تولید اپل کار

اپل برای تولید اپل کار در حال مذاکره با خودروسازان کره‌ای است

رسانه‌های کره‌ای نوشته‌اند که اپل برای تولید اپل کار – Apple Car ، اتومبیل الکتریکی خودران خود در کره جنوبی مشغول مذاکره با چند شرکت است.

مدت زمان زیادی است که شایعاتی در خصوص اینکه اپل مشغول توسعه اتومبیل برند خودش است را می‌شنویم. گرچه هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده، اما هیچ افشاگری هم اعلام نکرده که اپل از این تصمیم پشیمان شده و کنار خواهد کشید. به نظر می‌رسد اپل در کالیفرنیا همچنان مشغول توسعه اتومبیل‌های برقی خودران خودش است. اخباری از کره جنوبی شنیده می‌شود که در آن‌ها به مذاکره اپل با شرکای تجاری یا تولیدکنندگان احتمالی قطعات اتومبیل الکتریکی اشاره شده است.

مذاکره بر سر تولید اپل کار

این مطلب که در روزنامه Korea Times نوشته شده، ذکر کرده است که اپل برای همکاری‌هایی به غیر از پروژه آیفون در حال مذاکره با شرکای خود در کره جنوبی است. برخی از شرکت‌هایی که از آن‌ها نام برده شده LG ،SK Innovation و Hanwa نام دارند. SK Innovation نام یکی از شرکت‌های سازنده باتری اتومبیل‌های الکتریکی است.

اپل همچنین در گذشته با چندین خودروساز کره‌ای مذاکره داشته است که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به هیوندای/ کیا و نیسان اشاره کرد. این که آیا واقعاً این مذاکرات انجام شده یا شایعه‌ای بیش نیست، به تأیید رسمی شرکت‌ها بستگی دارد؛ ولی متأسفانه آن‌ها هیچ بیانیه‌ای را برای تأیید یا رد این خبر منتشر نکرده‌اند.

جذاب است که ببینیم اپل خودرو برند خودش را می‌سازد. اطلاعات کمی در ارتباط با تولید اپل کار وجود دارد. ما نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم که این خودرو یک محصول تجاری است یا چیز دیگری خواهد بود. ما هیچ اطلاعی در خصوص تاریخ رونمایی یا عرضه این محصول احتمالی نیز نداریم. حتی نمی‌دانیم که به معرفی این محصول نزدیک شده‌ایم یا چند سال دیگر باید منتظر ملاقات با آن باشیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا اپل سرانجام از یک اتومبیل خودران الکتریکی رونمایی می‌کند؟