سریال House Of The Dragon

هر آنچه که باید از سریال House Of The Dragon بدانید

سریال House Of The Dragon – خاندان اژدها، پیش درآمد سریال بازی تاج و تخت است که به‌زودی از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شود.

طرفداران گیم آو ترونز، به‌زودی با سریال House Of The Dragon به دنیای این مجموعه بازمی‌گردند. در ادامه می‌توانید تمامی اطلاعات منتشر شده از این سریال جدید را مطالعه کنید.

پس از موفقیت‌های حیرت انگیز سریال گیم آو ترونز که البته طرفداران را در فصل پایانی ناامید کرد، حالا یک نسخه‌ی فرعی از آن در راه است که می‌تواند این مجموعه را یک بار دیگر در کانون توجه قرار دهد.

سازندگان خاندان اژدها تا اینجا تلاش کرده‌اند تا آن را مخفیانه پیش ببرند و اطلاعات زیادی از آن فاش نکنند. با این حال، جزئیات زیادی از سریال به بیرون درز کرده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم؛ از تیم سازنده، بازیگران و تاریخ پخش تا ارتباطات این نسخه با مجموعه‌ی اصلی.

– پیش درآمدی بر سریال بازی تاج و تخت  

سریال House Of The Dragon

خاندان اژدها، یک نسخه‌ی پیش درآمد است و ماجراهای آن، سال‌ها قبل از داستان سریال گیم آو ترونز رخ می‌دهد. اتفاقات، پیرامون دوران اوج‌گیری «خاندان تارگرین» جریان خواهد داشت؛ همان خاندانی که افول کرد اما بعدها، «دنریس» به عنوان تنها دختر پادشاه «ایریس تارگرین دوم»، یک بار دیگر به ملکه‌ی هفت پادشاهی تبدیل شد.

مشابه‌ی کشمکش‌هایی که در سریال اصلی شاهد بودیم، در این نسخه‌ هم جنگ‌های دنیای «وستروس»، پیرامون تخت آهنین خواهد بود و خاندان‌های مختلفی که می‌خواهند به حکمران اصلیِ وستروس تبدیل شوند.

در این میان، تارگرین‌ها با دعواهای درون خانوادگی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند و تعدادی از آن‌ها مدعی‌اند که سزاوار نشستن بر تخت پادشاهی هستند. از سوی دیگر، دیوانگی همواره در ذات این خاندان بوده و هر کسی که با آن‌ها در ارتباط است، در معرض خطر خواهد بود.

می‌توان انتظار داشت که محتواها و ساختار کلی این سریال، برپایه‌ی کتاب «آتش و خون» (Fire & Blood) باشد که به تاریخچه‌ی خاندان تارگرین می‌پرداخت.

– لوکیشن‌های یکسان با گیم آو ترونز

سریال House Of The Dragon

سریال بازی تاج و تخت، هر هفت پادشاهی و حتی بخش‌هایی خارج از آن‌ را به تصویر می‌کشید و می‌توان انتظار داشت که تعدادی از مناطق آشنا و به‌یادماندنی مجموعه را در سریال House Of The Dragon نیز مشاهده کنیم. البته اکثر مناطق، کاملا جدید خواهند بود و شاید حتی معماری متفاوتی داشته باشند، چرا که از نظر زمانی قرار است برای سال‌ها به عقب بازگردیم.

«بارانداز پادشاه» (King’s Landing) که پایتخت وستروس است و جزیره‌ی «دراگون استون» (Dragonstone) که محل زندگی تارگرین‌ها به حساب می‌آید، حضور پررنگی در سریال خواهند داشت. همچنین به دلیل نقشی که «اساتید» (Maesters) در کشمکش‌ها دارند، شهر «اولد تاون» (Oldtown) نیز در اتفاقات تاثیرگذار خواهد بود.

