمایشگاه توسط سازمان اطلاعاتی آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرد. این در صورتی است که چین دائما منکر شیوع کرونا از آزمایشگاه ووهان شده است.

طبق گفته مدیر آزمایشگاه ایمنی زیستی در مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان،‌ مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان از ویروس کرونا تا پیش از شیوع نگهداری می‌کرده و به هیچ عنوان آن را مورد آزمایش قرار نداده و ساخت و شیوع این ویروس توسط این مؤسسه کاملا کذب است. کشور چین هم‌اکنون عنوان کرده است که هیچ‌گونه همکاری را با سازمان بهداشت جهانی به منظور کشف منشا کووید-19 انجام نخواهد داد. این در صورتی است که سازمان بهداشت جهانی به منظور تحقیق در ارتباط با این که کرونا از آزمایشگاهی در چین سرایت کرده است باید به مستندات گسترده‌تری دسترسی داشته باشد.

اما به اعتقاد مسئولان چینی نباید بیش از این به فرضیه سرایت کرونا از آزمایشگاه پرداخته شود،‌ چرا که تا پیش از این سازمان جهانی بهداشت این فرضیه را دور از ذهن خوانده بود. به عقیده چین فرضیه نشت ویروس از آزمایشگاهی در ووهان اهداف سیاسی را دنبال می‌کند؛ اما از سوی دیگری عده‌ای نیز اعتقاد دارند که چین در ارتباط با این موضوع شفاف عمل نمی‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*