ریماک نورا

ریماک نورا به عنوان سریع ترین خودرو دنیا انتخاب شد

ریماک نورا – Rimac Nevera یک هایپرکار تمام الکتریکی است که توانسته با زمان 8.582 ثانیه در یک چهارم مایل، عنوان سریع ترین خودرو جهان را از آن خود کند.

در سال‌های اخیر خودروهای قدرتمند زیادی با توان 2000 اسب بخار مانند لوتوس اویجا، پینین‌فارینا باتیستا معرفی شده‌اند. ریماک نورا هم یکی از این ابرخودروها است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. شرکت کروات ریماک به عنوان سازنده ابرخودروی برقی، تولید 150 نسخه از خودرو نورا را آغاز کرده و از پاییز سال جاری هم این خودرو را به متقاضیان تحویل خواهد داد. قبلا شتاب یک چهارم مایل توسط این خودرو در ماه ژوئن به صورت غیر رسمی ثبت شده بود. پس از آن، ریماک نورا زمان 8.582 ثانیه را با سرعت 270 کیلومتر بر ساعت در پیست فاموسو کالیفرانیا ثبت کرد و موفق شد عنوان سریع ترین خودروی تولیدی دنیا را از آن خود کند.

ریماک نورا

ریماک نورا سریع تر از بوگاتی، مک لارن و تسلا

جالب است بدانید که این تست در 9.8 ثانیه و سرعت 240 کیلومتر بر ساعت توسط مک لارن انجام شده بود. بوگاتی شیرون هم این تست را با سرعت 254 کیلومتر در 9.4 ثانیه طی کرده بود. پیش‌تر هم عنوان سریع ترین خودرو دنیا با 9.247 ثانیه و سرعت 245 کیلومتر به تسلا مدل S بلید اختصاص داشت. این برند کروات در ساخت ابرخودروی برقی خود از Concept-Two معرفی شده در سال 2018 استفاده کرده بود.

ریماک نورا

اکنون این خودرو تقریبا 2.34 میلیون دلار قیمت دارد. قدرت 1887 اسب بخار و گشتاور 1741 پوند فیت تولید شده توسط چهار موتور مغناطیسی برای ریماک نورا در نظر گرفته شده است. یک باتری لیتیومی 120 کیلووات ساعت که به صورت T بین پشت دو صندلی قرار دارد تامین کننده نیروی موتورها است. همچنین حدود مسافت 550 کیلومتر با هر بار شارژ کامل برای نورا تخمین زده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. الله اکبر این همه جلال😍

  2. کرواسی همچین چیزی ساخته اونوقت ما با این همه ادعا مواد اولیه پراید نداریم

  3. فقط کاش الکتریکی یا خورشیدی بود
    البته ما که پولشونداریم