– شخصیت‌های جدید

سریال House Of The Dragon

در سریال House Of The Dragon با شخصیت‌های کاملا جدیدی رو به رو هستیم. اولین فردی که احتمالا ملاقات خواهیم کرد، پادشاه «ویسریس تارگرین اول» (King Viserys Targaryen I) است؛ مردی شرافتمند و مهربان که مرگ‌اش دنیای وستروس را برهم می‌ریزد و باعث می‌شود افراد زیادی وسوسه شوند تا جایگاه او را تصرف کنند.

مشاوران او، «اتو هایتاور» (Otto Hightower) و دخترش، «الیسنت» (Alicent) هستند که ویسریس اعتماد زیادی به آن‌ها دارد. شاهزاد «دیمون تارگرین» (Daemon Targaryen) نیز در جریان اتفاقات حضور داشت؛ او برادر ویسریس است که اژدهاسواری می‌کند و یک جنگجوی توانا محسوب می‌شود اما از نظر روانی، ثبات ندارد.

اما پس از مرگ ویسریس، دخترش، «پرنسس رینیرا تارگرین» (Rhaenyra Targaryen) اولین کسی است که می‌تواند به حکمرانی برسد اما برادر ناتنی‌اش، «ایگون دوم» (Aegon II) مانع این مسئله می‌شود و خود را جانشین به حق پادشاه می‌داند. از دیگر شخصیت‌های کلیدی سریال، می‌توان به «کورلیس ولاریون» (Corlys Velaryon) ملقب به «مار دریا» (Sea Snake) و همسرش، برده‌ای به نام «مایسریا» (Mysaria) و شوالیه‌ای به نام «سر کریستون کول» (Ser Criston Cole) اشاره کرد.

– ایده‌های داستانی سریال از کجا آمده است؟   

سریال House Of The Dragon

با اینکه سریال بازی تاج و تخت از منبع‌ اصلی‌اش یعنی رمان‌ها پیشی گرفت و سازندگان را دچار مشکل کرد؛ تمامی محتواهای داستانی مرتبط با خانه اژدها در دسترس قرار دارد. ماجراهای اصلی بر پایه‌ی داستانی از رمان ترانه «یخ و آتش» (A Song Of Ice And Fire) به نام «رقص اژدهایان» (Dance Of The Dragons) است.

سازندگان برای شاخ و برگ دادن به اتفاقات، از محتواهای کتاب‌های دیگری همانند «دنیای یخ و آتش» (The World of Ice and Fire) و همچنین کتاب آتش و خون نیز استفاده کرده‌اند. در این داستان‌ها، شاهد جنگ بزرگ میان یک خواهر و برادر ناتنی هستیم که هفت پادشاهی را به دو بخش مختلف تقسیم می‌کنند و هر کدام‌شان، پیروانی دارند. در این جنگ، هر دو نفر کشته می‌شوند و در نهایت، فرزند رینیرا یعنی «ایگون سوم» بر روی تخت پادشاهی می‌نشیند.

– ارتباط داستان این سریال با بازی تاج و تخت

سریال House Of The Dragon

از آنجایی که با یک پیش درآمد رو به رو هستیم، بدیهی است که بسیاری از اتفاقات با خطوط داستانی سریال اصلی در ارتباط باشند. اگر بازی تاج و تخت را با دقت تماشا کرده باشید، احتمالا به یاد دارید که اتفاقات رقص اژدهایان چندین بار مورد اشاره قرار گرفته است. جنگی که اتفاق افتاد، عواقب ترسناکی برای خاندان تارگرین داشت و آن‌ها را برای قرن‌ها تحت تاثیر قرار داد.

یکی از دلایلی که در بازی تاج و تخت، پادشاهی و اکثر خاندان‌ها به تارگرین‌ها پشت کرده‌اند یا با آن‌ها دشمنی دارند، جنگی است که در این سریال جدید به تصویر کشیده خواهد شد. همچنین می‌توان انتظار داشت که به درک بهتری از شخصیت‌های «ویریس سوم» (Viserys III) و البته دنریس برسیم.

بالاتر هم اشاره کردیم که دیوانگی در ذات تارگرین‌ها است؛ اتفاقاتی که در فصل پایانی گیم آو ترونز رخ داد، برای بسیاری از طرفداران قابل درک نبود اما این سریال جدید شاید در نهایت بتواند شما را قانع کند که چرا دنریس ناگهان تغییر ماهیت داد و به یک ملکه‌ی بی‌رحم خشونت ‌طلب و افراط‌گرا تبدیل شد.

