فیلم نفس نکش 3

آیا فیلم نفس نکش 3 ساخته خواهد شد؟

با اکران قسمت دوم، حالا طرفداران بی‌صبرانه در انتظار تایید شدن فیلم نفس نکش 3 – Don’t Breathe 3 هستند اما آیا این اتفاق رخ خواهد داد؟

فیلم نفس نکش 3 هنوز تایید نشده اما به نظر می‌رسد که ساخته شود و در ادامه می‌توانید انتظاراتمان از این قسمت را مطالعه کنید.

قسمت اول به کارگردانی فده آلوارز (Fede Alvarez)، در سال 2016 اکران شد و به موفقیت‌های چشمگیری رسید. اگرچه پایان فیلم با انتقاداتی رو به رو شد اما امتیازات بالایی دریافت کرد و با بودجه‌ی کوچک 10 میلیون دلاری، به فروش حیرت انگیز 157 میلیون دلاری دست یافت. داستان در رابطه با سه دوست جوان بود که از ثروت 300 هزار دلاری یک مرد نابینا آگاه می‌شوند و تصمیم می‌گیرند با ورود به خانه‌ی او، پول‌هایش را بدزدند اما این پیرمرد تسلیم نمی‌شود، آن‌ها را در خانه‌اش محبوس می‌کند و به شکارشان می‌پردازد.

آلوارز که فیلم‌نامه‌ی اثر را هم نوشته بود، در ماه نوامبر 2016 اعلام کرد که توسعه‌ی قسمت دوم را آغاز کرده است. او نگارش فیلم‌نامه را در اواخر سال 2018 به اتمام رساند و پروسه‌ی فیلم‌برداری از ماه آوریل 2020 به کارگردانی رودو سایگرز (Rodo Sayagues) آغاز شد.

تمرکز اصلی این دنباله بر روی مرد نابینا، نورمن نورداستوم (Norman Nordstrom) قرار دارد و اتفاقات آن، هشت سال پس از ماجراهای قسمت اول رخ می‌دهد؛ جایی که نورمن، دختری به نام فونیکس (با بازی مادلین گریس) را بزرگ کرده است و در شهر دیترویت زندگی آرامی دارند. اما حریم شخصی آن‌ها زمانی تهدید می‌شود که چند مرد غریبه، تصمیم می‌گیرند تا فونیکس را بدزدند. پس از حمله به مرد نابینا و ربودن دخترک، او ماموریتی را برای نجات فونیکس آغاز می‌کند. پایان قسمت دوم نیز غافل‌گیرکننده است و حتی می‌توان آن را خونین‌تر از نسخه‌ی پیشین توصیف کرد.

متاسفانه قسمت دوم نقدهای چندان مثبتی دریافت نکرده و از سوی طرفداران مورد انتقاد قرار گرفته است. بزرگ‌ترین مشکل بینندگان با این دنباله، تغییر رویکرد آن نسبت به شخصیت مرد نابینا است. او که در قسمت اول کارهای نفرت انگیزی انجام داده بود، این بار تبدیل به یک «قهرمان» می‌شود و این مسئله برای کسانی که فیلم را تماشا کرده‌اند، قانع کننده نیست.

شیوع کرونا ویروس هم به فروش فیلم ضربه زده و فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شده، در هفته‌ی اول تنها 16 میلیون دلار فروخته است. قسمت دوم به احتمال زیاد به سوددهی خواهد رسید اما به نظر نمی‌رسد که موفقیت‌ تجاری قسمت اول را تکرار کند. با این حال، راه برای تولید قسمت سوم باز بوده و نمی‌توان گفت که پرونده‌ی مجموعه بسته شده است.

آیا فیلم نفس نکش 3 ساخته خواهد شد؟

فیلم نفس نکش 3

استودیوی اسکرین جمز (Screen Gems) و استیج سیکس فیلمز (Stage 6 Films) که وظیفه‌ی تولید نسخه‌ی دوم را برعهده داشته‌اند، هنوز از فیلم Don’t Breathe 3 صحبتی به میان نیاورده‌اند.

اما فده آلوارز و رودو سایگرز از علاقه‌شان برای ادامه دادن داستان مجموعه حرف زده‌اند. سرنوشت قسمت سوم در نهایت، به فروش قسمت دوم وابسته خواهد بود و اگر حداقل 40 یا 50 میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که قسمت بعدی هم در راه باشد. فروش اولیه فیلم اگرچه در مقایسه با قسمت نخست قابل مقایسه نیست اما با توجه به وضعیت فعلی سینماها، قابل قبول به حساب می‌آید و می‌تواند در ادامه بهتر هم شود.

تاریخ انتشار فیلم Don’t Breathe 3

فیلم نفس نکش 3

با توجه به تایید نشدن نسخه‌ی سوم، در حال حاضر نمی‌دانیم که چه زمانی ممکن است اکران شود اما پنج سال طول کشید تا آلوارز و سایگرز قسمت دوم را توسعه دهند و بسازند.

اما اگر شرکت‌های تهیه کننده، برای ساخت قسمت سوم چراغ سبز نشان دهند، احتمالا می‌خواهند که سریع‌تر تولید شود. با این تفاصیل، محتمل است که شاهد اکران شدن فیلم نفس نکش 3 در سال 2023 باشیم و با توجه به تاریخ اکران دو قسمت پیشین، قسمت سوم هم احتمالا باید در ماه اوت روی پرده برود.

تیم بازیگری

فیلم نفس نکش 3

می‌توان انتظار داشت که برای قسمت سوم، بعضی از بازیگران نسخه‌های اول و دوم بازگردند. استیون لانگ (Stephen Lang) قطعا در فیلم بعدی هم حضور خواهد داشت و این مسئله را پایانِ قسمت دوم تایید می‌کند.

اما شاید مشابه قسمت اول، مرد نابینا در کانون توجه قرار نداشته و به عنوان یک شخصیت فرعی در اثر حاضر باشد.

آلوارز و سایگرز همچنین به این نکته اشاره داشته‌اند که شاید نقش اصلی قسمت اول، راکی (با بازی جین لوی) را در فیلم سوم مشاهده کنیم. بازگشت شخصیت فونیکس نیز امکان پذیر است اما در کنار این‌ها، قطعا بازیگران تازه‌ای هم حضور خواهند داشت.

جزئیات داستانی

فیلم نفس نکش 3

داستان فیلم Don’t Breathe 3 می‌تواند به مسیرهای مختلفی برود اما باید دید که سازندگان، چه برنامه‌هایی برای این مجموعه دارند. یکی از تئوری‌هایی که ممکن است در نهایت به واقعیت تبدیل شود و بالاتر هم به آن اشاره کردیم، بازگشت راکی برای انتقام گرفتن از مرد نابینا است.

پس از اتفاقاتی که در نسخه اول رخ داد، او انگیزه‌های فراوانی دارد که نورمن نورداستوم را به قتل برساند. یا شاید هم در یک داستان کاملا مستقل، یک بار دیگر به خانه‌ی مرد نابینا هجوم برده شود و با ساختاری نزدیک به قسمت اول رو به رو باشیم، یعنی جوانانی که یکی پس از دیگری، قربانی صاحب‌خانه می‌شوند. در صورت تایید شدن فیلم، اطلاعات رسمی آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آیا منتظر فیلم نفس نکش 3 هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.