دریافت کنندگان واکسن

احتمال ابتلای دریافت کنندگان واکسن به کرونا هشت برابر کمتر است

طبق تحقیقات انجام شده در فرانسه، واکسیناسیون موثر بوده و دریافت کنندگان واکسن هشت برابر کمتر از افرادی که واکسینه نشده‌اند به کرونا مبتلا می‌شوند.

تازه‌ترین تحقیقات انجام شده در فرانسه نشان می‌دهد که تزریق واکسن می‌تواند تا حد زیادی افراد را از ابتلا به کرونا محافظت کند. این در صورتی است که بسیاری از افراد در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی به شدت مخالف واکسیناسیون هستند.

ایمنی بالای دریافت کنندگان واکسن در برابر کرونا

بر اساس نتایج به دست آمده از این تحقیق که در ماه گذشته انجام شده، احتمال ابتلای دریافت کنندگان واکسن به کرونا در مقایسه با افرادی که واکسینه نشده‌اند هشت برابر کمتر است. علاوه بر این افراد واکسینه شده نسبت به افرادی که واکسینه نشده‌اند یازده برابر کمتر در قسمت مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند.

دولت فرانسه در تلاش است تا بتواند 50 میلیون نفر از جمعیت 68 میلیونی خود را تا انتهای این ماه در برابر کرونا واکسینه کند. در چنین شرایطی جنبش ضد واکسن کرونا به دنبال آن است تا بتواند از طریق اعتراضات گسترده مردم را به سمت خودش بکشاند. معترضان در این تظاهرات با شعارهایی نظیر «به بچه‌های من دست نزن»،‌ «جسم من متعلق به خودم است» و «ما کرگدن نیستیم،‌ انسانیم» با واکسیناسیون اعلام مخالفت می‌کنند، زیرا طبق گفته دولت فرانسه ممکن است تزریق واکسن به افراد دوازده سال به پایین نیز آغاز شود.

این در شرایطی است که بر اساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش فرانسه، دولت هم‌اکنون برنامه‌ای برای تزریق واکسن به کودکان ندارد؛ اما تزریق واکسن به میانگین سنی 12 تا 17 سال امکان‌پذیر است و این گروه سنی می‌توانند نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند. گفتنی است تاکنون اولین دوز از واکسن کرونا به 55 درصد از افراد 12 تا 17 سال تزریق شده است.

6 میلیون و 602 هزار نفر از جمعیت فرانسه از زمان فراگیری کرونا تا به امروز به این ویروس آلوده شده‌اند که این آمار باعث شده تا فرانسه هم‌اکنون در جایگاه پنجم جهان و دوم اروپا از این نظر قرار داشته باشد.