عیسی زارع پور

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری جدید را بهتر بشناسیم

عیسی زارع پور هفته گذشته با دریافت رای اعتماد از مجلس به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری دولت سیزدهم انتخاب شد. در این ویدیو نگاهی به کارنامه و برنامه‌های او انداخته‌ایم.

زارع پور سال 1358 در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه متولد شده است. او کارشناسی خودش را در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه رازی گرفت و برای تحصیل در مقطع کارشناسی‌ ارشد در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد. زارع پور در ادامه مسیر تحصیل‌اش مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی کامپیوتر با گرایش شبکه‌های رایانه‌ای از دانشگاه نیو ساوت وِلز استرالیا دریافت کرد. او همچنین دو دوره پسادکتری را هم در دانشگاه‌های نیو ساوت ولز استرالیا و صنعتی شریف در حوزه نسل جدید شبکه‌های رایانه‌ای گذرانده و از سال 1396 عضو هیئت علمی گروه شبکه‌های رایانه‌ای دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت است.

زارع پور در برنامه‌اش هشت حوزه ماموریتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مشخص کرده که به این شرح هستند:

  1. حکمرانی دیجیتال و تعاملات بین المللی
  2.  دولت هوشمند و تحول دیجیتال
  3.  شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی
  4. تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  5. اقتصاد دیجیتال
  6. حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات
  7. شتابدهی رشد صنعت فضایی
  8. خدمات پستی

در این ویدیو نگاهی انداخته‌ایم به برنامه‌های عیسی زارع پور و کارنامه او را هم بررسی کرده‌ایم.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری دولت سیزدهم کیست؟

زارع پور چند روز قبل بیان کرده بود تمام روستاها تا پایان سال 1401 از شبکه پرسرعت اینترنت بهره‌مند خواهند شد. وزیر ارتباطات با اشاره به این که در حال حاضر زندگی مردم وابسته به طور صد در صدی به فضای مجازی شده است بیان کرد این فضا دارای آسیب‌ها و فرصت‌هایی است که باید با یک برنامه‌ریزی درست آسیب‌های آن را مدیریت کرد و علاوه بر این از فرصت‌های آن نیز به طور حداکثری بهره برد. البته باید گفت که در این راستا تاکنون تلاش‌های بسیاری صورت گرفته، اما این کافی نیست و باید همچنان به تلاش ادامه داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*