تلسکوپ جیمز وب

ناسا برای پرتاب تلسکوپ جیمز وب آماده می‌شود

آزمایش‌های تلسکوپ جیمز وب اخیرا با موفقیت به پایان رسید و اکنون ناسا در حال آماده شدن برای برای پرتاب و راه‌اندازی این تلسکوپ فضایی است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب مدت‌ها قبل قرار بود به فضا پرتاب شود، اما ناسا بنا به دلایل مختلفی نظیر شیوع کرونا زمان پرتاب آن را به تعویق انداخت. اکنون آژانس فضایی آمریکا از موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های نهایی این تلسکوپ خبر داد و به همین دلیل در آینده نزدیک شاهد پرتاب آن به فضا خواهیم بود.

جزئیات پرتاب تلسکوپ جیمز وب

تلسکوپ جیمز وب

ناسا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد James Webb برای ارسال به محل پرتاب واقع در کورو فرانسه در حال آماده شدن است و فرایند آماده‌سازی و حمل و نقل این تلسکوپ فضایی در ماه سپتامبر به پایان خواهد رسید. تلسکوپ فضایی James Webb برای سفر از محل آزمایش‌های خود در تاسیسات شرکت نورثروپ گرومن از طریق کانال پاناما به فرانسه آماده شده و همچنین کارشناسان میزان خسارت احتمالی آن را مورد بررسی قرار خواهند داد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب قرار است در گویان فرانسه روی موشک پرتاب کننده آریان V که به آژانس فضایی اروپا (ESA) تعلق دارد به فضا پرتاب شود. گرگوری ال رابینسون، مدیر برنامه جیمز وب در مقر ناسا گفت این تلسکوپ فضایی با تکمیل آزمایش‌های خود آماده پرتاب است که یک دستاورد بسیار بزرگ برای ناسا محسوب می‌شود.

گفتنی است فرایند آماده‌سازی این تلسکوپ فضایی همچنان ادامه دارد و کارشناسان پیش از پرتاب باید بررسی‌های متعددی را به انجام برسانند، اما به تازگی فرایند مونتاژ و آزمایش‌های آن با موفقیت به اتمام رسیده و در آینده نزدیک شاهد پرتاب و استقرار آن در مدار مقرر خواهیم بود. علاوه بر این که این تلسکوپ فضایی از قابلیت‌های متعددی بهره می‌برد، جالب است بدانید تیم رصدخانه آن هزاران دانشمند، مهندس و متخصص از بیش از ۱۴ کشور جهان را شامل می‌شود. همچنین جیمز وب بلافاصله پس از پرتاب طی یک دوره راه‌اندازی 6 ماهه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*