گوگل پیکسل 5 ای 5 جی

گوگل پیکسل 5 ای 5 جی با قیمت اقتصادی رسما معرفی شد

گوشی موبایل گوگل پیکسل 5 ای 5 جی – Pixel 5a 5G به عنوان نسخه جدید پیکسل 4 ای با مشخصات فنی و امکانات مناسب و قیمت اقتصادی معرفی شد.

پیکسل 5 ای نسخه 5 جی گوشی جدید گوگل بوده که به تازگی از آن رونمایی شده است. این اسمارت فون در واقع نسل جدید پیکسل 4 ای – Pixel 4a محسوب می‌شود که در برخی بخش‌هایش بهبودهایی به چشم می‌خورد و در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

گوگل پیکسل 5 ای 5 جی

پیکسل 5 ای از یک بدنه یکپارچه آلومینیومی تشکیل شده که به رنگ مشکی مایل به سبز در آمده است. طراحان گوگل ساختار بدنه این گوشی را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که بتواند گواهینامه IP67 را دریافت کند. بدین ترتیب 5 ای در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم خواهد بود ولی ظاهر کلی دیوایس شباهت زیادی به پیکسل 4 ای 5 جی دارد.

گوگل پیکسل 5 ای 5 جی

 

گوگل پیکسل 5a 5G مجهز به یک نمایشگر 6.34 اینچی با رزولوشن 2400×1080 و پنل OLED شده که همچنان نرخ تازه‌سازی‌اش 60 هرتز باقی مانده و اندکی از برادر بزرگترش یعنی پیکسل 4 ای بزرگتر است.

اما اجزای داخلی هیچ تغییری به خود ندیده‌اند و پیکسل 5 ای همچنان از چیپست اسنپدراگون 765G استفاده می‌کند که در کنار 6 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، عملکردی در حد یک میان‌رده ارائه می‌دهد.

گوگل پیکسل 5 ای 5 جی

به جز سخت افزار داخلی، بخش دوربین نیز ثابت باقی مانده و گوگل در پیکسل 5 ای همان ماژول 4 ای را به کار گرفته است. این ماژول از یک سنسور 12 مگاپیکسل با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 به عنوان دوربین اصلی و یک سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 فوق عریض تشکیل می‌شود. در قاب جلویی گوشی نیز سنسور 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 جا خوش کرده و سنسورهای Spectral و Flicker از دیوایس حذف شده‌اند.

شاید بزرگترین وجه تمایز میان پیکسل 4 ای 5 جی و پیکسل 5 ای در باتری خلاصه شود. در حالی که 4 ای مجهز به باتری نسبتا حجیم 3885 میلی‌آمپری شده بود اما این بار گوگل پا را فراتر گذاشته و برای 5 ای یک باتری 4680 میلی‌آمپری در نظر گرفته است. متاسفانه هنوز امکان شارژ وایرلس فراهم نشده و باتری دستگاه با استفاده از شارژر 18 واتی پرسرعت شارژ می‌شود.

با وجود تمامی تفاوت‌ها در مجموع گوگل پیکسل 5 ای 5 جی از اساس به پیکسل 4 ای شباهت‌های زیادی دارد و شاهد یک گوشی کاملا جدید از سوی اهالی مانتین ویو نیستیم.

در حال حاضر پیکسل 5 ای جهت پیش‌سفارش در ایالات متحده و ژاپن در دسترس کاربران قرار گرفته و 449 دلار قیمت دارد. این گوشی 26 آگوست به دست خریداران خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*