گلکسی A52s 5G

گلکسی A52s 5G سامسونگ با تراشه اسنپدراگون 778G و شارژ 25 وات معرفی شد

گلکسی A52s 5G سامسونگ رونمایی شد. این گوشی از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G بهره می‌برد و به همراه شارژر 25 عرضه شده است.

سامسونگ گلکسی A52 5G گوشی خوبی بود؛ اما استفاده از پردازنده اسنپدراگون 750G و شارژر ۱۵ وات متناسب با قیمت درخواستی سامسونگ نبود و کمی ناامید کننده بود. حالا شرکت کره‌ای از گلکسی A52s 5G رونمایی کرده تا هر دو مشکل سری قبلی را رفع کند.

مشخصات و ویژگی‌های گلکسی A52s 5G

گوشی جدید سامسونگ به تراشه اسنپدراگون 778G مجهز شده است. این تراشه بر پایه لیتوگرافی ۶ نانومتری ساخته شده است و از ۴ هسته Kyro 670 (بر پایه کورتکس A-78) در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 642L و مودم X53 5G (با حداکثر سرعت دانلود ۳.۳ گیگابیت بر ثانیه) بهره می‌برد.

استفاده از این تراشه یک گام رو به جلوی مهم برای این گوشی محسوب می‌شود. تراشه اسنپدراگون 750G گلکسی ای 52 5G به دو هسته A77 و آدرنو 619 مجهز شده بود و بر پایه معماری ۸ نانومتری بود.

استفاده از پردازنده جدید باعث نشده که سامسونگ میزان رم و حافظه داخلی را افزایش دهد؛ هرچند که میزان کنونی نیز کافی به نظر می‌رسد. مدل پایه گلکسی A52s 5G از ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره می‌برد. سامسونگ گلکسی ای 52 اس همچنین در بازار‌های مختلف با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. البته اگر نیاز به فضای بیشتری برای ذخیره فایل‌های خود داشتید، می‌توانید از کارت حافظه microSD نیز استفاده کنید.

دومین تغییر مهمی که در Galaxy A52s 5G نسبت به مدل قبل رخ داده به استفاده از شارژر ۲۵ وات مربوط می‌شود. البته گلکسی A52 5G نیز از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کرد؛ اما سامسونگ تنها یک آداپتور ۱۵ وات را در جعبه دستگاه قرار داده بود.

ظرفیت باتری بدون تغییر باقی مانده و برابر با ۴۵۰۰ میلی‌آمپر است. سامسونگ ادعا می‌کند که با یک بار شارژ می‌توانید تا ۲ روز از این گوشی استفاده کنید. گلکسی ای 52 5G توانست در تست باتری وب‌سایت GSMArena امتیاز فوق‌العاده ۱۱۱ ساعت را دریافت کند. نتیجه تست باتری مدل جدید نیز بستگی به تفاوت اسنپدراگون 750G و 778G در این زمینه دارد.

سامسونگ گلکسی ای 52 اس به نمایشگر 6.5 اینچی سوپر امولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن +1080p مجهز شده است. سامسونگ همچنان حسگر اثر انگشت را در زیر نمایشگر قرار داده است و از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با لنز فوکوس ثابت با دیافراگم f/2.2 در این گوشی استفاده کرده است (استقبال خوبی از این دوربین در گلکسی A52 5G نشد).

دوربین‌های موجود در بدنه پشتی گوشی نیز تغییر خاصی را به خود ندیده‌اند. گلکسی A52s 5G از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی (دیافراگم f/1.8 با لرزشگیر اپتیکال)، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (دیافراگم f/2.2 با فوکوس ثابت)، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و حسگر سنجش عمق ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در این گوشی نیز همانند گلکسی A72 5G خبری از دوربین تله فوتو نیست.

گوشی جدید سامسونگ توانسته گواهی IP67 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به دست آورد که یعنی قرار گرفتن در عمق یک متری آب برای مدت ۳۰ دقیقه مشکلی برای گلکسی A52s ایجاد نخواهد کرد.

گلکسی A52s 5G

قیمت سامسونگ گلکسی ای 52 اس

سامسونگ گلکسی A52s 5G از ۱۲ شهریور ماه وارد بازار خواهد شد. البته کاربران می‌توانند از سه شنبه آینده اقدام به ثبت سفارش خود کنند. قیمت مدل پایه این گوشی 410 پوند است که کمی بیشتر از A52 5G است. این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، ارغوانی و سبز نعنایی عرضه خواهد شد.