– بودجه‌ی سریال

سریال House Of The Dragon

پخش بازی تاج و تخت از سال 2011 آغاز کرد و به سرعت توانست سر و صدای زیادی در جهان برپا کند. این سریال از همان ابتدا پرهزینه بود اما فصل‌های پایانی آن با بودجه‌ی نجومی ساخته شد. فیلمبرداری در لوکیشن‌های متفاوت و استفاده‌ی گسترده از جلوه‌های ویژه، هزینه‌های ساخت را افزایش داد و سازندگان برای توسعه‌ی هر کدام از اپیزودهای فصل پایانی، حدود 15 میلیون دلار خرج کردند.

شبکه اچ‌بی‌او معمولا برای هر سریالی چنین هزینه‌هایی نمی‌کند اما می‌توان انتظار داشت که آن‌ها برای موفقیت احتمالی این نسخه‌ی فرعی، سرمایه‌گذاری بزرگی کنند و بودجه‌ی مناسبی را به آن اختصاص دهند.

اچ‌بی‌او هنوز آماری را در این رابطه منتشر نکرده است اما با توجه به حضور اژدهایان مختلف در این سریال، احتمالا بودجه‌ی هر اپیزود بالاتر از حالت معمول باشد و بعضی از اپیزودها از نظر هزینه، به فصل هشتم بازی تاج و تخت نزدیک شوند یا از آن پیشی بگیرند. ناگفته نماند که فصل اول، دارای 10 قسمت خواهد بود، در نتیجه غافل‌گیر کننده نیست اگر بوجه‌ی سریال در نهایت بیشتر از فصل پایانی گیم آو ترونز باشد (که 6 قسمتی بود).

– چه کسانی در پشت دوربین حضور دارند؟

سریال House Of The Dragon

اگر تیم خوبی در پشت یک محصول سینمایی یا تلویزیونی نباشند، حتی بهترین ایده‌ها هم شاید به بدترین شکل ممکن عرضه شوند. «جرج آر.آر. مارتین» نقشی کلیدی در توسعه‌ی این سریال دارد اما «دیوید بنیاف» (David Benioff) و «دنیل بی. وایس» (Daniel B Weiss) که وظیفه‌ی تولید نسخه‌ی اصلی را برعهده داشتند، نقشی در توسعه‌ی خاندان اژدها ندارند. اتفاقی که برای طرفداران خوشایند است زیرا پس از ماجراهایی که در فصل هفتم و هشتم گیم آو ترونز رخ داد، بنیاف و وایس مقصران اصلی شناخته شدند و حتی کمپین‌های مختلفی ایجاد شد که از اچ‌بی‌او درخواست می‌کردند تا با اخراج این دو، فصل‌های پایانی را بازسازی کنند.

این بار سازنده‌ی اصلی سریال، خود مارتین است و در کنار او، «رایان کاندل» (Ryan Condal) نیز حضور دارد. کاندل تا پیش از این، فیلم‌نامه‌ی فیلم هرکول (Hercules) و رمپیج (Rampage) را نوشته و ساخت سریال کلونی (Colony) را برای شبکه‌ یواس‌ای نتورک برعهده داشته است.

میگل سپاچنیک (Miguel Sapochnik) که از کارگردانان محبوب سریال اصلی به حساب می‌آید و اپیزودهای مهمی همچون شب طولانی (The Long Night) و نبرد حرامزاده‌ها (Battle of the Bastards) را ساخته است، در توسعه‌ی سریال خاندان اژدها نقش پررنگی دارد و به عنوان تهیه کننده‌ی اجرایی و کارگردان فعالیت می‌کند.

گرگ یاتانیس (Greg Yaitanes) که برای سریال دکتر هاوس (House) جایزه امی بدست آورد، کلیر کیلنر (Clare Kilner) که سریال روان‌پزشک (The Alienist) را جلوی دوربین برد و گیتا وی. پتل (Geeta V. Patel)، دیگر کارگردانان فصل اول خواهند بود.

