واکسن کرونا

ورود 19 میلیون دوز واکسن کرونا به کشور در هفته آتی

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از ورود 19 میلیون دوز واکسن کرونا به کشور در هفته آتی خبر دارد.

دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت و درمان کشور با حضور در مرکز واکسیناسیون مصلی اردبیل عنوان کرد که تعداد واکسن‌های کرونا وارد شده به ایران تا انتهای ماه جاری به 40 میلیون دوز خواهد رسید و دولت به دنبال آن است تا بتواند سرعت تزریق واکسن را بیش از پیش کند و همچنین تعداد بیشتری از مردم کشورمان را واکسینه کند که برای تحقق این امر باید همکاری همه جانبه صورت گیرد.

وی در ادامه بیان کرد در شرایط کنونی و به منظور سریع‌تر کردن روند تزریق واکسن باید از ظرفیت حسینیه‌ها و مساجد نیز استفاده کرد و رابط‌های بهداشتی را در این مکان‌ها مستقر کرد. مشارکت در واکسیناسیون در شرایط فعلی از ثواب بسیاری برخوردار است.

تنها راه مقابله با این بیماری تزریق واکسن است

وی در ادامه با اشاره به این که تنها روشی که می‌توان با استفاده از آن با کرونا مقابله کرد و فوتی‌های ناشی از آن را به حداقل رساند تزریق واکسن است،‌ عنوان کرد مردم در سایه تزریق واکسن، باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک را همچنان ادامه داده و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز با جدیت ادامه یابد.

وزیر بهداشت در ارتباط با بازگشایی مجدد مراکز آموزشی از جمله دانشگاه‌ها و مدارس نیز بیان کرد بازگشایی دوباره مراکز آموزشی از برنامه‌های اصلی دولت است و به منظور انجام هرچه سریع‌تر این کار تاکنون معلمان و اساتید دانشگاه واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و دانشجویان نیز از هفته آتی تزریق واکسن کرونا را آغاز خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به این که مسئولیت تصمیم‌گیری در رابطه با دانشگاه‌ها با توجه به تعداد واکسینه‌شدگان و همچنین وضعیت به استان‌ها سپرده خواهد شد،‌ بیان کرد مدارس به احتمال فراوان به صورت ترکیبی یعنی هم حضوری و هم مجازی فعالیت خود را ادامه خواهند داد و دانشگاه‌ها نیز با همین روش مجددا بازگشایی خواهد شد. لازم به ذکر است که در این روش تعداد دانشجوها و دانش آموزان حاضر در کلاس محدود خواهد بود.

دکتر عین اللهی بیان کرد که نظام آموزشی تمام کشورهای دنیا از جمله ایران در سایه کرونا آسیب‌های بسیاری را پذیرفته و به همین دلیل باید برای بازگشایی مراکز آموزشی تلاش همه جانبه صورت گیرد. ضمن این که کرونا بر دانش‌آموزان آسیب‌های جسمانی مانند چاقی وارد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به تولید واکسن کرونا بومی بیان کرد دانشمندان ایرانی با کوشش بسیاری در حال ساخت واکسن هستند و این در صورتی است که تاکنون مرکزهای سینا ژن،‌ رازی و پاستور فعالیت‌های موفقیت‌آمیزی را در زمینه تولید واکسن انجام داده‌اند.

واکسن کرونا برکت یکی از بهترین واکس‌های جهان است

وزیر بهداشت ادامه داد واکسن برکت که در کشور ساخته شده از نظر کیفیت چیزی از رقبای مشهور خود کم ندارد و در زمره قوی‌ترین واکسن‌های دنیا قرار دارد. البته باید ورود واکسن به کشور نیز در سایه تولید واکسن همچنان ادامه یابد. تولید واکسن در کشور، خیال ما را از بابت آینده راحت می‌کند و قطعا در آینده می‌توان با این واکسن پاسخ تمام نیاز کشور را داد.

دکتر عین اللهی روز پنجشنبه و برای مدت یک روز به استان اردبیل سفر کرد. وی در جریان این سفر ضمن بازدید از مرکز واکسیناسیون مصلای اردبیل ملاقاتی را نیز با امام جمعه اردبیل صورت داد. در ادامه نیز به بازدید از مرکز مدیریت و بستری بیمارستان امام خمینی و آزمایشگاه جامع این بیمارستان پرداخت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ما برکت نمیزنیم داداش