واکسن کرونا برای زنان باردار

واکسن کرونا برای زنان باردار مضر نیست

پروفسور تیلور، متخصص زنان و مردان درباره کروناویروس و باروری گفت واکسن کرونا برای زنان باردار مضر نیست و تاثیری بر قدرت باروری ندارد.

پروفسور تیلور به عنوان یک متخصص زنان و مردان در بخشی از کنگره رویان گفت کرونا ویروس بزرگترین بحران سلامتی در طول زندگی ما است. نقش کرونا در تولید مثل و باروری، نگرانی بسیار مهمی برای نظام سلامت به حساب می‌آید. او همچنین افزود واکسن کرونا برای زنان باردار مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

تاثیر واکسن کرونا برای زنان باردار

رئیس انجمن باروری آمریکا گفت تاکنون اطلاعاتی درباره آلوده‌سازی گامت‌ها توسط کرونا ویروس منتشر نشده است. همچنین زنانی که در دوران بارداری به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند خطر بیشتری مورد توجه آنها است. زنان باردار بیش از بانوان غیر باردار نیاز به بستری و تهویه مکانیکی دارند و احتمال مرگ بالایی هم دارند. استفاده از بعضی داروها برای درمان هم به علت ناشناخته بودن اثرات روی جنین محدود می‌شود.

پروفسور تیلور اظهار کرد نگرانی‌های بهداشتی زیادی به وسیله ویروس SARS-CoV۲ ایجاد شده است. هوا، راه انتقال این ویروس بوده و محل اصلی جذب آن هم مسیر تنفسی است. بنابراین باید فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در فضای بسته داخلی رعایت شود.

وی در پایان توصیه کرد تمام زنانی که باردار هستند یا قصد باردار شدن دارند از واکسن استفاده کنند. مطالعات انجام شده نشان از بی خطر بودن واکسن در زمان بارداری دارد. چندین مطالعه هم نشان می‌دهد که واکسن بر قدرت باروری در آینده هم هیچ تاثیر مخربی نخواهد داشت. واکسیناسیون تنها راه حل بلندمدت این بیماری است و باید به تمام زنان باردار و غیر باردار واکسن تزریق شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*