پتنت گوشی هواوی

ثبت پتنت گوشی هواوی با صفحه نمایش قوسی و دوربین زیر نمایشگر

تازه‌ترین پتنت گوشی هواوی خمیدگی نمایشگر را به سطح تازه‌ای ارتقا داده است. از این طراحی با عنوان Arc Display یا صفحه نمایش قوسی اسم برده می‌شود.

در رندرهای مربوط به این پتنت هواوی یک گوشی هوشمند را می‌بینیم که نمایشگری با لبه‌های به شدت خمیده دارد؛ طوری که فریم کناری و محل اتصال به پنل عقب را هم پوشش می‌دهد. چندین دکمه کنترل لمسی نیز به چشم می‌خورد: دکمه‌های مجازی تنظیم صدا و تریگرهای مجازی که بسته به هر اپلیکیشن، قابل تنظیم هستند.

این پتنت به وجود سیستم تاچ حساس به فشار هم اشاره دارد؛ چیزی مانند قابلیت قدیمی 3D Touch در گوشی‌های اپل! یعنی اگر آن بخش از نمایشگر را محکم فشار دهید و نگه دارید، گزینه‌های تازه‌ای پدیدار می‌شوند. ظاهرا لبه‌های قوسی صفحه نمایش حتی از نوتیفیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کنند.

البته وقتی در مورد یک پتنت صحبت می‌کنیم، هیچ تضمینی برای تولید دستگاهی مبتنی بر آن وجود ندارد؛ اما این موضوع، مانع ارائه برخی جزئیات فنی توسط هواوی نشده است.

به عنوان مثال، صحبت از اسپیکر استریو و یک سیستم خنک کننده‌ی اختصاصی برای تضمین عملکرد بهینه است. این‌ها را اضافه کنید به یک چیپست AI و دوربین زیر نمایشگر که مشابه آن را در گلکسی زد فولد 3 دیده‌ایم.

در تصاویر، می‌توانیم یک برآمدگی دوربین مستطیل شکل با دو دایره را هم ببینیم که میزبان چهار سنسور و یک فلاش LED است.

شاید این پتنت هواوی، پیش‌نمایشی از گوشی های سری میت 50 باشد؛ هر چند که شایعات زیادی از لغو عرضه‌ی آن‌ها به دلیل کمبود تراشه شنیده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*