رامین جوادی هم که با موسیقی‌ متن سریال گیم آف ترونز، محبوبیت‌ زیادی بدست آورد؛ خوشبختانه برای این سریال جدید هم بازخواهد گشت. می‌توان انتظار داشت که سریال House Of The Dragon از نظر موسیقی، به فضای سریال اصلی نزدیک باشد اما شاید جوادی بخواهد آن را به مسیر متفاوتی برود و یک سبک موسیقی کاملا متفاوت را برای آن انتخاب نماید.

– تیم بازیگری

سریال House Of The Dragon

بازی تاج و تخت برای انتخاب بازیگران‌اش مورد تحسین قرار گرفت و با اعلام فهرست هنرپیشگان خاندان اژدها، می‌توان گفت که این بار هم با یک تیم بازیگری باکیفیت رو به رو هستیم. پدی کانسیداین (پیکی بلایندرز / مکبث)، اولیویا کوک (شماره یک آماده / صدای متال)، اما دآرسی (بدرفتاری / سریال جویندگان حقیقت) و مت اسمیت (سریال تاج / سریال دکتر هو)، نقش‌های اصلی را برعهده دارند.

از دیگر بازیگران سریال هم می‌توان به استیو توسان (مینی سریال این گناه است / مینی سریال تبر کوچک)، ایو بست (سریال مرد خوش شانس / سخنرانی پادشاه)، ریس ایفانز (مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز / هری پاتر و یادگاران مرگ)، سونویا میزونو (سریال توسعه دهندگان / آسیایی‌های خرپول)، فابین فرانکل (مینی سریال مار / آخرین کریسمس)، میلی آلکاک (مینی سریال فصل مبارزه) و امیلی کری (سریال تلفات / زن شگفت انگیز) اشاره کرد.

در حال حاضر تایید نشده که آیا بازیگری از سریال اصلی بازمی‌گردد یا خیر اما ممکن است که در همین فصل یا حتی فصل‌های بعدی، شاهد حضور افتخاری بعضی از ستارگان گیم آو ترونز باشیم.

– فیلمبرداری سریال آغاز شده است

سریال House Of The Dragon

سریال House Of The Dragon از مرحله پیش تولید عبور کرده و به مرحله‌ی فیلم‌برداری رسیده است. با این حال، شیوع کرونا ویروس باعث شد تا ساخت مجموعه برای مدتی متوقف شود اما می‌‎توان انتظار داشت که به‌زودی از سر گرفته شود.

پس از اتمام فیلم‌برداری، مراحل پسا تولید آغاز می‌شود که با توجه به جلوه‌های ویژه سنگین سریال، احتمالا تا پایان سال جاری میلادی به طول می‌انجامد.

– تاریخ پخش

سریال House Of The Dragon

طرفداران مجموعه‌ی ترانه یخ و آتش برای مدت زمان زیادی منتظر نخواهند ماند و اگرچه تاریخ دقیق پخش سریال مشخص نشده اما سازندگان تایید کرده‌اند که در سال 2022 از شبکه‌ اچ‌بی‌او پخش می‌شود (احتمال در نیمه‌ی دوم سال).

سازندگان برای پخش سریال در تاریخ 1 ژانویه 2022 (11 دی 1400) برنامه‌ریزی کرده بودند اما کرونا ویروس، پروسه‌ی توسعه را به تعویق انداخت و باید امیدوار بود که انتشار خاندان اژدها به سال 2023 موکول نشود.

این سریال برای جلب رضایت طرفداران، کار سختی را در پیش دارد و با توجه به اتفاقاتی که در فصل پایانی گیم آو ترونز رقم خورد، بسیاری از مخاطبان نسبت به این پیش درآمد بدبین هستند؛ با این حال، سازندگان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا یک اثر شاخص ارائه دهند و باید دید در نهایت تا چه اندازه موفق می‌شوند.

آیا منتظر پخش سریال House Of The Dragon هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.