اپل و کیا

خودروی برقی اپل با همکاری کیا موتورز تولید خواهد شد

آنطور که خبرگزاری‌های کره جنوبی اعلام کرده‌اند، به نظر می‌رسد اپل و کیا قرار است به یک توافق مشترک برای تولید خودهای الکتریکی برسند.

طبق اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری DongA مستقر در کره جنوبی، کمپانی آمریکایی اپل نزدیک به بستن توافقی با کمپانی خودروساز کره‌ای کیا است. پیرو این توافق اپل یک سرمایه گذاری 3.6 میلیارد دلاری (4 تریلیون وون) در کمپانی کیا به منظور تولید مشترک خودروی الکتریکی انجام می‌دهد. ناگفته نماند کیا از زیرمجوعه‌های هیوندای به شمار می‌رود.

اپل در نظر دارد تا از تاسیسات و خط تولید کیا در ایالت جورجیا بهره برده و خودروی الکتریکی خود را تا سال 2024 با توان ساخت صد هزار دستگاه در سال تولید کند. هدف نهایی اپل نیز رسیدن به ظرفیت تولید 400 هزار دستگاه در سال است.

منابع آگاه مدعی هستند اپل هیوندای را بخاطر پلت فرم وسیله نقلیه الکتریکی E-GMP، کارخانه‌های آن در خاک آمریکا و همچنین توانمندی‌اش در تولید خودرو از سال 2024 به عنوان شریک اصلی خود برای تولید خودروهای الکتریکی برگزیده است.

آن طور که به نظر می‌رسد کیا وظیفه تولید و مونتاژ را بر عهده دارد. خود اپل نیز مسئول طراحی و ساخت سخت افزارهای رانندگی خودکار، نرم افزار و تجربه کاربری، فناوری باتری‌ها، تراشه‌های نیمه هادی و فرم فاکتور خودرو است.

اپل و هیوندای مدتی است که مشغول مذاکره با یکدیگر بوده‌اند. در حال حاضر مدیران هیوندای همچنان تصمیم قطعی خود برای همکاری یا عدم همکاری با اپل را اتخاذ نکرده‌اند. هر چند برخی منابع آگاه اظهار داشتنه‌اند که هیوندای برای چنین همکاری‌ای بسیار مشتاق و آماده است، چرا که با توافق اپل و کیا که به نوعی توافق مابین هیوندای و اپل محسوب می‌شود، این کمپانی می‌تواند در تولید محصولی دیگر برای طرفداران وفادار اپل و سود ناشی از فروش آن سهیم باشد.

محصولات جدید اپل همواره با موفقیت و استقبال چشمگیری در بازار مواجه می‌شوند. به نظر شما اپل این بار نیز در صورت تولید موفق این خودرو می‌تواند با تسلا رقابت کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*