قاب پشتی الکتروکرومیک

شیائومی مشغول کار روی یک گوشی با قاب پشتی الکتروکرومیک است

شیائومی به زودی از یک گوشی با قاب پشتی الکتروکرومیک رونمایی می‌کند که بر اثر تابش آفتاب تغییر رنگ پیدا می‌کند و ظاهر جذابی به خود می‌گیرد.

برخلاف گذشته که شرکت‌های گوشی‌ساز چینی به «کپی‌کار» معروف بودند، آن‌ها حالا دست به نوآوری‌های جذابی می‌زنند که حتی شرکت‌های بزرگی مثل اپل و سامسونگ هم از آن‌ها الگو می‌گیرند. به دنبال رونمایی شرکت اوپو از نسخه Detective Conan Edition گوشی رینو۶ پرو پلاس، شیائومی نیز می‌خواهد به زودی از یک گوشی با قاب پشتی الکتروکرومیک رونمایی کند. شیائومی شرکتی نیست که بخواهد نسبت به گرایشات بازار بی‌تفاوت باشد؛ بنابراین اخباری که از چین در خصوص این گوشی مجهز به قاب الکتروکرومیک شنیده می‌شود چندان هم نباید باعث تعجب ما شود.

قاب پشتی الکتروکرومیک چگونه کار می‌کند؟

منبع این خبر یک افشاگر چینی با نام کاربری Digital Chat Station است که امروز در یک پست ویبو ادعا کرده که شیائومی در حال کار روی یک گوشی با قاب پشتی الکتروکرومیک / فوتوکرومیک کم مصرف است. باید منتظر ماند و دید که شیائومی کدام یک از این دو فناوری را به کار خواهد گرفت. گوشی ویوو S10 به یک قاب پشتی فوتوکرومیک مجهز است که وقتی نور آفتاب مستقیم به آن می‌تابد، رنگ آن از نارنجی به آبی تغییر پیدا می‌کند. فرآیند تغییر رنگ روی این قاب حاصل تابش اشعه ماوراء بنفش از خورشید است.

در سمتی دیگر نسخه ویژه گوشی اوپو رینو۶ پرو پلاس که به یک قاب پشتی الکتروکرومیک مجهز است، از نقره‌ای به قرمز تغییر رنگ می‌دهد. این تغییر رنگ زمانی رخ می‌دهد که ولتاژ از شیشه پشتی آن عبور کند.

ما هنوز نمی‌دانیم که شیائومی قصد دارد چه زمانی از این گوشی جذاب رونمایی کند و اینکه آیا این پروژه فقط به عنوان یک گوشی مفهومی خواهد بود یا تجاری‌سازی خواهد شد. همچنین ممکن است برای طراحی این قاب از شیشه استفاده نشده و در عوض از پلاستیک استفاده شود. به زودی اطلاعات بیشتری از این گوشی در اختیار ما قرار خواهد گرفت.