فیلم مرد آزاد

منتقدان درباره فیلم مرد آزاد – Free Guy چه می‌گویند؟

فیلم مرد آزاد در تاریخ ۱۳ آگوست ۲۰۲۱ (۲۲ مرداد ۱۴۰۰) به نمایش درآمد. در ادامه مهم‌ترین بررسی‌های این فیلم سرگرم‌کننده و کمدی را مرور خواهیم کرد.

بالاخره ساخته جدید شان لوی اکران شد و به انتظارهای طرفداران خاتمه داد. فیلمی اکشن و کمدی با بازی رایان رینولدز، جودی کومر، تایکا وایتیتی، جو کیری و… که درباره زندگی عجیب یک کارمند بانک است. او به صورت ناگهانی درمی‌یابد که در جهان یک بازی ویدیویی گیر افتاده و یکی از NPCهای این بازی است. در ادامه می‌توانید خلاصه نقدهای فیلم مرد آزاد را مطالعه کنید و با دید بهتری به سراغ این عنوان بروید.

مهم‌ترین بررسی‌های فیلم مرد آزاد

متیو موناگل از آستین کرونیکل – امتیاز: ۷۸ از ۱۰۰

فیلم مرد آزاد تمام تلاش خود را می‌کند تا اثری منحصربه‌فرد و جریان‌ساز به وجود بیاورد. شان لوی می‌خواهد از این طریق ما را وادار کند تا به آینده و فرجام این ان‌پی‌سی‌ها اهمیت دهیم. در مجموع با تمام گمانه‌زنی‌های قبلی راجع‌به شکست این فیلم، Free Guy در انتقال حس مدنظرش کاملاً موفق است. فیلم جدید شان لوی به ما یادآوری می‌کند که عنصر صداقت و روراستی، هنوز هم می‌تواند به عنوان اصلی مهم برای یک فیلم بلاک‌باستری هالیوودی به کار گرفته شود.

لیا گرین‌بلات از اینترتینمنت ویکلی – امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

در بحث خودآگاهی و مباحث ژانری این‌چنینی، فیلم مرد آزاد کمی پوشالی و سطحی به نظر می‌رسد. اما با توجه به سکانس‌های هیجان‌انگیز و موتور محرکی که مانند قلبی تپنده در سراسر لحظات اکشن وجود دارد، می‌توانید از تماشا کردن‌اش لذت ببرید و با رایان رینولدز به جهان بازی‌های ویدیویی سفر کنید.

پیتر تراورز از ABC News – امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

رایان رینولدز با بازی در نقش کارمند بانکی که متوجه می‌شود تنها یک شخصیت فرعی بی‌کارکرد در دنیای وسیع یک بازی ویدیویی است، جذابیت‌های فیلم مرد آزاد را افزایش می‌دهد. این کمدی-اکشن می‌توانست بسیار سرراست‌تر و جدی‌تر به مبحث خودآگاهی نگاه کند و مانند فیلم موفق «نمایش ترومن» تاثیرگذار واقع شود. اما اثر سرگرم‌کننده و تابستانی شان لوی، حتی برای افرادی که اهل بازی‌های ویدیویی نیستند هم به سادگی پایان می‌یابد.

پیتر بردشاو از گاردین – امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

فیلم Free Guy قصد ندارد راجع‌به مفاهیم درونی‌اش توضیح بدهد و آن‌ها را برای بیننده تحلیل کند. اما اگر به دنبال یک فیلم سرگرم‌کننده می‌گردید که لحظات مفرحی را برایتان رقم بزند، ساخته جدید شان لوی از چنین ویژگی‌هایی برخوردار است.

رکس رید از آبزرور – امتیاز: ۰ از ۱۰۰

مخاطبان این فیلم فاقد ارزش، افرادی که هستند که بخش زیادی از زمان روزانه‌شان را به بازی‌های ویدیویی اختصاص می‌دهند. اما تماشاگران جدی سینما که به دنبال آثار جان‌دار و تاثیرگذار می‌گردند، در Free Guy هیچ چیز خاصی پیدا نخواهند کرد.

فیلم مرد آزاد تا این لحظه با احتساب ۴۹ نقد، امتیاز ۶۲ از ۱۰۰ را در متاکریتیک به دست آورده است. امتیازی قابل قبول و رضایت‌بخش که خبر از فیلمی سرگرم‌کننده و قابل دیدن می‌دهد. پس از ددپول، بار دیگر می‌توانید رایان رینولدز را در جهانی خیال‌انگیز ملاقات کنید؛ این‌بار در جایگاه یک کارمند بانک نگون‌بخت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*