آئودی Skysphere

آئودی Skysphere کانسپت با ظاهری جذاب و قابلیت تغییر طول بدنه معرفی شد

آئودی Skysphere کانسپت به عنوان پیش‌نمایشی از محصولات آینده آئودی معرفی شد. این خودرو از ظاهری جذاب و قابلیت تغییر طول بدنه بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

آئودی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک خود را به یک برند لوکس، تمام الکتریکی و با پرفورمنس بالا تبدیل کند و در همین راستا در تلاش است تا با معرفی سه کانسپت Sphere آینده فعالیت‌های خود را به نمایش بگذارد. آئودی Skysphere یکی از این سه خودرو مفهومی آئودی خواهد بود که در ردیف خودروهای رودستر دونفره قرار می‌گیرد. آئودی قصد دارد این کانسپت را برای نخستین بار در نمایشگاه پبل بیچ ۲۰۲۱ پرده‌برداری کند.

مشخصات آئودی Skysphere کانسپت

آئودی Skysphere

یکی از ویژگی‌های برجسته آئودی Skysphere در زیر بدنه این خودرو وجود دارد؛ قابلیتی که مالکان خودرو می‌توانند با فشردن یک دکمه فاصله بین محوری را تغییر داده تا خودرو به یک گرندتورر بزرگ یا به یک رودستر چاپک تبدیل شود. در واقع فعال‌کننده‌های پشت اکسل جلو قابل حرکت به سمت عقب بوده و چند سانتی‌متر فاصله بین محور را کاهش خواهند داد که این فرایند با انتخاب حالت‌های GT و اسپورت انجام خواهد شد.

آئودی Skysphere

آئودی Skysphere از تکنولوژی خودران سطح 4 بهره می‌برد، از این رو در حالت GT فرمان و پدال‌ها زیر داشبورد جمع خواهند شد تا کابینی باز و جادار برای دو سرنشین این خودرو ویژه فراهم شود. البته این خودرو مفهومی آئودی در هر دو حالت از ظاهر بسیار جذابی بهره می‌برد.

آئودی Skysphere

در طراحی محصول جدید آئودی از رودستر هورش 1937 الهام گرفته شده است؛ خودرویی که توانست عنوان بهترین خودروی پبل بیچ 2009 را نیز از آن خود کند. همچنین آئودی با الگوبرداری از این محصول کلاسیک خودو تناسبات طولی، عرضی و بخش پشتی این خودرو را در نظر گرفته است.

آئودی Skysphere

در نمای جلو این خودرو یک فریم بزرگ، نشان 4 حلقه نورانی آئودی و چندین عنصر LED به عنوان چراغ‌های نورانی خودنمایی می‌کنند. همچنین چراغ‌های جلوی نازک با عناصر سه گوش نیز نسل بعدی طراحی چراغ‌های آئودی را نشان می‌دهند. برجستگی گلگیرهای جلو و عقب نیز تداعی‌گر محصول معروف آئودی یعنی کواترو دهه ۸۰ میلادی است. طراحی ویژه بخش عقب آئودی Skysphere هم مشابه خودروهای مسابقه‌ای قدیمی است که چراغ‌های LED مدرن توانسته ترکیب جالبی را به وجود آورد.

آئودی Skysphere

محصول جدید آئودی در حالت GT به یک پانل جذاب با عناصر سه‌گوش در بخش جلو مجهز می‌شود. در این حالت ارتقاع خودرو نیز افزایش پیدا می‌کند؛ این افزایش ارتفاع به دلیل سیستم تعلیق بادی بوده که به کمک GPS و دوربین می‌تواند سواری نرم و راحتی را ارائه دهد. البته در حالت اسپرت ارتفاع خودرو کاهش پیدا خواهد کرد. در کابین این خودرو نیز شاهد فرمان و داشبورد ویژه‌ای هستیم. علاوه بر این با فعال‌سازی سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب می‌توان یک رانندگی اسپرت و جذاب را تجربه کرد.

آئودی Skysphere

شرکت آئودی اعلام کرد این کانسپت جدید به کمک موتور الکتریکی 624 اسب بخاری قادر است ظرف مدت کمتر از 4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین یک باتری ۸۰ کیلووات ساعتی نیز زیر صندلی‌ها تعبیه شده که می‌تواند شعاع حرکتی 500 کیلومتری را ارائه کرد. در محفظه جلو این خودرو دو کیف ویژه گلف قرار می‌گیرد و در بخش عقب نیز امکان قرار دادن دو کیف دیگر وجود دارد.

آئودی Skysphere

کابین برجسته آئودی Skysphere یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این خودرو مفهومی محسوب می‌شود. طراحان در تمام بخش‌های کابین از میکروفیبر دوست‌دار محیط زیست و چرم گیاهی استفاده کرده‌اند. روی پانل درها نیز از تریم اکالیپتوس و عناصر متالیک استفاده شده است. روی داشبورد شاهد پانل عریضی هستیم که دو سوم آن ویژه پشت آمپرهای دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی است. همچنین طراحان کنترل‌های سیستم صوتی و تهویه مطبوع را نیز روی پانل درها نصب کردند که در نوع خود جذاب به نظر می‌رسد.

آئودی Skysphere

شرکت آئودی قصد دارد با معرفی Skysphere و دو کانسپت دیگر یعنی Grandsphere و Urbansphere استایل و تکنولوژی محصولات آینده خود را به نمایش بگذارد. همچنین طبق اعلام آئودی، کانسپت Grandsphere از یک نسخه تولیدی بهره می‌برد که طی سال‌های آینده عرضه خواهد شد. هرچند برخی از عناصر آئودی Skysphere در نسخه تولیدی وجود نخواهد داشت، اما اگر این خودروساز قصد ساخت یک رودستر دو نفره را داشته باشد، قطعا از این کانسپت استفاده خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*